Eilsest ei toimu enam Kuressaare ja Tallinna vahelisi lennureise. Enne jaanipäeva uut vedajat Aviesi asemele loota ei ole.
“Tänase seisuga Aviesi lende enam ei toimu,” ütles eile Saare maavalitsuse arendusnõunik Karl Tiitson.
Eile ennelõunal tulnud teate kohaselt peatas lennuamet kodumaise lennufirma Avies tegevusloa vähemalt kuueks kuuks. Avies on lubanud otsuse vaidlustada.
Lennuamet teatas, et Aviesi üle on järelevalvet tehtud juba pikemat aega. Viimatise seisuga oli firmal 90 puudusest likvideerimata 47.
Järgmise kahe nädala reiside piletiraha eest peab Avies pileti ostnutele otsima lisareisi ja kompenseerima reisimuudatusega seotud muud kulud. Kaugemasse perioodi jäävate piletite eest peab lennufirma piletiraha tagastama. Probleemide korral tuleb pöörduda tarbijakaitseameti poole.
“Oleme oma tegevuskava jätkusuutlikkuse ja ohutuse tõestamiseks väga palju tööd teinud ja saatnud vastava programmi ka lennuametile. Koostöö on olnud hea. Seetõttu on lennuameti otsus meile tõsiselt üllatav ja ebameeldiv,” ütles Aviesi juhatuse esimees Allan Soll BNS-ile.
“Otsus on seda enam kurvastav, et meie populaarsus Saaremaa ja Hiiumaa liinidel on ajas üha kasvanud. Kliendid lendavad meiega ja usaldusväärsus on hea,” lisas Soll.
Lennuühendustega tegelev majandus- ja kommunikatsiooniminister Kristen Michal ütles Kadi raadiole, et lennufirma nii kiiresti oma asju korda ei saa. “Meie jaoks tähendab see siiski seda, et kuna me ei tea, kui kaua kulub aega probleemide kõrvaldamiseks, siis peame hoolitsema, et ühendus saartega oleks tagatud,” ütles minister.
Ta märkis, et kuna ettevõte on ka varem raskustes olnud, on ministeeriumil olemas ka plaan B. “Oleme ette valmistanud ka hanke selliseks olukorraks. Praeguse seisuga vähemalt läheme hankega edasi, meie eesmärk oleks suveks, kui hakkab kõrghooaeg, lennuühendused saartega taastada,” märkis minister, et jaanipäevaks soovitakse lennud ikkagi käima saada.
Ministri sõnul on muidugi risk, et pakkujaid ei tulegi. “Eeldan, et mõne pakkuja vahest saame ja selle nimel tuleb erinevatel osapooltel tööd teha, et kutsuda pakkujaid hankel osalema,” ütles minister Michal.
Saarte Häälele on erinevad allikad vihjanud, et üks soovija oleks lennuettevõtte Nordica. “Kindlasti analüüsime olukorda, kaalume võimalusi ja tegutseme nendele tulemustele vastavalt,” ütles Saarte Häälele ettevõtte kommunikatsioonijuht Liis Veersalu.
Eelmisel aastal lendas Aviesiga 12 000 reisijat.
Väga kurb kuulda, lendan väga palju Kuressaare -Tallinn -Kuressaare. Selle lennufirmaga on kõik alati ilusti sujunud. Pigem probleem oli eelmise ettevõttega, palju reisid jäid ära, palju oli info sulgu ja siis need tobedad ettepaneku, bussiga Tallinna sõita. Vahe oligi, riigiettevõte ja eraettevõte, teab kas praami ühendus tuleb sama ebastabiilne? Raha ju lihtsalt riigil ei ole :) vana nali. Aviasele ainult kiidusõnad.
Lennuühenduseta paariks kuuks? Nojah… kellele suvel seda lennuühendust saaremaale ikka vaja on…
Heh, mis raadioga oli see, et Avies toob Kuressaarde, siis 2 päeva Grand Rose-s ja Avies viib tagasi :D Nu palju õnne ;)
See värk on nüüd iroonia päris algusest lõpuni:
Kujuta ette, et istud Tallinnast AVIES lennuki peale ja pool tundi hiljem maandud Kuressaares. Veel natukene ning astud sisse idüllilise Grand Rose SPA uksest. Sulle ja kaaslasele on broneeritud kaks ööd majutust sviidis koos söögi ja protseduuridega. Peale lõõgastavat puhkust lendad tagasi koju täiesti uue inimesena.
Just sellise luksuse annab Sulle raadio Star FM.
Kui tunned, et see võiks olla just Sulle, siis saada ühe eurone sms numbrile 13553 märgusõnaga SPA.
Auhind loositakse välja 28.03 hommikuprogrammis!
http://starfm.tv3.ee/et/voida/grand-rose-spa
Mida oli siis pankrotis firmast oodata! Ja kus olid riigi, s.t.maavalitsuse, silmad, et oleks võimalik nüüd plaan B koheselt käivitada? Haldussuutlikkus? Ehk oleks pidanud asja mõne omavalitsuse ülesandeks andma …
Saaremaa jäi mitmeks kuuks lennuühenduseta-normaalne!! Ega saarlane vares või kormoran ole, et lendama peaks. Saarlased on läbi sajandite ikka mererahvas olnud, seega peaksid nemad mandrile laevadega liiklema. Kuuldavasti on uued ning mugavad parvlaevad valmimas ning kuskil oktoobrist alustavad need ülikaunid veesõidukid ka rahva üle veteväljade vedamisega. Seega siis, ei olegi meile mingeid lennuriistu vaja, meie sõidame uute Tallinna Sadama parvlaevadega.
Jajajah ülikaunid ülimugavad ja ülitasuta pidavat see laevasõit ka tulema! Unista edasi nuustik IRW!
Mia ei ole mingi IRW, mina oleh hoopis Affa Nassi!
Nõukaajal lendas lennuk liinil Tallinn-Kuressaare-Tallinn neli korda päevas. Mina igatahes ainult lennukiga Tallinnas käisingi. Küll ei mäleta, et lennuk oleks kordagi võpsikusse kukkunud. Lennuk lendas ka Tartusse. Ja veel-harva juhtus sel nüüdseks palju kirutud ajal, et eriarsti juurde saamiseks kulus nädal aega.
Ma ei möista, kuidas saab riik ühe maakonna elanikega käituda nagu mingite lammastega, kes laiule viidud. Ministeeriumi asi on olla sündmustega ajakohaselt kursis ja mötte ning plaaniga vähemalt 5 aastat tulevikus. Kas siis seliist lennuliikluse katkemist ei saanud ennetada? Kuidas saab poliitiliselt vastutav ministeerium olla nii küündimatu ja mitte ette näha praamiliikluse halvenemist 2 aastaks, loodetavasti see ikka paraneb, ja lennuliikluse katkemist päeva pealt? Kes vötab poliitilise vastutuse?
Vastutust ei võta keegi. Nagu alati. Ja käitutakse mitte ühe, vaid kahe maakonna elanikega. Hiidlased jäid ka lennuühendusest ilma.
Siin ei ole ju midagi imestada, vaadake vaid, millise ministri vastutusalas see lennuliiklus on.
Mis saarlastel sellest lennuliiklusest kui juba kiluvõileiva paari eurine hind praamil hinge kinni tõmbab ja balti ketti osad juba nõudma hakkavad? Saarlase soodustus ka praamil imevigureid nõuab tegema :D
kilekotiraha viitab segadusele, mis Eesti Vabariigis on saavutatud Riiklikul tasandil selle “haldusreformiga”.
Aastate eest sõlmitud ja hetkel kehtiv leping Aviesega on sõlmitud Hiiu- ja Saaremaa maavalitsuste poolt. Maavalitsused alluvad riigihaldusministrile Rahandusministeeriumis. 2015 aasta hilissügisel aga hakkas kehtima täiesti uus Ühistranspordiseadus, mis paneb kogu lennuliikluse avaliku teenindamise lepingu alusel teostatavat liinivedu korraldama Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi.
Luik, Haug ja ega Vähkidest ka puudust pole – “Saaremaa puhul viitas riigikogulane laeva- ja lennuliiklusele. “Miks peaks riik tegelema parvlaevaliikluse korraldamisega, kui see on puhtalt Saaremaa huvides?”…” — http://www.saartehaal.ee/2016/03/01/riigikogulane-raivo-aeg-laevaliikluse-korraldamine-uhendomavalitsuse-katte/