TS Laevade kinnitusel on alanud parvlaev Leigeri üleandmisprotsess. Dokumentide vormistamine võtab siiski veel mitu nädalat aega, nii et laev enne novembri lõppu Eestisse ei jõua.
Leigerile tehtud veekatsetused ja süsteemikontroll olid edukad, mistõttu on Türgi Sefine laevatehases alustatud Leigeri üleandmisprotsessiga, vahendab ERR. “Katsetused läksid hästi ja süsteemid töötasid,” kinnitas TS Laevade juhatuse liige Kaido Padar.
Bürokraatia võtab siiski kaks-kolm nädalat aega, enne kui laev Türgist tehasest liikuma saab: vaja on teha koolitused meeskonnale, vahetada laeva lipp, et ta saaks oma kodusadamasse purjetada juba Eesti lipu all, samuti peab veeteede amet tegema laevale oma kontrolli.
Seega jõuab pikalt üle tähtaja ehitatud Leiger Eestisse novembri lõpus või detsembri alguses ning saab liinile minna detsembris, kui kõik korras on.
Kas Leiger ei pidanud mitte Hiiuma liinile minema?
Paljugi, mis pidi. Hiiumaa saab uue laeva ikka siis, kui Muhu ja mandri vahel uus laev olemas. Küll hiljem jõuab Hiiumaa liinile ka
Veed ilmselt liiga madalad ja süvis suur … suured mured
Praam näeb jälle praami moodi välja kuigi kaasagse praami moodi. Väga ok. Leedo asi tundus ajutine nende kõrval.
kõige töömahukam on ilmselt lipu vahetamine
Loomulikult – kast šampat vaja ära lahendada ( oi unustasin – islam – no siis oopiumipiipu vaja suitsetada ) – siis veel 2 nädalat rannas konte soojendada – ja siis tulema
Tea,millal Tõll kodusadamasse jõub?
et se kosu ära upuks
Ikkagi tösi mis tösi, peamasinatega mingi jama. Artikkel ütleb ,et hakkab Eesti poole purjetama.
Kui kirjutasin teises ajalehes suve keskel:
“Volli
27.07.16, 20:32.
Kas tuleks imestada, kui oktoobri kesksel oleks Ionas ka veel Virtsu-Kuivastu vahel seilamas.
Imestada pole enam millegi üle vaja.
Mida arvasid selles Regula ostust endised ministrid?
Parts oli vastu ja Palo oli ka vastu – Partsi arvamuse vastu!”
siis järgnes sellele:
“vollike
29.07.16, 08:36
Ullikesel jääb õigust ülegi – seilamine tähendab purjetamist. Aga mis siin ikka maarotile selgitada, temani see ei jõu kunagi!”
millele siis vastasin:
“Volli
30.07.16, 17:24
Seletame siis ullike volliklesele 29.07.16, 08:36 natuke mõisteid:
Parvlaev on autotekiga resilaev.
Praam on pukseeritav, harvemini iseliikuv lai lamedapõhjaline madala süvisega laev, millega veetakse laste peamiselt siseveekogudel ja kaitstud merepiirkondades.
http://www.praamid.ee/
Isegi parvlaev Regulast saab Talllinna Sadama tütarettevõtte käes praam ja vajadusel seilab oktoobri keskel ka Ionas TSi käsutsuses Väinamerel.”
Padarile hakkavad aga asjad juba natuke kohale jõudma — nüüdseks on plaanitud ajavahemik üleandmisest liinijõudmiseni veninud ka kaks korda pikemaks, kui ta oli siis, kui laevad pidanuks oktoobri alguses liinile jõudma.