Talunik tõrjus metsaveokid (28)

KÜMME EI LOE: Jaan Sink osutas, et ehkki riigiteedel on ümarpalgiveol lubatud kuni 52-tonnised veosed, võetakse koormad sageli peale erakruntidelt või erakruntide tagant ning sõidetakse selle 52 tonniga nii vallateedel, erateedel kui ka üldse teedeta maastikul.  GUNNAR SIINER

KÜMME EI LOE: Jaan Sink osutas, et ehkki riigiteedel on ümarpalgiveol lubatud kuni 52-tonnised veosed, võetakse koormad sageli peale erakruntidelt või erakruntide tagant ning sõidetakse selle 52 tonniga nii vallateedel, erateedel kui ka üldse teedeta maastikul.
GUNNAR SIINER

Viljakasvataja Jaan Sink peatas vallateed blokeerides Riigimetsa Majandamise Keskuse metsaveoki, mille juht hoolimata 10 tonni raskuspiirangust ja pehmest ilmast kasutas habrast teekest raske palgikoorma väljaveoks.

“Kuritegu tuleb ju tõkestada, mis mul muud üle jäi,” lausus Jaan Sink, kes metsast koormaga väljunud metsaveoki Punnama tee Tõnija-poolses otsas oma sõiduautot teega risti parkides peatuma sundis.

Singi sõnul algasid probleemid RMK-ga möödunud sügisel. “Vedu toimub õhtusel ajal ja nädalavahetustel, mil kohalik konstaabel ei tööta ja tuleb helistada politseikorrapidajale,” rääkis Sink. “Ma olen kaks korda hädaabitelefonile teada andnud, et veoauto sõidab 10 tonni märgi alt läbi ja tee omaniku luba tal selleks ei ole, aga politsei ei ole reageerinud.”

21. novembril sundis üks kohalik elanik palgiveoki juhti koormat uuesti maha laadima ja auto sõitis ära tühjalt. Kohale saabunud töödejuhataja sõnul oli RMK teinud vallavalitsusele taotluse tee kasutamiseks, kuid luba ennast veel ei olnud. Sellegipoolest oli metsast välja veetud juba mitu koormat puid.

Singi sõnul öelnud töödejuhataja, et vedu toimub vallaametniku suulisel loal. Järgmise nädala algul andis Sink vallamajja teada, et metsavedu juba käib ja teed lagunevad ning kõik see toimuvat suulise loa alusel.

“Vallavalitsusest öeldi aga, et loa andmine tuleb arutusele alles vallavalitsuse kolmapäevasel koosolekul,” rääkis Jaan Sink. “Suuline luba oli omavoliliselt antud. Pealegi, korraldust nagu vallaametniku suuline luba ei eksisteeri, asjade selline käik on korralagedus,” lisas Jaan Sink, kelle sõnul on sellise korralageduse keskel viidud metsast välja juba oma 400 tm puitu.

Tagasi tulles pühapäeval aset leidnud intsidendi juurde, märkis Jaan Sink, et plaanis esialgu metsaveokit kinni hoida seni, kuni veokijuht lõpuks politsei kohale kutsub. Olukord lahenes pärast seda, kui RMK esindaja saatis umbes tunni möödudes veokijuhile meiliga dokumendi, mis sisaldas vallast RMK-le antud luba Punnama tee kasutamiseks sobivate ilmastikutingimuste korral.

Ehkki sel esmaspäeval Punnama tee seisukorda hindamas käinud vallaametnik leidis, et 52-tonniste autode sõitmine teel ei ole teed kahjustanud, peab Jaan Sink sellist hinnangut ebakompetentseks. Sink rääkis, et rasketehnika on kevadel kumerasse profiili hööveldatud vallatee mitmes kohas lamedaks sõitnud. Seetõttu ujutab nii teed ääristavatele põldudele kogunev vesi kui ka vihmavesi üle ka tee ning muudab savise ehituskruusa püdedaks ja soodustab rööbaste teket.

Juba praegu on rasketehnika teed kahjustanud, kuid kohalikel elanikel on vaja oma teel sõita tavaliste sõidukite, mitte tankidega.

RMK logistiku Rainer Roosipuu sõnul said nad esmaspäeval vallalt korralduse metsavedu peatada ning enne teeolude paranemist palgivedu ei toimu. Roosipuu sõnul ei ole see esimene kord, kus vaatamata 10 tonni raskuspiirangule metsavedu siiski toimub.

“Näiteks Mustjala vallas on päris palju 8 tonni keelumärke ja kui vald annab loa, siis ei ole ju mingit probleemi,” sõnas Roosipuu. “Meie eesmärk ei ole ju teed lõhkuda, meil on vaja kätte saada puit, mis hakkab kohe pärast raiumist riknema,” lisas ta.

Valjala vallavanem Aare Martinson ütles, et probleemiga tegeletakse. “Metsatööl on suhteliselt võimatu leida 100 protsenti kõiki osapooli rahuldavat kompromissi,” selgitas vallavanem.

Hinnanguliselt on praeguseks mööda Punnama teed välja veetud umbes pool raiutud puidust. Martinson nõustus, et ühes madalamas kohas on tee juba tõesti ümbritsevate põldudega ühele tasemele surutud. “Nüüd tuleb loota, et külma teeb, enne nad vedu alustada ei tohi.” Martinson lisas, et vastavalt lepingule peab RMK tee korda tegema.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 5 178 korda, sh täna 1)