Saretat ähvardab liiniloa peatamine

Kuna viimasel ajal on maanteeamet koos politseiga sooritatud järelvalvete käigus tuvastanud korduvalt mitmeid rikkumisi AS Sareta Kuressaare–Tallinna liinil sõitvatel bussidel, võidakse  liiniluba ajutiselt peatada. Välistatud ei ole, et bussifirma võib liiniloast üldsegi ilma jääda.

Maanteeameti juhtivekspert Mika Männiku sõnul pole probleemid Sareta bussidega esmakordsed. “Oleme ka varem rikkumiste osas neile ettekirjutisi teinud, hilisemad kontollreidid on aga näidanud, et bussifirma ei ole sellele reageerinud ega puudusi kõrvaldanud,” ütles ta. “Kui ka meie seekordsele märgukirjale ei reageerita, tuleb kasutusele võtta juba rangemad meetmed, milleks on liiniloa peatamine. Välistatud pole ka liiniloa äravõtmine, sest meie esmane ülesanne on tagada reisijate ohutus.”

Korduvad ettekirjutused

Maanteeamet saatis 4. juulil Saretale vastava märgukirja, milles on öeldud, et 31. mail teostasid nende spetsialistid koos politseiga Tallinna bussijaamas kaugliinide üle järelevalvet. Selle käigus kontrolliti ka Saretale kuuluvat Iveco bussi numbrimärgiga 726 BPJ. Selgus, et bussi mootorist lekkis õli ja jahutusvedelik ning juhiiste oli ebakindlalt kinnitatud. “Bussi ühe esimese rehvi serv oli aga sedavõrd kulunud, et see oli juba ohtlik liikluse turvalisusele,” kommenteeris Männik kontrollreidi tulemusi. “Toona suunati sõiduk erakorralisele ülevaatusele.”

Lisaks võib maanteeameti seekordsest märgukirjast lugeda, et käesoleva aasta 13. jaanuaril on Kuressaare bussijaamas kontrollitud Sareta bussi numbrimärgiga 215 BAH. Tookord tuvastati, et juht ei kasutanud sõidumeerikut, ehkki ta oleks seda pidanud tegema. Läinud aasta 14. detsembril oli aga sama bussi juba kontrollitud Tallinna bussijaamas ja tuvastati, et sõiduki esilaterna reflektor oli roostes ega vastanud nõuetele ning mootorist täheldati õlileket. Sarnaste rikkumiste kõrvaldamiseks on maanteeamet teinud Saretale ettekirjutuse ka 2012. aasta novembris.

Kahetsusväärsel kombel esinevad aga eelpool kirjeldatud probleemid taas, mistõttu peab politsei rikkumiste osas alustama menetlust, on öeldud kõnealuses märgukirjas. Kui aga bussifirma maanteeameti ettekirjutisi jätkuvalt eirab, puudusi ei kõrvalda ega taga, et tema liine teenindavad vaid tehniliselt korras bussid, võib karistusena järgneda kas liiniloa peatamine kindlaksmääratud ajaks või selle kehtetuks tunnistamine.

Puudutab vaid üht liini

Maanteeameti juhtivekspert Mika Männik ütles täpsustuseks, et liiniloa peatamine veel ei tähenda, et bussifirma ei või üldse enam edasi tegutseda. “Liiniluba antakse ikka välja konkreetsele liinile ja see peatatakse selle konkreetse liini suhtes, kus rikkumine tuvastati,” selgitas ta.

AS Sareta teenindada on praegu kolm Tallinna liini, mis tähendab, et loa peatamine puudutaks vaid ühte konkreetset liini. “Ma loodan, et ettevõte pärast sellist ränka karistust (ühe liinloa peatamine – toim) korrast ära busse teistel liinidel ei kasuta,” lausus Männik.

Saarte Hääl palus kommentaari ka AS Sareta omanikult Henno Liivilt. “Kuna praeguse seisuga ei ole see märgukiri minuni jõudnud ja ma ei ole seda lugenud, siis ei saa ma ka teemat kommenteerida,” vastas Liiv.

 

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 1 712 korda, sh täna 1)