Nasva sadamas tuli kai alt välja kaks kalatraalerit (VIDEO ja PILDID)

NASVA SADAMAS: Üks kalatraaler on juba otsapidi väljas, teine alles ootab oma järge. Selleks, et alused oleks võimalik veest välja saada, töötas nende kõrval hooga ka pump, mis paiskab välja kuni 300 liitrit vett sekundis. MAANUS MASING

NASVA SADAMAS: Üks kalatraaler on juba otsapidi väljas, teine alles ootab oma järge. Selleks, et alused oleks võimalik veest välja saada, töötas nende kõrval hooga ka pump, mis paiskab välja kuni 300 liitrit vett sekundis.
MAANUS MASING

AS-i Baltic Workboats uue dokibasseini ehitamise ettevalmistustööde käigus tuli möödunud nädalal kai alt välja kaks kalatraalerit. Üks neist õnnestus eile pika pusimise peale ka veest välja saada.

 

kalle aegBaltic Workboatsi kvaliteedijuht Kalle Aeg (fotol) ütles Saarte Häälele, et Workboatsi jaoks oli tegu üllatusega. Seetõttu otsiti üles mõned inimesed, kes töötasid omal ajal Saare Kaluri kolhoosi remondibaasis. “Nende käest sai natuke uuritud, mida nad mäletavad,” selgitas Aeg.

Kaks amortiseerunud kalalaeva uputati sadamas lainete tõkestamise eesmärgil. Hiljem ehitati kahe laeva ümber ka kai. Baltic Workboatsi kontoris rippuv fotoreproduktsioon on tunnistuseks, et 1975. aastaks oli kai valmis.

Aeg selgitas, et niisugust omalaadset arhitektuurilist võtet otsustati kasutada ilmselt seetõttu, et remondibaas kiiremas korras kasutusse võtta. Nimelt oli tarvis kalurikolhoosi aluseid remontida ja selleks tuli laevad esmalt dokkida ehk maa peale saada. See oli aga keeruline, kuna dokibasseini kõrval puudus toona veel kai.

Aluse juhtimine dokibasseini on küllaltki täpne töö. “Tüürimees pidi sõitma täpselt kiilplokkide peale,” rääkis Aeg. Tugeva tuule korral oli see aga praktiliselt võimatu ja nii otsustatigi uputada kaks laeva dokibasseini vahetusse lähedusse. “Arvan, et remontimise vajadus ja tööde kiireloomulisus hakkasid peale pressima, et tuli selliseid ekstreemseid võtteid kasutada,” märkis Aeg.

Mõneti iroonilisel kombel taasavastati alused seoses töödega, mis on samuti seotud laevade dokkimisega.

Baltic Workboatsil on plaanis rajada uus dokibassein, mis on vajalik tõste-veeskamisseadme BHT 700 M kasutamiseks. Sellega on võimalik tõsta laevu kogukaaluga kuni 700 tonni ja pikkusega kuni 80 m. Dokibasseini oma mõõtudeks tuleb 15,5x 50 m.

Kalle Aeg märkis, et praegu ei ole veel teada, millal uus bassein valmis saada võiks. Vaja on tema sõnul ka ehitusluba.

Samuti tekitasid tööd juurde kaks leitud alust, millest üht eile kraana ja mitme ekskavaatoriga hoolega välja tiriti. “Kahekümne sentimeetri kaupa liigutavad seda eelmise nädala keskpaigast alates,” nentis Aeg, et naljalt alus veest välja tulla ei taha.

Eile kella nelja paiku õnnestus esimene uputatud kalatraaler siiski välja tirida. Teine alus on hetkel kohati veel pinnasega kaetud. Aeg arvas, et vanarauaks lähevad lõpuks mõlemad.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 2 828 korda, sh täna 1)