
MIKK RAUDSEPP on üks saarlasest, kes kurdab probleemide üle soodustuse saamisel. Eile Kuivastu sadamas.
MAANUS MASING
Saaremaa suurim spordisündmus jäi laevafirma käitumise tõttu ilma suurest hulgast pealtvaatajatest, peab nüüd lappima auku ürituse eelarves ja üritab end uppumisest päästa. TS Laevad põhjendab rallipubliku kahanemist tormise ilmaga. Olgugi et see liiklust ei takistanud.
Rallit korraldava Saaremaa Ralli MTÜ esindaja Einar Soe sõnul ei taha ülemäära dramaatilisi toone võtta, kuid hinnang parvlaevaliikluse mõjule, mis puutub Saaremaa rallisse, on ühene: “Katastroof!”
Esialgse hinnangu kohaselt tuli mandrilt Saaremaale rallit vaatama ligikaudu 40% vähem rahvast kui mullu. Mandrilt tulijad moodustavad aga rallipublikust väga suure osa.
Tuhandeid reisijaid vähem
Einar Soe sõnutsi ei ole publikuarvuveel kokku löödud, kuid iga vähegi kogenum rallikülastaja võis märgata, et pealtvaatajaid oli tänavu tõepoolest hõredamalt. Ka TS Laevade edastatud nädalavahetuse üleveoarvud – 12 451 reisijat ja 5105 sõidukit – kinnitavad Soe sõnu. Võrdluseks eelmise aasta rallinädalavahetus – 19 590 reisijat ja 7071 sõidukit.
Einar Soe sõnul pole ka imestada, kui kõik huvilised suudeti üle vedada kahe parvlaevaga. Varasematel aastatel on järjekorrad tekkinud isegi siis, kui rallihuvilisi veeti suuremate laevadega. Et publiku huvi on langenud, Soe ei usu. Ühelgi Eesti rallil ei ole sellist kukkumist olnud.
Soe märkis, et nende hirmud said seega tõeks. Põhjuseks see, et tegelikult ei olnud veel nädal enne rallit selge, millised laevad siis liini teenindavad. Algul oli juttu ühes suurest ja ühest väikesest. See tähendanuks ilmselgelt järjekordi ning kindlasti tegid paljud oma otsuse sellest lähtudes. Siis leiti liinile parvlaev Ionas, kuid kohe järgnes sõnum, et oodatava tormi tõttu võib see laev mitte sõita.
Palus mitte paanitseda
Veel reede hommikul edastas Praamid.ee Facebooki leht infot, et tuleb tugev tuul ja järjekorrad võivad kujuneda pikaks. Mida ei tulnud, oli tuul, aga ka rallihuvilised. Einar Soe sõnul vestles ta laevafirma esindajatega korduvalt ja palus neil mitte paanikat külvata.
Korraldajad märkisid, et veel mõni nädal enne rallit oli õhus koguni küsimus, kas mitte rallit üldse ära jätta. “Tegelikult ei teadnud me ju päris lõpuni, mis siis toimuma hakkab,” ütles Soe.
Einar Soe sõnul on saadud rahaline kahju vähemalt viiekohaline summa, mis paneb korraldajad korraliku löögi alla. Soe usub küll 50-nda ehk juubeliralli toimumist, kuid võimalik, et selleks tuleb ette võtta mõningaid ümberkorraldusi. Kas seni rallit korraldanud MTÜ Saaremaa Ralli ka veel selleks ajaks elus on, näitab lähitulevik.
TS Laevade pressiesindaja Sirle Arro pidas kurja juureks tormist ilma. “Loodame, et nii ralli korraldaja kui ka hea ajakirjanik panid tähele, et nädalavahetusel oli Eestis torm, tugev tuul ja muutlik ilm, mille tõttu oli laevaliiklus häiritud,” ütles Arro. Tema sõnul tegid kaptenid otsuseid igal konkreetsel ajahetkel. Arro sõnul jagati infot küllaldaselt.
“Suure tõenäosusega loobus osa inimesi saartele sõitmisest mitte niivõrd tormi tõttu häiritud laevaliikluse pärast, vaid pigem just halva ilma tõttu,” arvas Arro. “Ka mandril toimuvate suurürituste puhul sõltub publiku hulk väga suurel määral ikkagi ilmast ja see on paratamatus.”
Sirle Arro sõnul võttis Ionase kapten niigi riski. “Ilm oli väga muutlik ja heitlik. Ilmateade andis saartele esimese kategooria tormihoiatuse. Kapten võttis riski ja läks merele, teades, et on palju Saaremaa ralli huvilisi.”
Arro lisas, et kui poleks edastatud hoiatust tormi ja reiside ärajäämise kohta, saanuks nad kindlasti pahameele osaliseks, kui inimesed oleksid pidanud sadamas passima.
Jamad soodustusega
Saarte Hääleni jõuab pidevalt probleeme saarlase soodustuse saamisega.
Näiteks rääkis saarlane Mikk Raudsepp, kuidas ta tegi endale pileti ostmiseks vedaja veebilehel konto, sisestas kõik vajalikud andmed, kuid sõiduki soodustust ei saanud. Kuna ta viibis välisriigis, siis ei hakanud ta nende infoliinile helistama. Raudsepa sõnul on ta ise saarlane, auto on Saaremaal registreeritud ja soodustust peaks saama. Reisija soodustuse ta siiski sai. Sadamas tema küsimusele vastata ei osatud.
Teine juhtum oli selline, kui Kuivastus ei antud soodustust, Virtsus aga anti. “Inimene läks Kuivastu poolt esimese TS Laevade opereeritava praamiga. Pakkus kassajärjekorras ka auto tehnilist passi, et soodustust saada. Seda polnud vaja – öeldi, et nendel on kõik kompuutris olemas. Maksis ära, aga kohe piletit üle ei vaadanud. Alles siis, kui ta pühapäeval tagasi tuli ja avastas, et on Virtsus väiksema summa maksnud, hakkas tal koitma, et laupäeva hommikul maksis ta rohkem. Kui ta kassast küsis, öeldi, et nemad Virtsu poolel ei tea sellest midagi, küsigu Kuivastu poolt. Kuivastust öeldi, et nüüd pole teha midagi,” kirjeldab asjaosaline.
TS Laevad kommenteeris, et kõik juhtumid lahendatakse eraldi ning selliste juhtumiste puhul tuleb klienditoele anda teada. Juhul kui klienditoe telefon ei vasta, palutakse saata e-kiri.
TS Laevad rikub majandus- ja taristuministri määruses Piletihinnad ja sõidusoodustused avaliku teenindamise lepingu alusel teostataval liiniveol Kuivastu-Virtsu, Rohuküla-Heltermaa ja Sõru-Triigi parvlaevaliinidel § 5 kehtestatud nõudeid.
https://www.riigiteataja.ee/akt/127012016008
Pöörduks sellel teemal kellegi poole aga KELLE?
Lahendus on ju ette teada — selle asemel et sundida endale alluvat äriettevõtet täitma määruses sätestatud korda, muudab minister varsti oma määrust.
20-22 meetrit sekundis pole saarel mingi torm!Kord kuus või sagedaminigi puhub nii!Selle taha pugemine näitab, et TS laevad arvas end tiigis sõitma hakkavat!
Ei tea, tutvuskeskkonnas kõik kes plaanisid minna käisid kenasti ära.
TS oli viisakas ja ei hakanud soe moodi kellegi suunal sappi pritsima ja süüdistama. soe vaadaku parem ER publiku ja osalejate arvusid aastate lõikes ja hakaku siis mulli puhuma.
Ivo, kas sea keeramine on ok ja selle välja toomine on lausa ebaviisakus?
Ettevõtetega arvete alusel arveldamist peab vist ootama jäämagi Kohe 2 nädalat möödas ,kas putkad kaovad ja süsteemid hakkavad ka lõpuks tööle .Vaevalt ,valesid on juba nii palju ,et usk puudub
Kodanik raudsepp võiks värskendada oma mälu ja vaadata enda auto tehnilisse passi. N1 kategooria sõidukid pole kunagi püsielaniku soodustuse alla kuulunud, v.a vabastus koefitsendist, mida rakendatakse R ja P vastavatel kellaaegadel ja suundadel.
Kodanik N1 enne kui kukud kaagutama võiksid teha omale selgeks, et mis autoga on tegu. Autoks on vw multivan ja auto katekooria on M1
Katekooria? Millise abikooli lõpetasite?
Oli nii katsetel kui ka linnavahel näha ja tunda küll, et rahvast on vähem. Ka restoranides ja poodides ei olnud tavapärast ralli aegset sagimist.
Kui O.Tänak oleks olnud sõitmas, oleks kohale tulnud ka need puuduvad fännid – poleks laevafirma ega ilm olnud takistuseks! Korraldajad oleksid pidanud ka seda arvestama…
Naljakas, et koduleht ei näida tõesti soodushinda
eelmisel nädalal sain kuivastu poolt minnes saarlasena sooduspileti, tagasitulles täispilet
Soovitan rohkem vaadata Tallinna TV-dSeal kuuled ja näed tegelikkku tõde Eesti valitsejate kohta!Oleks siin tegu mingi firmaga,oleks see olnud juba täielik pankrott!
Mina jätsin tulemata sellepärast,et eesti ralli on natuke alla käinud,ega paku huvi enam nii palju, kuigi saaremaa rallil oli kena arv ka kiiremaid autosid,aga need registeerisid ennast nii hilja,et ei hakand enam plaane muutma…
vinguda oskate
Aga kui isegi Mikk sellega kursis ei olnud siis “Sadamas tema küsimusele vastata ei osatud”
Kas TS Laevad on selles ka süüdi, et laiemalt Eesti ralli meistrivõistluste etappidest osavõtjate arv on viimastel aastatel langenud ja seoses sellega kahanenud ka rallipubliku hulk?
Keskmised arvud Eesti ralli meistrivõistluste etappidest osalejatest: 2014 -93, 2015- 91 ja 2016- 71. Enne seda oli igal võistlusel vähemalt 120 osalejat. Väga lihtne on näpuga teiste peale näidata.
Mis mõttes? Saaremaal oli stardis pmst 130 ekipaazi.
Nõuame silda ja asi mutt
Seda tuleks kõigepealt nõuda J.Partsilt,tema poolt raisatud ,tuulde loobitud miljonite eest oleks sild ammu valmis,..tõesti nagu süüdimatud seal?Kas nad on enne arvestanud kuskil rahva nõudmistega.Neil esmatähtsad enda huvid,rahvas on ainult hea maksude maksjana,ei rohkem!
PRAAMID LUBATI LIIKUMA KATKEMATULT, ET JÕUAKS YLEVEDU TEHTUD RALLIKS…PRAAM RANNAS PÃIKE PAISTAB ILM ON ILUS RAHVAS OOTAB – AGA PEALESÓIT SEISATATI POOLEKS TUNNIKS IGA KORD JULMALT !!!
Mul keerasid TS Laevad kartuli ja viljasaagi tuksi. Naine läks kodust ära ja tütar abiellus pagulasega. Ootaks ka vähemalt vabandust ministritelt ja laevafirma juhtidelt.
Selle silla ehitusega oleks võinud juba ammu pihta hakata. Igal pool maailmas ehitatakse palju pikemaid sildasid ja ei ole asigi aga siin Eestis ei saada väikest sill juppi valmis nüüd mandri ja saaremaa vahele. Raisatakse uuringuteks miljoneid maksumaksja raha ja ei midagi. See asi on milleski muus ärimehed ja riigtegelased jagavad salaja omavahel “sidruneid”!
Mul viskas juba see üle, et internetist polnud võimalik vaadata linna kiiruskatse kaarti, mis pidi sõidetakse ja millistel tänavatel, rääkimata kõigist teistest katsetest. Järgmisel korral viige osa katseid Muhumaale, võib olla siis mandrilt vaatajaid rohkem, et sups praamile ja sups kohe kohal, pole vaja röögatuid kilomeetrid ralli vaatamiseks maha uhada!
NB!
Kaugatoma katse teistpidi sõitmine, no kuulge, keda see katse meelitab!
Käisin Saaremaal (mitte rallil) ja piletid õnnestus broneerida nädala keskel!? Nädala alguses vaatasin, et tagasituleku bronni panna ei saa.
Kui pühapäeval sain laevale kell 23,00, siis broneeringu süsteem näitas, et bronnid on kõik välja müüdud. Tegelikult oli ülemine korrus poolenisti täidetud ja alla ei pandud kedagi.
Kuskil on süsteemis viga, mis ei anna infot tegeliku laeva täitumuse kohta.
keda selles “ärategemise” tuhinas inimene huvitab,
las ootab !
Saaremaa üritused laiemalt vaadates on väga ühte moodi aastast-aastasse ja paraku ei saada sellest aru. Ainult “Saaremaa” kui kaubamärk paraku enam ei müü.
Mugavustsoon, samad koostööpartnerid, sissetöötatud iganenud lahendused, “kes kellega saunas käib”, aksepteeritavad monopoolsed ettevõtmised- Saaremaa asjaajamise alustalad :)
Kohe näha, et Aro õpilane, nii tark.
Raha rohkem turismile ja turismiobjektide taastamisele! TURISM ON SAAREMAA NOKIA! https://youtu.be/U37ngN9KfHo
Veel Saaremaast: https://youtu.be/GKNEzzRVMaE
Kahjuks on vabaõhuüritused vägagi sõltuvad ilmast, aga ka veel mitmest tegurist. Kontsertite puhul ju sama lugu. Ikka võib 10-15 tuhat eurot puudu jääda. Siin pole midagi imelikku. Lihtsalt see on risk. Vaatamata sellele tuleb arved ikka ära maksta. Elu on julm mõnikord.
Tegelikult tuleb hoopis teistmoodi mötlema hakata. Saaremaal on veel palju puutumatut loodust, unikaalsed kirikud millest keegi Euroopas suurt ei tea…. muinaslinnused mida tuleb taastada nagu nad olid.
Ja turistid toovad raha hunnikutes ise kohale!
See virtsu – kuivastu laevade jamajärgselt tuleb vötta kogu Kuressaare valla ja linna omandisse – oma kooperatiiv. Praamlaevad käima Mustjala- Ahvenamaa vahel esialgu. Kuramaale uuest Möntult laev käima- inimesed ei söida lennukiga puhkusel vaid oma autoga- Saaremaa on nagu Raudse Kinnise Eesriide taga – muule Euroopale! Miks? Kelle huvides??? Turism on paljude riikide suurim ja tulusaim tööstusharu. Miks mitte Saaremaa?