
AASTA LÄINUD: Täpselt aasta tagasi avati Elb-Link samasuguse vihmase ilmaga, nagu seal sel suvel on valitsenud.
TÕNIS KIPPER
Täpselt aasta eest avatud eestlaste laevaliinil Saksamaal Elbe jõel läheb omanike kinnitusel äriplaani mööda, ilma poolest ülimalt kehva suve arvestades tuleb liini kahjum arvatust isegi väiksem.
“Esimeste aastate kahjum on algusest saadik äriplaani sisse kirjutatud, me pole kunagi väitnud, et lähme Saksamaale kohe pudrumägesid tühjaks kaevandama,” ütleb Elbe jõe suudmes Brunsbütteli ja Cuxhaveni vahelisel liinil opereeriva ettevõtte Elb-Link Reederei GmbH üks omanikke Vjatšeslav Leedo (pildil).
“Strateegilised plaanid on paika pandud 4–5 aastaks ja on selge, et nullist alates sisse töötataval laevaliinil kohe algusest saadik ülearu hästi ei lähe. See on pikk ja raske töö, liin, mis vajab tutvustamist ja sissetöötamist.”
Leedo tõdes, et nii palju, kui on inimesi, on ka arvamusi. Kelle arvates on Grete (enne Saaremaa) ja Anne-Marie (Muhumaa) Elbe jõel sõitmiseks liiga suured, teiste arvates jälle väikesed; kelle arvates on graafik liiga tihe, kellele liiga harv, rääkis Leedo.
“Fakt on see, et ootasime esimeseks aastaks paremat ilma. Talv oli meile üliraske, suvi on olnud normaalne, kuid siiski vihmane ja külm. Täna on seal ainult 12 kraadi sooja! Siiski oli suve hakul paar nädalat tõeliselt ilusat ilma, mil laevade täitumus oli ülihea, parem kui planeerisime,” märkis Leedo.
Varem Väinamerel liigelnud Grete ja Anne-Marie alustasid Elbe jõel täpselt aasta tagasi ja Leedo sõnul on just praegu kokkuvõtete ja edasiste plaanide tegemise aeg. “Mina olen seda meelt, et peaks jätkama,” kinnitas Leedo.
“Kolme-nelja aasta pärast on see majanduslikult väga hea liin, kuid ei saa salata, et on ka muid kohti, kus saaks kohe laevad tööle panna,” lisas ta ja rõhutas, et edasised plaanid pannakse paika pärast esimese aasta kokkuvõtete tegemist.
Postimees vahendas eile Põhja-Saksa ringhäälingut NDR, mille teatel on Elb-Link Reederei GmbH rahalistes raskustes ja võlausaldajad kardavad firma pankrotti.
Laevafirma tegevjuht Christian Schulz lükkas kahtlused ettevõtte majanduslike raskuste kohta tagasi. Schulz selgitas, et iga ettevõtte jaoks on algus raske ja firma alustas Elbe jõel laevandusäriga alles aasta tagasi. Schulz kinnitas, et majanduslik olukord ei kujuta laevafirmale mingit ohtu ja ta näeb ettevõtte tulevikku optimistlikult. Ta märkis, et veokite arv on Brunsbütteli ja Cuxhaveni vahelisel liinil stabiilselt kasvamas. Vjatšeslav Leedo sõnul on omanikud ettevõttesse kogu aeg raha juurde pannud ja seegi on äriplaani osa.
Kulla inimene, selle asemel, et teist arvustada, võta kätte ja tee ise ka midagi ja siis näed, kui kerge see kõik on, aga ära õelutse. Ettevõtlus meie riigis nõuab erilist võimekiust ja õnneks Leedol seda jätkub, aga imeline on see, kus ta sellise jõu võtab. Tervist ja jaksu edaspidiseks tubli mees!
õige, juula, kõige suuremat kasumit näib tootvat ettevõtlike inimeste tõrvamine
Viisaastaku plaan kolme aastaga, aasta plaan 125%, kvartali plaan 137% ja kuuplaan 150%.
Eks edasisis plaane otsustab seal juba saksa kohus – aastaaruannet nõutakse ju kohtu teel välja , tavaliselt järgneb sellele pankrott
Imelik oled vä? Isegi paljud suurfirmad töötavad mitmed aastad järjest kahjumiga, keegi ei lähe pankrotti ja midagi kohtu kaudu nõuda pole ka vaja. Niikaua, kui firma endale võetud kohustusi täidab ja kompenseerib tekkinud kahjumi investeeringutega on kõik ok. Äri strateegia võib ulatuda kümnetesse aastatesse ja seda igaühele juba niisama seletama ei hakata, teatud asjad ikkagi on ärisaladus ka. Siiani on Leedol just pikas plaanis vägagi hästi läinud.
eestlaste laevaliinil?
KUST OTSAST eestlaste?
lüpsmise aeg hakkab kohe läbi saama