Kuressaares toimunud Lääne-Eesti turismimessil selgus, et Saaremaad on tänavu külastatud 3 protsenti vähem, see-eest on külastatavus tõusnud Pärnu- ja Läänemaal. Põhjuseks peetakse ebastabiilset parvlaevaliiklust.
MTÜ Lääne-Eesti Turism juhataja Kaja Karlson ütles “Aktuaalsele kaamerale”, et saarte külastatavust on mõjutanud transpordiühendus ja seda mitte positiivses suunas. Saaremaal käinud turistide arv on kahanenud 3 protsendi võrra.
Siseturistid loodetakse saartele saada uute parvlaevade tulekuga, mida kinnitas ka Visit Saaremaa tegevjuht Ergo Oolup. Ta ütles, et võimalus uute laevadega sõita tõmbab loodetavasti taas turistide tähelepanu Saaremaa võimalustele.
OÜ Saare Hotell juhatuse esimees Heldur Allese märkis, et mitmel korral on külastajad oma broneeringu tühistanud, öeldes, et ajakirjanduses levivad hoiatused parvlaevaliikluse ebastabiilsusest on neid pannud oma reisiplaane muutma. “Mõned püsikliendid, kes meil on aastaid käinud, ütlesid sel aastal, et nad ei julge lihtsalt hakata seal praamidega rinda pistma ning lähevad tänavu kuhugi mujale. Loomulikult on mugavam minna Jurmalasse, Pärnusse ja Haapsalusse ning kõik need sihtkohad võidavadki [meie] halva transpordiühenduse tõttu,” rääkis ta.
“Olen ise olnud mandri ja Saaremaa vahelise silla vastane, aga praamiliiklus peab saama sama heaks, kui see vanasti oli. Arusaamatu, miks see ära lõhuti, aga tehtud see on ning loodame siiralt, et uueks, 2017. aasta suvehooajaks on see taastunud vähemalt heale tasemele. Uute praamidega peaks olukord tõenäoliselt paranema, aga eks me näeme seda siis, kui need kohal on,” nentis Allese.
“Arusaamatu, miks see ära lõhuti…” 2 laeva viisid omanik ja operaator ära Elbele poolteist aastat enne lepingu lõppemist Väinameres. Nüüd teame, et olnuks võimalus kuni uute aluste kohale jõudmiseni jätkata, kuid valiti teine, kiuslik võimalus.
oled tõesti ARUSAAMATU!
Aga Soomest vaadates asja on just nii, et kui ei ole kindel, kas saad saartele, siis parem minna Tartu või Pärnu. Tee toimub ja praamid ei.
Varem kui pani pileti kinni ja oli 20 min enne sadamas sai alati laeva peale. 20 a jooksul korra olen jäänud Kuivastu sadama päevaks kui oli nii kova torm. Kardan ka, et suve hoojalal uus laevaliiklus ei tööta nagu vana. Aga see on näha.
soomlased on siin käind ja näind! Meie meka oleks me lõunaranna korrastus puhkajatele aga mitte mürkroheliste tarvis!
Ja ka sügistalvised turismikeskused!
kiitke inimesed endid – olete ju ikka reformikaid valinud ja nüüd siis naudite nende keedetud suppi
Süvenege. Parvlaevaliikluse lõhkus Palo.
kas sotsid käisid Leedolt raha nuiamas või reformikad. Palo on selles mängus vaid ettur. Juhtfiguurid toimiva süsteemi lammutamises olid ikka reformikad.
Põhjuseid on kordades rohkem.
http://eestimaablogi2.blogspot.com.ee/2016/11/turismikonverents-kuressaares.html
Palo ei vastuta jälle mitte millegi eest. Taas minister ja ei tahagi teada mis järgmisena teeb. Riik peaks maksma Saarlastele tehtud kahju TS Laevade trahvidest.
Mis läheb nende Türgi imeilusate laevade siiatoomine maksma. Kas hankes oli ka ruumi sellele Või maksavad ka selle tehased kinni.
Tea kas vendriteta laev tohib merel ka sõit?
Aga vb on asi hoopis selles, et turistil ei ole siin mitte midagi teha. Korra käib ära rohkem siia asja pole. Vaadake kuidas Peipsi ääres või lõuna eestis on iga 100 meetri järel midagi vaadata ja on viidad väljas.
nõus selle arvamusega. minu kui (viimased 20 aastat harjumaal elanud) saarlase arvamus on, et saaremaa on pigem koht, kus saab mõnu tunda vaikusest ja sellest, et “aeg jääb seisma”.
ja parem on, kui “läbuturism” massilise nähtusena kunagi saaremaale ei jõuagi.
Iga valdkonna arendamine vajab kompetentsi, turismireformijärgne olukord Saaremaal on nukralt hale.
Praam on üks suur pidur Saaremaa arengule ning loomulikult mingil määral ka turismile aga selleks see ka jääb, sest vaevalt, et keegi siia silda ehitama nüüd enam hakkab. Me räägime, et tänu viletsale praamiliiklusele siia rahvast ei tulnud, lisaksin ka viletsad ilmad, mis rahvast siia ei meelitanud ja loomulikult kaugus ning suur ajakulu. Mis on see, mis kompenseeriks siia tuleku? Kas tõesti vaid uued praamid! Meri on ümberringi aga kas meil on tänapäevaseid avatud ja korrastatud taristutega randu, kus päiksemõnusid koos peredega nautida. Lisame siia kino, no see mis on, on ainult aseaine, ei midagi enamat ja mida on turistil siin suvel teha kui ilmad viletsamad, talvest tasu üldse rääkida. Meil on neid SPA-si küll aga neid on ka mujal ning palju uuemaid. Miks meil ei võiks olla jäähalli, kus aastaringselt võimalik uisutada, väliujulat koos vaba aja keskusega, midagi sellist, mis rahvast siia meelitaks, midagi suurt ja võimast. Isegi ei tea, kas suvel on nüüd staadioni värav avatud või on ikka lukus ja ootab olümpiavõitjaid. Hea on pugeda praamiliikluse taha, umbes nii, et rahvast aina tuleb ja tuleb aga praamid ei jõua neid üle vedada! Igati kena, meil saab järgmine aasta Tallinna tänav remonditud aga keda see tänav siia meelitab, kas Tallinnlasi, vaevalt küll, sest neil on liiklus palju keerulisem, kui meil vast avatud remonditud tänavajupil. Selle tänava juures on aga üks hea asi, nimelt on siin võimalik lasteaia lastele õpetada liiklusmärke ja liiklemist, sest tänav on just nii välja kukkunud, nagu väikelaste liikluslinnak, rohkete liiklusmärkidega. Ei laida kuidagi praegu tehtut aga, et turiste siia meelitada on vaja palu enamat!
“semudel” ikka hea ajalehes meelde tuletada, et küllusliku kliima ja atraktsioonide kiuste on just uus vedaja kõigis ääremaa probleemides ja turistide vähesuses süüdi :D
turisminduse tarvis tuleb mõntu korda teha ja rootsi laev peaks siin peatuma!
Me oleme pria rahadega paadilautreid remontinud aga kelle tarvis? Kui paljudesse neist pääseb korraliku jahiga!
Miskipärast tundub, et ka siin on käigus “sidrunipiljard”!