Noor rallisõitja pani oskused raha teenima (13)

DIAGNOSTIKA: Karl Jalakas teeb oma autotöökojas autodele kõike, mida tarvis, alustades diagnostikast ja lõpetades silla­detailide vahetamisega. TAMBET ALLIK

DIAGNOSTIKA: Karl Jalakas teeb oma autotöökojas autodele kõike, mida tarvis, alustades diagnostikast ja lõpetades silla­detailide vahetamisega.
TAMBET ALLIK

Pihtlas elav autotehniku haridusega noor rallisõitja Karl Jalakas, kes on juba mõne hea aasta edukalt sõitnud nii kodusaare kui ka mandri autorallidel, avas hiljuti oma koduvallas autoremonditöökoja.

Karl Jalakas on nii Pihtla RT OÜ juhatuse liige kui ka töömees. Kui ta tavaliselt on töökojas üksi ametis, siis praegu on tal abiks praktikant Kuressaare ametikoolist, kellega on varemgi koostööd tehtud.

Uus, vaid napilt veidi üle kuu avatud olnud autoremonditöökoda asub üsna Pihtla vallavalitsuse külje all asuvas kaarhallis.

Ehitas võidusõiduautosid

Sama halli teises otsas nokitses Karl Jalakas varemgi, kuid siis peamiselt oma ja teiste rallisõitjate rõõmuks. “Siis tegime võidusõiduautosid ja oma asju, aga kuna siin sellise teenuse järele konkreetne vajadus oli ja tekkis n-ö tahtjaid, siis niimoodi see ettevõte ära tehtud saigi,” rääkis Jalakas.

Võib isegi öelda, et potentsiaalsed kliendid olid enne olemas, kui töökoda ametlikult avati. “Küsimas käidi palju, kui me veel omaette nokitsesime. Nii saigi mõeldud, et teeme siis ära, mis seal ikka,” märkis ta.

Tema teada on väikesi töökodasid sealkandis tegelikult veel, ent keegi pole seni päris ametlikult töökoda avanud. Karl Jalaka töökojas tehakse kõike, mis autol parasjagu vaja. “Põhimõtteliselt teeme mootorsõidukitele kõike peale sildade reguleerimise. Sildasid me veel ei reguleeri, see alles tuleb, aga muid asju diagnostikast kuni mistahes silladetaili vahetuseni teeme küll,” kinnitas noor ettevõtja. Seejuures remonditakse mitte ainult autosid – ka paadimootoritega tegeletakse ning kui vaja, sõidetakse ka remondivajaja juurde kohapeale. Samuti teeb Jalakas hooldust traktoritele.

Töö vähesuse üle Karl Jalakas ei kurda. “Alguse asi, kohati on vähem ja kohati on palju, aga töökoda pole ju ka veel kuigi kaua lahti olnud,” arutles ta.

Autotehniku eriala lõpetas Jalakas 2011. aastal, kuid suurema kogemuse sel alal saigi ta nii endale kui ka teistele võidusõiduautosid ehitades. “Sealt ma selle baasi alla sain ja eks ma tahan ikka kvaliteeti näidata,” tõdes ta. Ehkki oma ettevõttes kipub tööd jaguma 24/7, leiab Jalakas jätkuvalt mahti ka ralliautode ehitamiseks.

Samuti võistlemiseks. “Selline mõte on ikka. Tahaks seekord terve hooaja sõita, ootamegi talverallit praegu, aga ei saa – pole talve.”

Autoremonditöökoja avamiseks Karl Jalakas mingit toetusraha ei saanud. Kõik on tehtud puhtalt oma kapitali peal. “Tegime küll korraliku projekti selle jaoks, aga toetust ei saanud seepärast, et meil oli juba nii palju seadmeid endal olemas ning olime seda tööd päris palju varemgi teinud,” põhjendas Karl Jalakas, miks ta alustava ettevõtte toetust ei saanud.

Pidanuks nullist alustama

“Toodigi põhjenduseks, et peame täiesti nullist hakkama, et toetust saada. Nõnda saigi kõik oma rahaga ehitatud,” sõnas Jalakas. Ta möönis, et esimesed sammud ettevõtjana on kindlasti küllaltki rasked, sest investeeritud on palju ja kõik tuleb ju endal tasa teenida. “Aga ära tuli ta teha ja kurta tõesti ei saa,” kinnitas Jalakas.

Kliente pole autotöökojal seejuures ainult Pihtlast, vaid ka kaugemalt. “Siit on veel suhteliselt vähe inimesi, pigem on linnast ja igalt poolt mujalt,” tähendas ta.

Üks eripära on Karl Jalaka töökojal teiste tegutsevate töökodade ees kindlasti – siin tehakse ka BMW originaaldiagnostikat. “Seda Saaremaal keegi teine ei tee,” märkis Jalakas. Samuti on tema juurde tee leidnud mõned sellised kliendid, kel on suurtest esindustest millegipärast mõni ebameeldiv kogemus.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 3 756 korda, sh täna 1)