Mart Loik: Türgi tehase jaoks on meie projekt üle ootuste keeruline (3)

TS Laevade juhatuse liige Mart Loik tunnistab, et paljud sekeldused oleksid jäänud olemata, kui neli parvlaeva oleks tellitud skandinaavlastelt.

“Lõpptulemusega võib Leigeri puhul praegu rahule jääda. Me saime tehaselt kätte trahvid kogu viivitatud aja eest, lisaks märkimisväärse rahalise kompensatsiooni väiksemate mittevastavuste eest ja meil on tehasepoolne finantstagatis garantiitöödele,” ütles Loik Eesti Päevalehele.

Loik rääkis, et ehitusjärelevalvaja Baltic Workboats ja TS Laevade meeskonna poolt ehituse jooksul tehasele esitatud märkuste nimekirjas oli metalli värvitööde kohta umbes 380 märkust, sisetööde kohta 145 märkust ja süsteemide kohta 254 märkust. “Loomulikult ei tea me veel lõpuni, millised probleemid võivad ilmneda, kui laevaga Väinamerel talvistes ekstreemsetes ilmaoludes opereerida. Esimene garantiiaasta, nagu tavaliselt, tuleb töörohke. Korralik külm talv tuleks meile praegu kasuks. See tooks kohe kõik probleemsed kohad esile ja võimaldaks need tehasel garantiiaja jooksul kõrvaldada.”

“Jah, kindlasti,” kostis Loik ajakirjaniku arvamuse peale, et paljud jamad jäänuksid olemata, kui türklaste asemel oleks valitud parvlaevu ehitama küll kallimad, kuid ka korrektsemad skandinaavlased.

Mart Loik nentis, et juba enne parvlaevade tellimist oleks tulnud teha põhjalik riskianalüüs.

“Tegelikult ei oleks tohtinud kokku leppida, et laevad tulevad liinile 1. oktoobril 2016, vaid oleks tulnud arvestada, et see aeg lükkub vähemalt 5–12 kuud edasi. Kokkulepitud tähtajad olid ebarealistlikult optimistlikud. Ma ei taha kellelegi näpuga näidata, aga ehituse käigus on ilmnenud, et Türgi tehase jaoks on meie projekt üle ootuste keeruline. Nad ütlesid, et me oleme läbi aegade üks nõudlikumaid kliente,” rääkis Loik.

 

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 550 korda, sh täna 1)