39. korda maailma avastamas: Eestist Vietnami, sealt Singapuri

“TURIST” LÄKS HULLUKS: Ikka peab ühe sellise foto tegema, millest ka puujumal aru saab. Aarne Mägi isiklikult.

“TURIST” LÄKS HULLUKS: Ikka peab ühe sellise foto tegema, millest ka puujumal aru saab. Aarne Mägi isiklikult.

Kui jõulupühad läbi saamas olid ja seitsmekraadine soojus oodatud talveilmast isegi mitte unistada ei lasknud, sai seljakott parajalt pakitud ja järjekordne teekond võis alata.

Esiteks Kuressaarest Tallinna autoga, koos 8-aastase reisikaaslase Uku Mägiga. Seal liitusid meiega sõber Märt Meos 9-aastase Märteniga ja siis edasi Helsingi kaudu üheksa tunniga Bangkoki, et veel pärast pooltteist lennutundi reisi päris alguspunktis Saigonis teekonda Vietnamis ja hiljem Singapuris alustada.

Vietnam. Riik Kagu-Aasias

Piirneb Hiina, Laose ja Kambodžaga. Suuremat osa riigi pindalast, mis on üle 330 000 ruutkilomeetri, hõlmab tiheda metsaga kaetud Annami mäestik. Seal elab üle 90 miljoni inimese. Vietnami põhjaosas asuv pealinn Hanoi on koos lõunas asuva Saigoniga kaks suuremat linna.

Saigonist, kus elanike arv pea 7,5 miljonit, võib teekond alata. Saigon ehk Ho Chi Minh. Mis linn või kes inimene? Saigon, mis on olnud ka Lõuna-Vietnami pealinn, kannab aastast 1976 nime Ho Chi Minh, kes oli revolutsionäär ja poliitik, aastatel 1945–1955 Põhja-Vietnami peaminister ja president aastatel 1955–1969. Ho Chi Minh ühendas pärast viimast Vietnami sõda (1959–1973) riigi põhja- ja lõunaosa üheks riigiks.

Niisiis, eelmise aasta lõpus sai reis alguse 35-kraadises kuumuses. Sobis nii suurtele meestele kui ka väheldasematele reisikaaslastele. Saigoni liiklus oli elav mulle ja Märdile, kes me üsna mitmes-kümnes riigis koos rännanud oleme, küll aga suisa harjumatu meie poegadele, kelle reisikogemus liikluskultuuri omapära silmas pidades on piirdunud vast Türgiga, mis on aga Vietnamiga võrreldes tunduvalt rahulikum.

Ka liikluskorratuses võib hakkama saada, kui ei mõtle, kuidas see kodus toimib. Eesti on Eesti ja Vietnam Vietnam. Ei saa oma harjumustega teistsugust korda teises kohas luua. Tuleb kaasa tiksuda.

Poistel tuli algul rohkem silma peal hoida, et kõik uus väljakujunenud harjumustega tasakaalu viia.

Õhtupimeduse tulesäras Saigoni kesklinn kihises elust. Tuhanded motorollerid, mis nagu paisu tagant lahti päästetuna sööstsid inimtulva ja kireva värviküllusega palistatud hoonete massi. See pilt kordus läbi terve aja, mil tänavatel viibisime.

Sai ka öö hakul 17. sajandil tegutsema hakanud ja 19. sajandi keskpaigas ametlikult rajatud Cho Ben Thanhi turul käidud, saadud esimene mulje turukauplustest ja kauplemisest, hindadest ja tingimisest.

Arvestades, et tegemist on võõramaalase jaoks ahvatleva vaatamisväärsusega, võis arvata, et Ben Thanhi turul viibimine jääb üürikeseks. Üsna pea saime selgust, et vietnamlased polegi järjekindlalt pealetükkivad kaupmehed. Olukorrast pildi saamine muutis sealviibimise pikemaks ja esimesed ostud, mis reisiks vajalikud, said sel turul tehtud.

Hinnad on odavad, meie arusaamade mõistes. Ega üheski suures linnas taha kaua aega veeta. Hommik käes, käisime raha vahetamas, saime ühe euro eest 25 000 dongi. Kokku taskus 5 miljonit kohalikku raha, suundusime rongijaama, et Saigonist paariks päevaks Nha Trangi ja selle ümbrusse sõita.

Rongireis põhja oli alanud. Lubatud seitsmest rongisõidutunnist sai kaheksa ja kuigi sõidumugavus oli keskpärane, mõjus paigalistumine pärast päev varem toimunud Kuressaare–Saigon 21-tunnist sõitmist-lendamist-ootamist üsna väsitavalt.

Täispikk reisijutt ilmus laupäevases Saarte Hääles.

Aarne Mägi

 

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 267 korda, sh täna 1)