Ekspert nimetab laevade hinnavahet kummaliseks (12)

Poola laevatehases valmiv parvlaev Piret maksab ligi üheksa miljonit eurot rohkem kui Türgis ehitatav samasugune parvlaev Tiiu. Rahvusvaheline laevaehituskonsultant imestab Türgi ja Poola laevatehaste 17,5 miljoni eurose hinnaavahe üle, sest tehaste tööjõukulude erinevus on vaid miljon eurot.

“On kummaline kohtuda 17,5 miljoni eurose hinnavahega kahes laevatehases. Kust see hinnavahe tuleb?” küsib laevaehituskonsultant Postimehe valduses olevas hinnangus.

Oma imestuse kinnituseks avaldas ekspert Türgi ja Poola laevatehaste tööjõukulude vahed – kui Poola Remontowa tehases on tootmistöölise keskmine kuupalk 798 eurot, siis Türgi Sefines on see summa vaid 61 eurot väiksem. “Pange siia 975 000 tundi (laevaehituseks kuluv aeg – toim) rasket tööd ja te saate vaheks maksimaalselt 500 000 eurot laevalt,” kirjutab ekspert.

Tema väitel on muud hinnakomponendid laevaehitusprojektis üsna sarnased – nii maailmaturult hangitud metalli hind kui ka Euroopas valmistatud masinad. “Seega peavad olema muud logistikaga seotud kulud,” pakub ekspert. Selleks “logistiliseks teguriks” on tõenäoliselt hoopis altkäemaks, millega seoses esitati kuriteokahtlustus Tallinna Sadama endisele asejuhile Allan Kiilile.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 1 111 korda, sh täna 1)