Riigikogu Keskerakonna fraktsiooni liige Jaanus Karilaid pärib majandus- ja taristuministrilt Kristen Michalilt parvlaevade riigihanke kohta, väites, et nelja uue parvlaeva liinile toomine võib minna rahvale arvatust kallimaks maksma.
“On teada, et neli uut parvlaeva peavad jõudma liinile 1. oktoobrist 2016, kuid avalikkuse ette on viimasel ajal jõudnud piisavalt informatsiooni, mis annab alust arvata, et kõiki lubatud parvlaevu õigeks ajaks valmis ei saada, ja seda riski on meedias kinnitanud ka TS Laevad OÜ juht Kaido Padar,” ütles Karilaid fraktsiooni pressiesindaja teatel.
Karilaiu sõnul on Michal aga seni kinnitanud, et parvlaevade valmimine on graafikus. “Vihjeid võimalikele hanketingimuste rikkumistele on teisigi. Selle parvlaevahanke läbiviimise suurim probleem maksumaksja seisukohast on asjaolu, et mingi hetk läheb sõlmitud hankelepingu elluviimine rohkem maksma, kui eelnevalt räägitud. On selgeid ilminguid, et täiendav kulu maksumaksjale tuleb nii parvlaeva teenuse osutamisest kui ka tulenevalt riigiabi ning riigihangete seaduse reeglite eiramisest. Eeltoodu viitab selgelt, et ministeerium on hanked ette valmistanud ja läbi viinud ebaprofessionaalselt. Aga nagu ikka, ei kanna keegi taas vastutust,” rääkis Karilaid.
Keskerakonna poliitiku sõnul on valitsus juba saanud Estonian Airi näitel väga negatiivse õppetunni ning oleks äärmiselt kahetsusväärne, kui sellest ei ole endiselt midagi õpitud. “Ärme loobi maksumaksjate raha tuulde. Meie mure on tõsine ning seda jagab kogu opositsioon – seda näitab ka asjaolu, et meie arupärimisele kirjutasid omalt poolt alla ka Artur Talvik Vabaerakonnast ja Martin Helme EKRE-st. Tegemist on tõsise küsimusega,” lausus Karilaid.
“Täna me näeme, et on selgelt suurenenud tõenäosus, et Eesti riik peab tulevikus Väinamere Liinidele hüvitist maksma. Valitsuse käitumine on olnud selgelt vastutustundetu tulevaste koalitsioonide suhtes, kes peavad seda suppi siis sööma asuma. Ootame ministrilt oma küsimustele konkreetseid vastuseid,” sõnas Jaanus Karilaid.
TS Laevad Poola probleeme ei varja
Türgi on ehitusega kenasti graafikus. Poolaga on probleeme. Me ei ole viimastel nädalatel seda enam isegi varjanud. Mitte et me midagi varjata tahaks, sest meie slogan on, et hoiame avatud joont ja räägime asjadest nii, nagu on. Aga Poolal oli probleeme kuu aega ehitus- või elektri-alltöövõtjate leidmisega.
Meie hinnangul on mahajäämust isegi natuke rohkem, aga nad ei ole seda tunnistanud. Nad on öelnud, et võtavad järele ja ei ole (valmimise – toim) kuupäeva muutnud. Aga ettevõtte juhina pean lähtuma riskidest ning oleme suhteliselt kaugele jõudnud oma plaan B [rendilaevad] osas. Oleme kõik laevad ära kaardistanud, mis saada on.
Ükski saarlane-hiidlane, eelkõige saarlased – poolakate tehasest tulevad laevad Saaremaa liinile – kindlasti muret tundma ei pea, et 1. oktoobril parvlaevad ei liigu. Ma ei tahaks avada läbirääkimiste teemat. Siin ei tohi välistada ühtegi ettevõtet ega ühtegi laeva.
Kui lepingud sõlmitud, anname nendest avalikkusele kindlasti teada, missugused laevad tulevad.
Kaido Padar,
TS Laevade juhatuse esimees (Kuku raadio “Meretund”, 7.05)
Hallivatimees, metsatõll, võsavillem, susi, kriimsilm, sorusaba …
Aga 凵尺レヨ 尸丹し回 ütelda ei tohi!