Hooajatööd otsi juba täna. Homme on hilja (4)

ISE PEAB AKTIIVNE OLEMA: KuKuu restorani peakokk Toomas Leedu (paremal) teab, et tavaliselt suureneb huvi hüppeliselt pärast töökuulutuse ilmumist või koolieksamite sooritamist, mil võib aga juba hilja olla. Tema äripartneril Toomas Leisil jääb ainult üle nõustuda. RAUL VINNI

ISE PEAB AKTIIVNE OLEMA: KuKuu restorani peakokk Toomas Leedu (vasakul) teab, et tavaliselt suureneb huvi hüppeliselt pärast töökuulutuse ilmumist või koolieksamite sooritamist, mil võib aga juba hilja olla. Tema äripartneril Toomas Leisil jääb ainult üle nõustuda.
RAUL VINNI

Hooajatööst huvitatutel on just praegu paras aeg pakkumistega tutvuda, sest kuu lõpus võivad ahvatlevamad tööotsad paljudel juhtudel olla juba läinud. 

Kuressaare kuursaal ja restoran Ku-Kuu on hooajalist tööd pakkunud viimasel neljal aastal. Huvi tööpakkumise vastu on suur ja suhtumine üldiselt positiivne, räägib restorani peakokk ja kuursaali haldava firma OÜ Pargi Kultuurikeskus juhatuse liige Toomas Leedu.

“Tavaliselt suureneb huvi hüppeliselt pärast töökuulutuse ilmumist või koolieksamite sooritamist. Kahjuks võib siis juba hilja olla. Enamik suviseid kokkuleppeid tehakse tavaliselt ära enne hooaja algust,” tõdeb Leedu ja soovitab kõigil huvilistel endast ja töösoovist võimalikult kiiresti ise märku anda.

Ekesparre Boutique Hotel’i juhataja Anu Lomp ütleb, et talveperioodil ei tasu hotelli lahtihoidmine end ära, seetõttu tegutseb majutuskoht hooajaliselt – aprilli lõpust oktoobri keskpaigani. Sellest tulenevalt on ka suur osa hotelli personalist hooajalised töötajad.

Õppimise ja arenemise koht

Hetkel otsib majutusasutus inimesi võõrustaja ametikohale ja konkurss on üsna tihe. Lõplik valik on veel tegemata, meeskonna kokkupanemine lõppeb märtsi keskpaigas, misjärel algab koolitus.

“Olen hooajaliste töötajatega kokku puutunud aastast 2008 ja pean ütlema, et mul on inimestega alati väga vedanud ja olen suutnud komplekteerida enda jaoks toimiva ja tubli meeskonna, kes on töösse alati väga tõsiselt ja kohusetundlikult suhtunud,” räägib Lomp.

Mis Ekesparret puudutab, siis see on Lombi sõnul hea õppimise ja arenemise koht. “Kuna meie teenus on veidi personaalsem ja eripärasem kui teistes hotellides, siis koolitame me igal aastal oma inimesi üsna põhjalikult erinevates valdkondades,” selgitab ta.

Anu Lombi sõnul huvituvad hooajatööst väga erinevad inimesed. On väga sobivaid, aga kindlasti ka neid, kes endale päris hästi ei teadvusta, kuhu nad kandideerivad. “Senistest värvatutest keegi poolel teel rongilt küll maha astunud ei ole, ollakse ikka rõõmsalt lõpuni ja ma väga loodan, et nad on saanud endale huvitava, arendava ja väga toreda suve, sest meie majas käivad väga intelligentsed ja toredad inimesed, keda võõrustada on puhas rõõm,” tõdeb ta ja lisab, et kahjuks ei suuda hotell igal aastal tööle meelitada samu inimesi. “Nad tahavad ka talvel teenida ja nii nad leiavadki uusi võimalusi. Nii rikkaks me kahjuks suvega ei saa, et talvel palka maksta ja inimesi kinni hoida.”

Halvad harjumused tuleb unustada

Toomas Leedu kogemuse põhjal tunnevad hooajalise töö vastu enamasti huvi kooliskäijad, samuti on esindatud lastega kodus olevad emad ja pensionärid, kes on huvitatud osalisest tööajast.

“Meile tööle sattunud inimesed on olnud hea distsipliiniga, lihtsalt prioriteetidest tuleb kohe ausalt rääkida. Ilus ilm, laiskus, boyfriendiga tülli minek või vanaema kassi matused pole piisav põhjus kohustuste jätmiseks. Positivuse jaoks saab graafiku ikka vabaks vahetada, aga Weekendi ajal peab sel juhul tööl olema – teenindusettevõttes ei jää kunagi töö tegemata ja kui sinu soovile vastu tuldi, siis on sul sama kohustus ka teiste ees.”

Leedu nendib, et noorte inimestega tuleb rääkida, vahel lausa kaks korda. “Halvad harjumused tulevad inimestega kaasa, aga suve lõpuks on kõikide jaoks enesestmõistetav, et mustade nõude koht on nõudepesus ja mobiiltelefoni näppimise eest saavad palka IT-mehed.”

Lombi sõnul on hotellil eelmisel kahel suvel töötajatega väga vedanud ja nad on suutnud teenuse hoida väga kõrgel tasemel. Sellest annab tunnistust ka peamise broneeringukanali Booking.com klientide hinnang. “Kokkuvõttes võin hooajalise tegutsemise kohta ütelda, et kindlasti nõuab see iga-aastane käivitamine üsna suurt ressurssi, sest ikka ja jälle tuleb uuesti alustada koolitustega, aga samas hoiab see teenuse ka värskema ja kvaliteetsema,” nendib ta.

Leedu sõnul peegeldub hooajal toimunu kuursaali tavapärasel töötajate tänuüritusel. “Sellel õhtul võib töötajate silmadest välja lugeda, kui palju uusi sõpru ja kogemusi nad said, ning juba siis pärib nii mõnigi töökoha kohta järgmisel hooajal.”

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 946 korda, sh täna 1)