Kristen Michal: pakkuge kasvõi Lufthansat, ikka ei saa! (11)

KARL TIITSON: “Tulenevalt Aviesi ja maavalitsuse vahel sõlmitud lepingust ja kehtivatest seadustest ei ole Aviesil võimalik tuua enda asemel lendama teist lennufirmat.”  TAMBET ALLIK

KARL TIITSON: “Tulenevalt Aviesi ja maavalitsuse vahel sõlmitud lepingust ja kehtivatest seadustest ei ole Aviesil võimalik tuua enda asemel lendama teist lennufirmat.”
TAMBET ALLIK

Lennufirma Avies teatas, et on sõlminud koostöölepingu Poola lennufirmaga Sky Taxi, kes on valmis järgmisest nädalast Kuressaare liini teenindama 33-kohalise lennukiga. Riik raiub aga kui rauda, et nii lihtsalt need asjad ei käi.

“Seadus on selline, et pakkugu Avies enda asemele kasvõi Lufthansat ja Airbus 380-t, on leping hanke tulemusel sõlmitud Aviesiga ja kui lepingupartneril pole turvanõuded täidetud, peame seadusest tulenevalt tegema uue hanke,” selgitas majandus- ja taristuminister Kristen Michal.

Aviesi kinnitusel on nad teinud taotluse reisijate teenindamiseks nõusoleku saamiseks Saare maavalitsusele ja majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile (MKM). Nende koostööpartner, 2000. aastast tegutsev Sky Taxi, on valmis alustama Tallinna–Kuressaare ja Tallinna–Kärdla lennuliinil järgmisest esmaspäevast. Reisijaid hakkaks teenindama 33-kohaline lennuk Saab 340.

Eitava vastuse lennufirma taotlusele saatsid eile välja nii maavalitsus kui ministeerium.

Kui Saarte Hääl uuris Aviesi juhilt ja omanikult Allan Sollilt, kas leping tõepoolest ei luba neil koostööpartneri lennukit liinile tuua, nentis Soll, et Aviesi juristid omakorda kinnitavad, et lepingust tulenevalt on see siiski võimalik. “Momendil on see hea tahte ja kokkuleppe küsimus,” tähendas ta.

Solli sõnul soovib Avies lennud taastada kiiremas korras ning praegu oodatakse maavalitsuse vastust. “Reisijad ja samuti Saaremaa ettevõtjate liit toetavad meie taotlust. Lennuk on valmis siia lendama ja alustama lende kokkulepitud graafiku alusel,” kinnitas lennufirma juht.

Kuigi teisipäeval ütles maavalitsuse arendusnõunik Karl Tiitson, et maavalitsusel on kavas lepingu lõpetamine allkirjastada veel samal päeval, ei olnud see eilseks tehtud. Tiitson selgitas, et päevapealt seda siiski ei lõpetata, vaid Aviesile antakse järgmise esmaspäevani aega asjad korda saada ehk lennuettevõtja sertifikaat taastada. „Kui seda ei juhtu, siis loetakse leping lõppenuks,“ nentis arendusnõunik.

MKM-i merendus- ja lennundusosakonna juhataja Taivo Linnamägi selgitas, et kuna varasema lepingu aluseks on Aviesi iseseisev pakkumine, mitte ühispakkumus, siis sõlmitud avaliku teenindamise lepingu järgi ei olegi Aviesil võimalik teise ettevõtja kaudu teenust osutada.

“Selleks, et ohutusnõuded oleksid täidetud, peab kvalifitseerimistingimustes nõutud sertifikaatide ja lubade omaja osutama teenust ise,” selgitas Linnamägi. “Lennunduses, eriti avalike lennuliinide teenindamises, on esmatähtis ohutus ning selles järeleandmisi teha ei saa.”

Linnamäe kinnitusel on MKM hanke tingimused läbi arutanud ka maavalitsustega ning soovib uue hanke välja kuulutada veel sel nädalal.

Avies lennuettevõtja sertifikaadi peatamise tõttu hankel ise osaleda ei saa, küll aga võib ta teha koostööd ja esitada ühispakkumuse.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 2 430 korda, sh täna 1)