PÖÖRDUMINE: Saarlased leppisid kokku (12)

Elu saartel on teistsugune. Need, kes saartel elavad, teavad seda. Need, kes saartel külas käivad, arvavad ja loodavad, et see nii on. Loodavad, et Saaremaa ja Muhu on kohad, kus rohi on rohelisem ja taevas sinisem. Ja tegelikult nii ongi, sest päikest paistab Eestis just siin kindlasti kõige rohkem. Seepärast tahetakse siia ikka ja jälle tulla.

Viimasel paaril aastal on saarte päikest ja helesinist taevast varjutanud parvlaeva- ja lennuühendusega seotud sõnapilved. “Praamid ei sõida!”, “Lennuk ei lenda!”, “Järjekorrad sadamates on pikad!”, “Saarele ei saa!”.

Jah, olukord ei ole alati ideaalne. Järjekorrad parvlaevadele võiksid paaril nädalal aastas olla lühemad, laevu võiks olla uuemaid, töökindlamaid ja rohkem, lennukeid võiks olla suuremaid ja lennud toimuda sagedamini, piletid võiksid olla odavamad… Seda teavad siinsed elanikud, lennu- ja laevaliinide pidajad, kohalikud ettevõtjad, omavalitsejad ja maavalitsejad. Seda teavad ka ministeeriumid.

Aga meie teame, et elu saartel on ikka teistsugune. Ja selles ongi saarte võlu. Me teame seda, et saared on meretagune maa ja tegelikult sõidavad siia iga päev laevad ja lendavad lennukid. Me teame seda, et 365 päeval aastas võid sa ise valida aja, millal meile külla tulla ja koha, kuhu külla tulla.

Ja seepärast leppisid saarlased kokku, et me ootame sind. Me ootame sind puhkama. Me ootame sind tutvuma saarte looduse ja väärtustega. Me ootame sind saama osa saarelisest köögist. Me ootame sind kontsertidele, näitustele, etendustele ja spordivõistlustele. Aga me ootame sind ka tööle. Me ootama sind partneriks oma ettevõtmistele. Me ootame sind ostma meie kaupu ja teenuseid. Me ootame sind arendama uusi ideid meretagusel maal.

Me ootame sind, sest sõnapilvede taga on tegelikkus. Tegelikkus on see, et lennuk lendab Tallinna ja Kuressaare vahel jälle ning töö käib suurema ja parema lennuki nimel. Tegelikkus on see, et laevad sõidavad tiheda graafikuga ja kiirelt, ooteaeg võib tekkida ainult loetud tundidel nädalas reede ja pühapäeva õhtul. Puhkuste aeg annab aga inimestele vabaduse valida sõitmiseks rahulikum aeg. Tegelikkus on see, et laevaliiklus on peaaegu juba ööpäevaringne. Näiteks reedel väljub esimene laev hommikul 5.00 ja viimane öösel 2.00, selles ajavahemikus toimub ainuüksi ühel suunal 33 reisi. Sellise graafikuga on võimalik kokku üle vedada ca 3000 sõiduautot päevas. Liinil sõidab korraga kolm laeva, põhitöö teeb ära kiire ja mahukas PL Hiiumaa, mille mahutavus ja reiside arv suudab viia ühel suunal üle ca 2000 sõiduautot, ülejäänud 1000 suudavad üle vedada Mercandia ja Ionas. Isegi, kui neist üks parasjagu ei sõida, suudetakse tagada sujuv laevaühendus, sest graafik on sedavõrd tihe.

Hästi töötavad piletisüsteemid võimaldavad ettenägelikul planeerijal lennuki- ja laevapileti ära osta juba 30 päeva enne reisi. Vedajad teavad, et olemasolevate piiratud vahenditega tuleb anda endast parim. Seda üri­tab teha parvlaevaliikluse uuele tasemele viinud Väinamere Liinid ja usume, et seda üritab ka sügisel liinile tulev TS Laevad.

Me ootame Sind, sest elu ladus toimimine eeldab head tahet ja koostöövalmidust. Hea tahte ja koostöö suurepärane näide on äsja möödunud ja ärevalt oodatud jaaninädal. Parvlaevad sõitsid nädalavahetusel 20 tundi ööpäevas. Sõitjad kavandasid oma reise nutikalt erinevatele päevadele ja kellaaegadele. Ja jaaninädala pühapäeva õhtul sõitsid Kuivastust välja praamid, millel jätkus ruumi kõigile, kes soovisid.

Me ootame sind, sest ajakirjanduses ilmuvad saarte mainet kahjustavad uudised (pikad järjekorrad, kehvad praamid jne) ei kanna head uudisväärtust, vaid otsivad intriige ja skandaale seal, kus neid sisuliselt ei ole.

Me ootame sind, sest Saaremaa, Muhumaa, Vilsandi ja Abruka on väärtuslikud nii sihtkoha kui ka elukeskkonnana.

Me ootame sind üheskoos!

Visit Saaremaa MTÜ, Saaremaa Omavalitsuste Liit, Saaremaa Ettevõtjate Liit, Kuressaare Linnavalitsus

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 8 254 korda, sh täna 1)