Mandri ja saarte vahelises parvlaevaliikluses on kujunenud murekohaks väikeveokitele ehk N1 kategooria sõidukitele e-pileti ostmine.
Tavapäratu pole olukord, kus piletimüügisüsteem näitab, et vabu kohti sõiduautodele on näiteks üle paarikümne, kuid N1 kategooria sõidukile süsteem ometigi piletit ei müü. Põhjuseks on see, et veokite limiit on täis saanud. N1 kategooria puhul võib aga olla tegemist sõidukiga, mille gabariidid on üpris sarnased tavasõidukiga.
Varasema vedaja, Väinamere liinide ajal taolist probleemi polnud, kuna piletimüügi süsteemi siseselt arvestati, et ka N1 masinad kuuluvad madalamate sõidukite hulka. See tähendas, et kui eelmüügis pileteid jagus, sai pääsme soetada ka N1 masinale.
Toona nägi protsentuaalselt, kui palju pileteid veel müügis on. Praegu näitab piletimüügi süsteem aga seda, kui palju on vabu kohti sõiduautodele. Selleks, et teada saada, kas N1 masinale, veokile või bussile on võimalik piletit osta, tuleb läbida kogu piletiostu protseduur ja alles seejärel annab süsteem teada, kas pileteid on või mitte. Ehk pileti ostja saab vajaliku teabe katseeksitus meetodil, mis võib mõnevõrra aega võtta.

Üleeile kohtus Saaremaa ettevõtjatega Spa Hotell Meris TS Laevade juht Kaido Padar. Maanus Masing
Üleeile kohtus Saaremaa ettevõtjatega Spa Hotell Meris TS Laevade juht Kaido Padar (fotol), kus samuti oli üheks teemaks N1 kategooria sõidukite probleem. Ühe lahendusena pakkus ta välja eelmüügis olevate piletite hulga tõstmist 50% pealt 70% peale. Tänasest ongi lehel praamid.ee märge: „Eelmüügist müüakse 70% piletitest.“
Loe pikemalt neljapäevasest Saarte Häälest!
Proovisin just broneerida N1 klassi sõidukile (pirukas). Näitab 4 sõiduauto kohta, kuid vastuseks sain ikkagi: Reisil ei ole piisavalt vabu kohti valitud sõiduki tüübile või reisijatele.
Härra lugupeetud riigifirmast ei saanud vist küsimusest aru, sest nö piruka kohad on arvestatud veoautode kuni 3500 liinimeetrite hulka, veoautode broneeringud ei kajastu. Teine teema on väikesed pirukad Citroen Berlingod on paljudest sõiduautodest väiksemad. Varem oli neil piirang pikkuse järgi (kuni 5 m sõidukid) ja seisid sõiduautodega ühes järjekorras, aga pileti hind oli kõrgem.
Mis te pommitate “postiljoni”, kus tema peab kõike seda teadma!!!
70% broneeringuteks! Mis juhtub siis, kui kõik kaubavedudega tegelevad firmad hakkaksid kasutama broneeringuid ja seda eeskätt suvel, kus reisijaid kõige rohkem, see oleks ju katastroof.
Olen eelmise vedaja ajal M1 katekoorja sõidukiga läinud rekkate ritta kuigi pileti soetasin kassast. Hiljem selgitust küsides laiutasid kõik käsi ja kehitasid õlgu.
Esmaspäeva öhtul tahtsin osta poolhaakega veoautole piletit. 19.55 ja järgmine praam olid väidetavalt täis. Reaalselt oli 19.55 kai peal koos minuga 2 poolhaaget pluss 1 lühem veokas…..
Suht kukesupp se olukord
Isegi kui kassast ostad pileti , suunatakse sind “pirukaga ” suurte rekkade ritta . Ükskord pidin peaaegu kätega sellele pealepanijale selgeks tegema et ruumi ju on ja “pirukas ” on samasugune sõiduauto ju – see tainas jõllitas vaid oma tabletti ja lõpuks siis pani peale
Lubati uut ja paremat teenindust, saime uut ja paremat.
Mootorratas suunatakse ka nüüd autoderitta. Kui peaks viimasena peale saama autodega ühtses sabas, siis sinna kallakule ratast seisma panna pole paljudel juhtudel võimalik. Seega – tuleb trügida, et rattale sobilikku “taskusse” pugeda.
Mis perverssus takistab N1 autot M1-na käsitleda? Tondil tondi mõistus, suurendada rekkade protsenti….
Aga miks pead piletit ostes märkima, et sinu pirukas on N1, vali sõiduki tüübiks M1 ja pole probleemi.
Kirjutasin ka ise TS-ile sellest probleemist ja tookord süüdistas vedaja rendilaevu. Süsteem pidi paari nädalaga paranema, aga midagi toimunud ei ole. Samas Padari praegust ja varasemaid kommentaare arvestades tundub, et ta ei ole endiselt aru saanud, mis on N1 sõiduk ja milles probleem on. Kui juba kasutatakse Maanteeameti registrit, siis tuleks sealt tellida ka autode pikkused, et alla 5m jäävaid N1-sõidukeid käsitleda tavaliste sõiduautodena, mida nad enamasti ka on.
Palume Leedo laevad ja süsteemid tagasi. Oli tõeliselt ja targalt toimiv süsteem. Äkki uus valitsus on targem.
Need samad sotsid ja irlid, kes eelmise süsteemi peeti keerasid on ilmselt ka ju uues valitsuses. Seega paremaks ei muutu siin midagi.