
KÄED TÖÖD TÄIS: Harilik tööpäev kestab Rado Ruusi sõnul ligi poole seitsmeni õhtul, kuid tuttavatele-sõpradele paigaldab ta rehve ka pärast tööaega, niisiis venivad tööpäevad teinekord päris pikaks.
MAANUS MASING
“Viimased viis päeva on umbselt tööd täis olnud. Inimestel on kohati mentaliteet, et kui saaks, laseks kas või detsembri lõpuni suverehvidega, kui ilm vähegi lubab,” ütleb Andres Aksiim Kuressaare rehvitöökojast Raitom-Bezet.
Põhja tänaval tegutseva töökoja esindaja Andres Aksiimi kinnitusel on täiesti tavaline asi, et inimesed hakkavad rehvivahetusele paaniliselt mõtlema niipea, kui lumi ja tuisk platsis.
Ta lisas, et inimesed võivad tihtipeale olla kurjad ja pettunud, et kohe ei saagi rehve vahetama tulla, aga nii rahaahned nemad oma töökojas ei ole, et hakkaks tööpäevi pikendama.
“Jäägu see noortele meestele, me teeme ikka normaalseid tööpäevi, olgugi et selle aja sees on tööd rohkem,” kinnitas Aksiim.
Andres Aksiim mainis ka, et igal aastal teeb osa autode rehvide nägemine teda tõsiselt murelikuks. “Mõnel on talverehvid nii nirud, et samahästi võiks need vahetamata jätta, mingit vahet ei ole!” lausus ta. “Ise ringi sõites kardangi teinekord, et mine sa tea, mis vastutuleval autol all on, sest me ju näeme, missuguses seisus need rehvid teinekord on – mustrit küll miinimumi järgi ja mahub normidesse ära, aga me anname inimesele ikka teada, et see pole kuigi turvaline.”
Roomassaare teel asuva OÜ Evertfront Rehviäri juhatuse liige Rado Ruus ütles eile, et hetkel on esimene vaba aeg saadaval neljapäevaks. Ta märkis, et inimesed hakkasid rehve vahetama kohe, kui seda teha võis ega jäänud ootama 1. detsembrit, mil see kohustuslikuks muutub.
“Hooaeg hakkas oktoobri 15. kuupäeval pihta ja sellest ajast on ikka stabiilselt kogu aeg tiksunud. See on ka tüüpiline, et esimese lumeni on järjekorrad ukse taga. Olin ise pühapäeval mandril ja telefon oli punane, sest kõikidel vajasid rehvid vahetamist, kuna oli lund oodata,” rääkis Ruus.
Ta lisas, et on ka inimesi, kes on valmis tavahinnast üle pakkuma, et vaid järjekorras ettepoole saada, kuid üldjuhul kehtib ikka reegel, et kui ei mahu, siis ei mahu.
“Muidugi kui keegi väga ulmelise summaga peaks tulema, teeks ära, aga seda juba väljaspool tööaega,” sõnas Ruus.
Talverehvid on sõidukitele kohustuslikud 1. detsembrist 1. märtsini. Naastrehve on lubatud kasutada 31. märtsini ning erandlike talviste tee- ja ilmastikuolude korral kuni 30. aprillini.
Kas ma näen õieti, et autot tästetakse keset karpi?? Sealt need mõlki tõstetud küljekarbid tulevadki…
ottpois käib nüüd silmaarsti juures kiirelt ära. Ehk leiab prillide abil pildilt isegi kaks tungrauda üles!Jama on aga siis, kui värvipime oled, jääbki üks leidmata :D
Ok, võtan sõnad tagasi, tõesti ennem ei märganud seda esimest tungi. Seega OKIDOKI :)
EDU!
Ottpoiss, näed õigesti…tõstetud ongi keset karpi ja seal ei ole ette nähtud tõstmiseks vajalikku tugevdust !!!
Aga milline aja kokkuhoid ja kui palju lisa teenib nn. teenindaja ja ikka sinu, kui kliendi taskust…super!
SOOVITUS: Leidke see lisaraha veel ühe jooksu velgede(ei pea olema valuvelg!) ostmiseks ja selliste puukide nuumamine jääb 2x aastas ära. Tasuvus 2 aastat…
Saate tasuta trenni, raha jääb tasku ja te ei sõltu enam newer ilmaoludest tekitatud nõmedatest rehvivahetus järjekordadest!
Edu arenemisel…
Väga õige soovitus. Kuigi sobib vaid neile, kellel on võimalus, tahe, oskused, vahendid protseduuri läbiviimiseks. Tänapäeva heaoluühiskond vaid soodustab õpitud abituse süvendamist. Sellest ka soovimatus teemaga tegeleda ning asjade jätmine viimasele minutile. Või õigemini lausa peale seda. Loodame vaid, et euros asjad selles suunas ei liigu, kus ise enam kodus lambipirnigi vahetada ei tohi, nagu Austraalias pidavat olema :)
Aga endalgi teine jooks rattaid vist juba pea 20 aastat olnud. Selgi korral hommikul tunniga talvejooks alla ja minek!
teine pime targutaja veel!?
Et siis täpsemalt milles targutamise seisneb?!?
Muudkui rattad alla, ise tasakaalustad ära ka vää
Daa! Juba paigaldusel see töö tehtud. Aga rehvide seisukorda tuleb hiljem jälgida tõesti. ”Spetsjalist” seda ei tee vää???
Mina teen nii, et vahetan rehvid ise ära ja kui hooaeg läbi, siis viin alt ära keeratud rehvid töökotta, et lasta need ära tasakaalustada.
Nii, on uuesti vahetades ilusti rehvid tasakaalustatud ja ei pea mingis järjekorras trügima.
Ja poldid täristatakse niikõvasti kinni, et hiljem lahti keerates poldid pooleks…
Ei maksa ajalehes kõike rääkida tööinspektsioon tuleb kontrollima
Olge rahulikud! Olin ise auto juures, kui mul rehvid vahetatud sai ning võin kinnitada, et tõsteti mõlemalt poolt kahe tungrauaga!
tere ka siis kõigile pimedatele.
Võin kinnitada auto omanikku juttu ja tõesti on auto tervenisti üleval ja nelja tungrauaga ning seda ettenähtud kohtadest, mida mazda puhul saab teha harva. Siinkohal kiitused omanikule kes autot ilusti hooldanud. Samuti selgitaksin ka teiste velgede arutelu ja tasuvust:
1. Rattaid tuleb siiski tasakaalustada, vähemalt korra hooajal. Vastasel juhul, kui antud tegevus ära jätta, läheb veermiku osade vahetamine kallimaks, kui võit rehvivahetuselt.
2. Samuti on pidevalt probleeme õhku lekkivate ratastega. rehvid veljel olnud u 5 aastat, velje ääred roostes ja ei pea õhku.
aastate pikkuse kogemuse põhjal võiksin neid näiteid tuua veel, aga ei ole mõtet seda siin kirjutada, kuna keegi arvab ikka, et on targem ja vaidleb vastu kuna “naised saunas” rääkisid muud juttu.
Lõpetuseks olen poolt kahe velje komplekti omamisele, kuna ka vahetajate elu oleks oluliselt lihtsam ja ei peaks iga aasta ennast pooleks tõmbama.
Jõudu tööle Radole!
“töökoja” heakord….
Kui vähe sõita, siis ei pea iga aasta tasakaalustama. Eks see on selline tunnetuse küsimus, kui tihti tasakaalustada. Ise teen seda, kui tunnen, et mingi värin on tekkinud. Tõsi, vahepeal peab ventiile ka vahetama, nii et 3-4a peale tasakaalustada on ok, kui enne midagi ei tunne ja siis ka ventiilid ära vahetada.
Kuid tõsi ta on, et inimeste koonerdamine teinekord jube rehvide pealt, ise suhtun rehvidesse ja eriti talverehvidesse väga kriitiliselt ja ostan varakult uued. Ei oota kulumise piiri, ega rohkete naelte väljalendamist, ostan enne uued rehvid.