Kuressaare politseijaoskonna juhi Rainer Antsaare sõnul teeb joobnud juhtide suur arv liikluses väga murelikuks.
“Selle aasta esimese 16 nädala jooksul on politsei pidanud liiklusest kõrvaldama juba 70 alkoholi tarvitanud juhti, mis on eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 20 joobes juhi võrra rohkem,” nentis Antsaar. Ka liiklusõnnetuste, milles inimene on viga saanud, arv on tänavu natuke kasvanud, lisas ta. Eelmise aasta samal perioodil sai liikluses viga viis, sellel aastal aga juba kaheksa inimest.
“Joobes juhi põhjustatud inimkannatanuga õnnetusi on sel aastal toimunud kolm, eelmise aasta samal perioodil üks,” tõdes politseijuht.
Ta rõhutas, et politseinikel on liiklusjärelevalvet teostades ainult üks eesmärk – kõigi liiklusturvalisuse tagamine, et teedel ei saaks nii palju inimesi vigastada ega juhtuks ühtegi liiklusõnnetust, milles inimesi hukkub.
“See on koht, kus kõigil liiklejatel tuleb mõelda, et kas me aktsepteerime joobes juhte ja kihutajaid või proovime kõik koos meie liiklusturvalisust parandada,” toonitas Antsaar.
Eelmisel nädalal kõrvaldas politsei liiklusest kolm juhti, kes olid rooli istunud alkoholi tarvitanuna. Ka eile hommikul toimunud “Kõik puhuvad” reidi käigus tuli korravalvuritel roolist maha võtta üks alkoholi tarvitanud juht.
Probleem on suur. Lohutuseks olgu õeldud, et pole olemas probleemi, millele pole lahendust. Ka roolijoodikute probleemile on lahendus olemas. Lahenduse leidmiseks tuleb kõigepealt enesele tunnistada, et praegune süsteem ei toimi. Suured avastamisnumbrid näitavad, et politsei tegevuses probleemi ei ole. Seega on probleem selles, mis toimub peale avastamist. Need meetmed, mis järgnevad peale politsei poolt joobes juhi avastamist ei toimi, ei mõju. Toimub mingi menetlus, määratakse mingi karistus ja LEPITAKSE kokku karistuse täitmine lähtuvalt roolijoodiku isikust ning tema rahalistest ja ajalistest võimalustest. Just nendes viimastes peitub roolijoodikute suure arvu põhjus. Riik peab enesele selgeks tegema prioriteedid: Kas laseme praegusel olukorral jätkuda või tahame midagi muuta. Kui soovime muutusi, siis tuleb süsteemi muuta – tühistada praegune menetlustaktika ja võtta kasutusele uued meetmed. Esmalt väga lihtne meede – Trahv peab makstud olema kümne tööpäeva jooksul. See on piisavalt pikk aeg, et pangast või SMS laenufirmast raha laenata ning trahv ära maksta. Teiseks – Kes ei taha pangast laenu võtta või kellele seda mingil põhjusel ei anta jätab auto trahviraha katteks. Auto realiseeritakse trahviks määratud summa eest ning raha läheb riigile. Jne. Lihtsaid, arusaadavaid ja VÄGA mõjusaid vahendeid on veelgi. Iseasi on muidugi see, kas neid soovitakse rakendada.
Vahelejäämisel lisakaristusena igal juhul load ära. Kui ei taha tööst ilma jääda, siis sõidad kaine peaga. Lihtne