Konflikt “sakslasega” tõi Saaremaale Jaapani traktori (6)

TÕHUS TÖÖMEES: Jaan Sink usub, et ilma liigse elektroonikata Jaapani traktor on lihtne, kuid töökindel masin. MAANUS MASING

TÕHUS TÖÖMEES: Jaan Sink usub, et ilma liigse elektroonikata Jaapani traktor on lihtne, kuid töökindel masin.
MAANUS MASING

Seni Claasi tehases toodetud traktorit kasutanud Valjala viljakasvataja Jaan Sink pettus nimeka traktorimargi hooldeteenuse kvaliteedis ning soetas paar nädalat tagasi Saaremaal esimese Jaapani traktori.

Jaan Sink ütles, et võrreldes Euroopa tuntud kaubamärkidega puudub Jaapani Kubota traktoril mõttetult keeruline elektroonika. “Selle võrra on ta lihtsam ja ma tahaks loota, et ka töökindlam,” sõnas põllumees.

Singi sõnul väärib Kubota puhul esiletoomist väga kestev ja töökindel esivedrustus ning väga hästi reguleeritud rool. Et Jaapani traktoril on paljude asjade tööpõhimõtted võrreldes Euroopa omadega natuke teistsugused, kulub uue masina tundmaõppimiseks veel üksjagu aega. 140-hobujõulise traktori esimeseks tööks oli viljakäru vedamine põllult kuivatisse.

Jaan Singi kinnitusel on tema ostetud masin esimene Jaapani traktor Saaremaal. Maailma suurima diiselmootorite tootja, Jaapani suurkorporatsiooni Kubota põllumajandustraktorid on Eestis saadaval 2015. a novembrist ja nende maaletooja on Stokker Agri.

Poolik hooldus

Enne uue traktori ostmist seitse aastat Claasi tehase traktorit kasutanud Jaan Sink ütles, et uut masinat ajendas teda ostma rahulolematus Konekesko Eesti AS-i poolt Claasi traktoritele pakutava hooldusteenusega. Näiteks unustas 1500 töötunni järel traktorile korralist hooldust tegema tulnud hooldemeeskond maha transmissiooni õli filtrid. “Need saadeti kulleriga kolm päeva hiljem järele ja ma pidin need ise ära vahetama, ehkki see on hooldetiimi töö,” viitas Sink paar aastat tagasi aset leidud apsakale.

Tänavu kevadel pärast 2500 töötundi ettenähtud hooldust tegema tulnud Konekesko töötaja sai aga Singi väitel transmissiooni filtrite vahetamisel hakkama teoga, mille kohta oleks võinud lausa politseile avalduse esitada. “Ma olin ise kõrval ja nägin, et kutt vahetas välja ühe filtri, aga arve tuli nädal aega hiljem ja arve peale oli kirjutatud kolm filtrit,” kinnitas Sink. Ehkki firma heastas juhtunu ja vahetas kaks nädalat hiljem kõik filtrid uuesti ära, jäi pettumus viljakasvataja sõnul hinge kripeldama. “Sellest asjast sai mul mõõt täis,” lausus Jaan Sink.

Singi sõnul on Konekesko hooldusmeeskonnas väga suur kaadrivoolavus. “Mul on see traktor seitse aastat olnud ja selle aja jooksul on seal juba kuues hooldejuht, see ei ole normaalne,” leidis põllumees, kes ei ole rahul ka Konekesko garantiialase tegevusega. “Ühe rikke parandasid nad ära nii, nagu garantiiremonti tegema peab, aga mitu asja pidin ma ise tegema.”

Üdini kriitiline Jaan Sink Konekesko töökorralduse ja teenuste kvaliteedi suhtes ei ole. Näiteks leidis kaheksa aastat Claasi kombainiga saaki koristanud põllumees kiidusõnu Konekesko varuosade tarnesüsteemi kohta, mis on alati operatiivne.

Ristunud suusad

Konekesko Eesti AS-i hooldusjuht Taimo Jürisoo tunnistas, et ettevõttel ja talunik Jaan Singil on keerulised suhted. “Meil on temaga suusad natukene risti läinud, ma ei eita seda,” möönis Jürisoo, kelle sõnul süüdistab Jaan Sink neid kõigis maailma pattudes.

“Me oleme nõus kõiki oma vigu parandama ja oma eksimusi hüvitama, aga kui me temalt küsime, mis on valesti arvete peal, mille ta vaidlustas, siis sellele vastust ei tule,” rääkis Jürisoo, kelle sõnul on Jaan Singi trotsi taga soov saada üht varuosa (800 eurot + käibemaks) tasuta. “Tal on 2009. aasta masin, aga ta nõuab, et me paneksime selle garantiisse. Kujutage ette, kui te sõiduautoga läheksite mingi katkise osa pärast margiesindusse ja sooviksite, et see läheks garantiisse, siis ma ei tea, mida teiega seal esinduses tehakse,” kommenteeris Taimo Jürisoo.

 

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 1 401 korda, sh täna 1)