Saaremaa õpilased edukad digiloovtööde võistlusel

VAAT KUI HUVITAV: Salme kolmandikud (vasakult) Triin Kilgas, Sten-Erik Tikman, Marileen Koltšuk, Rait Veskinõmm ja Kädi Õun tutvusid Kultuurikatlas diskoritööga. MERLE LEPIK

VAAT KUI HUVITAV: Salme kolmandikud (vasakult) Triin Kilgas, Sten-Erik Tikman, Marileen Koltšuk, Rait Veskinõmm ja Kädi Õun tutvusid Kultuurikatlas diskoritööga.
MERLE LEPIK

Laupäeval oli Tallinnas Kultuurikatlas HITSA tehnoloogiapäev, kus toimus ka digiloovtööde konkursi “Maailmariik Eesti” finaal, kus kohal oli üle 500 õpilase üle Eesti.

Osalesid ka Saaremaa õpilased, kes tõid koju nii mõnegi tiitli. Salme põhikoolist võttis osa kümme õpilast. Õpetaja Merle Lepik ütles, et 6. klassi tüdrukute viisik (Liisi Kilgas, Lota Uussaar, Angela Aavik, Getlin Jõgi ja Tiina Tilts) osales digitaalse õppematerjali kategoorias ja oma vanuserühmas (4.–6. kl) saavutasid tüdrukud tööga “Paat-küünla valmistamine” teise koha.

Lepik märkis, et õpilaste tehtud digitaalne õppematerjal õpetas liiva sees vanadest küünlajääkidest küünalt tegema. “Tüdrukud lahendasid selle animeerimisega, st viikinginukud näitasid, kuidas seda teha,” selgitas ta.

Õpetaja Tiia Kobin on seda videot oma töös mitmeid kordi kasutanud ja video järgi ongi võimalik lastel, aga miks mitte ka täiskasvanutel ise küünlaid teha. “Paat-küünal on see seepärast, et Salme kooli juurest leiti viikingipaadid ning koolile oli suveniiri vaja, ning nii saab valminud paat-küünlaid kooli suveniirina kasutada,” rääkis õpetaja Lepik. Tema sõnul juhendas Tiia Kobin praktilist tööd ja tema ise digitaalse arengumapi loomist. Samuti oli Lepik abiks animatsiooni juures ja andis nõu, kuidas luua finaaliks poster, mida tuli Tallinnas n-ö kaitsta.

3. klassi viisik (Rait Veskinõmm, Sten-Erik Tikman, Triin Kilgas, Marileen Koltšuk ja Triin Kilgas) saavutas aga tikkimismasinal tikitud käsitööeseme kategoorias tööga “Kalasaak” oma vanuserühmas (1.–3. kl) eripreemia.

Kolmandikud tegid õpetaja sõnul mereaastale mõeldes viis kala. “Kasutasime just tahvelarvuteid, kui tuli idee luua nn digikala ja muuta see mängukalaks,” rääkis õpetaja. Lapsed joonistasid tema sõnul tahvelarvutis visandi, töötlesid selle tikkimismasinal n-ö söödavaks ja tikkisid valmis. Seejärel traageldasid kalad kokku, toppisid täis ja õmblesid kinni. Kõige lõpuks lõid nad klassis kalade disko animatsiooni. “Ehk siis tagasi digikalaks,” märkis Merle Lepik.

Õpetaja Lepiku roll oli selle töö juures abistada õpilasi tahvelarvutites ja digitaalse arengumapi loomisel. Samuti finaalpostri loomisel, mis tehti jällegi tahvlis. “Tiia Kobin oli jälle praktilise töö peal, tikkimismasinal tikkimine ja kala valmistamine oli tema teha.”

Hästi esines konkursil Merle Lepiku andmeil ka Kuressaare gümnaasiumi õpilane Heleri Siinor 8.b klassist, kelle juhendaja oli Raili Kaubi. Heleri saavutas oma vanuserühmas tikkimismasinal loodud käsitööesemega teise koha. “Tema tegi lapiteki, kus peal tema vanaema lapselaste pildid. Tekk läheb vanaemale üllatuskingiks,” märkis Lepik.

HITSA finaalüritus, mis toimus Kultuurikatlas, pakkus Merle Lepiku kinnitusel samuti elamusi. “Isegi kui meie lapsed poleks karikaid võitnud, olnuks päev ikkagi kordaläinud. Seal oli nii palju vaadata, ise kaasa lüüa, katsetada, ja see kõik oli tasuta,” nentis ta.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 376 korda, sh täna 1)