Porine tee tõi nurina (1)

PUHASTUSTÖÖ: Põhiliselt Tahula–Vaivere teele jäänud paksud porised rattajäljed suundusid metsa vahele risti üle Kuressaare–Püha–Masa riigitee ja eelmisel aastal valminud kergliiklustee.. IRINA MÄGI

PUHASTUSTÖÖ: Põhiliselt Tahula–Vaivere teele jäänud paksud porised rattajäljed suundusid metsa vahele risti üle Kuressaare–Püha–Masa riigitee ja eelmisel aastal valminud kergliiklustee..
IRINA MÄGI

AS-i Eesti Teed teepuhastushari käis eile Vaiveres koristamas maanteelt pori, mis oli tekkinud seoses hakkpuidu väljaveoga naabruses asuvast metsatukast.

tõnu kuldaarEesti Teede Saare teehoolde osakonna peaspetsialist Tõnu Kuldsaar (pildil) ütles, et info poriga trööbatud maanteest laekus esmalt kaebusena vabariiklikule Maanteeinfole ning seejärel võttis teemeestega ühendust talunik Jaan Kiider, kelle organiseeritud metsatöö tagajärjel jäljed tekkisid. “Me ei saa valida neid päevi, millal metsatööd teha, sest tehnika on renditud ja hakkurit pole kogu aeg käepärast,” ütles Jaan Kiider, kes toodab hakkpuitu Kuressaare katlamajale.

Kui esimesel päeval oli maa pisut külmunud ja erilisi jälgi ei jäänud, siis ilma soojenedes läks maapind poriseks ning masinad kandsid selle pori metsa vahelt maanteele. “Mis seal ikka, muld on ju looduslik asi, mingit katastroofi ei ole ju,” lausus Kiider. Talunik lisas, et ainus võimalus pori teele sattumise vältimiseks on rattad enne metsast maanteele jõudmist tuletõrjeauto vooliku surveveega puhtaks pesta, mis pole aga tegelikult mõeldav.

Tõnu Kuldsaar märkis, et poriseid jälgi tekib metsa- ja põllutööde ajal maanteedele ikka ja jälle, kuid mingit ületamatut probleemi need endast ei kujuta. “Neid, kes magamisega raha teenivad, on suhteliselt vähe, ja kui tööd tehakse, siis kahjuks jäävad jäljed maha,” jäi Kuldsaar mõistvaks.

Teele tekkivate väiksemate porirööbaste kohta teehooldajatel info tavaliselt puudub, tõsisemate juhtumite kohta algatatakse aga laekunud kaebuse korral menetlus ja süüdlase tuvastamise korral tuleb tal koristustööd kinni maksta. Mitte alati pole tarvis tee sodijaid välja selgitada, mõnikord võtavad nood ise ühendust ja paluvad tee puhtaks teha.

Masina töötund maksab 50 eurot, kuna üldjuhul kulub kohalesõiduks ja tee puhtaks harjamiseks paar tundi, tuleb arve tavaliselt 100 euro kanti. Sellised arveid esitab Eesti Teed mõned korrad aastas ning ka kõnealune Vaivere juhtum on üks sellistest.

Tõnu Kuldsaare sõnul on maanteede heakord aastatega pigem paranenud. Midagi sellist, nagu juhtus aastate eest Leisi maanteel Uduveres, kus teele nirisenud sõnnikukiht ei võimaldanud autodel enam liigelda, pole enam juhtunud. Kevadtööd põllul on aga peagi algamas, mistõttu soovitab Kuldsaar: kel vähegi võimalik, tehku enne põllult tee peale sõitmist oma masina kummid labidaga kasvõi natukenegi puhtamaks.

Loe juhtkirja https://wp.saartehaal.ee/2016/03/10/juhtkiri-pori-ja-porin/

 

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 1 578 korda, sh täna 1)