Maanteeameti büroo tööaja kärbe tekitab vastandlikke arvamusi (4)

EELISTAB INIMESTEGA SUHELDA: Eile maanteeametis juhilubadega seotud toimingu pärast käinud Robert Virves on küll tuttav e-teenustega, kuid talle meeldib siiski bürood külastada. MAANUS MASING

EELISTAB INIMESTEGA SUHELDA: Eile maanteeametis juhilubadega seotud toimingu pärast käinud Robert Virves on küll tuttav e-teenustega, kuid talle meeldib siiski bürood külastada.
MAANUS MASING

Maanteeameti büroo lahtiolekuaegade vähendamine vaid kolme päevani nädalas on toonud kurtmisi ülekoormuse kohta ja segaduse nii töötajate kui ka külastajate seas.

Tänaseks on kuu aega olnud maanteeameti Kuressaare teenindusbüroo klientidele avatud teisipäeviti, kolmapäeviti ja reedeti kell 9–17. Mandril on probleem lahtiolekuaegade vähesuse või suisa sulgemisplaanide üle tõusetunud juba ammu.

Saaremaal tuli probleem ilmsiks viimasel Lääne-Saare vallavolikogu istungil, kui volikogu esimees Urmas Lehtsalu ütles, et talle on muret kurtnud mitu inimest ja palunud vallal kuidagi reageerida.

“On tekkinud olukord, kus teenindajad on selle kolme päevaga nii surmväsinud, et ei jõua oma asju teha. Esindus töötab nüüd kolm päeva nädalas, kuus käib seal 800 inimest,” rääkis Lehtsalu, kelle hinnangul on büroo teeninduse kvaliteet halvemaks läinud. “See ei rahulda enam inimesi, nad peavad ennast registreerima, tulevad kohale ja siis selgub, et tema järjekord on alles tüki aja pärast.”

Lehtsalu sõnul jääb mulje, et Saare maakond on kokkutõmbamisega nõus, aga tegelikult ei peaks olema.

Mai lõpus põhjendas amet lahtiolekuaegade muutust külastajate arvu vähenemisega kuude lõikes keskmiselt kuni 40protsenti. Lisaks vajadusega tööprotsessi rohkem ette planeerida, arvestades klientide käitumisharjumusi ja tehtavaid tehinguid. Sama kinnitas ameti klienditeenindusjuht Anne Nurmik ka eile, kuigi temal olid Lehtsalust erinevad andmed.

“Ajavahemikul 9.-30. juuni külastas Kuressaare bürood 498 klienti. Büroos töötab neli inimest, kellest üks on puhkusel,” selgitas ta.  Tema sõnul näitab lihtne arvutus, et büroo oli klientidele avatud selles ajavahemikus üheksa päeva ja keskmiselt külastas bürood päevas 55 klienti. Neist 89 protsenti teenindati 15 minuti jooksul ning vaid kahe kliendi ootejärjekord ulatus 35 minutini.

“Leiame, et büroo lahtiolekuaegade muutmisega on teenus paremaks läinud, et ühe palgataseme raames jaotub koormus töötajate vahel sarnaselt ja samal ajal on suurenenud infoliinil vastuvõetud kõnede arv,” kinnitas Nurmik.

Kuressaares Toyotade müügiga tegeleva Tesman Auto juhataja Einar Soe sõnul mõjutab tõsiasi, et maanteeameti büroo on Kuressaares varasemast vähem avatud, kindlasti ka automüüjate töid ja tegemisi. “Üks asi, kuidas ta mõjutab, on kindlasti see, et kui ta parasjagu avatud on, siis on seal koormus suurem, pahatihti on järjekorrad ja kohapeal tuleb oodata, kuni vajalik toiming ära tehakse,” rääkis Soe.

Samas võib auto registreerimisel tekkida ka päevane nihe. “Kui meie soov vormistamiseks satub esmaspäevale või neljapäevale, siis paratamatult nihkub see päeva võrra edasi,” märkis Tesmani juht.

“Seega meeldiv see meile kindlasti ei ole.” Soe sõnul tuleb neil sellega edaspidi rohkem arvestada ja juba ette planeerida, et nad ei saagi klientidele esmapäevaks ja neljapäevaks vormistamist lubada.

Taavo Tenno autokooli omaniku ja sõiduõpetaja Taavo Tenno sõnul on nemad üsna teadmatuses, mis täpselt saama hakkab ja kuidas kujuneb.

Praegu on eksamite vastuvõtjad talle teadaolevalt puhkusel ja praegu ei toimu seega neisse puutuvalt üleüldse midagi. “Seda me aga teame, et A ja B eksam toimuvad ka edaspidi siin ja meilt ei pea inimesed Pärnu või mujale minema,” teadis Tenno siiski.

Raul Vinni, Kertu Kalmus

 

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 1 267 korda, sh täna 1)