Uute parvlaevade hinnad tulid päevavalgele

ODAVAM VARIANT: Türgis valmiv Tiiu maksab 22,8 miljonit eurot. TS LAEVAD

ODAVAM VARIANT: Türgis valmiv Tiiu maksab 22,8 miljonit eurot.
TS LAEVAD

Eesti Ekspress avaldas veebis eile, et mõlemad Türgis ehitatavad parvlaevad maksavad kumbki 22,8 miljonit eurot ja kaks Poolas ehitatavat laeva kumbki 31,5 miljonit. Laevaost on arvatust märksa odavam.

Tallinna Sadam on enam kui aasta aega saladuses hoidnud, kui palju maksvad uued parvlaevad, mida praegu Poola ja Türgi tehastes ehitatakse, põhjendades seda asjaoluga, et tehased ei luba hindu avaldada.

Mitu üksteisest sõltumatut allikat on aga Ekspressile kinnitanud, et laevatellimuse koguhind on 108,6 miljonit eurot. Selle põhjal saab iga huviline lihtsa matemaatilise võrrandi abil leida mõlema tehase hinnad.

Riigikogu sadamaafääridega tegeleva uurimiskomisjoni esimees Artur Talvik ütles jaanuaris Ekspressile, et Poolas ehitatavad laevad on 17,4 miljoni euro võrra kallimad kui Türgis ehitatavad.

Teeme veidi koolimatemaatikat ja moodustame võrrandi 4x +17,4 = 108,6, kus x tähistab Türgis ehitatavate laevade hinda (miljonites eurodes). Võrrandi lahenduseks saab, et Türgis Sefine laevatehases ehitatavad parvlaevad Leiger ja Tiiu maksavad kumbki 22,8 miljonit eurot ning Poolas Remontowa tehases ehitatavad laevad Piret ja Tõll kumbki 31,5 miljonit eurot, kirjutab Ekspress.

Hinnad tõestavad, et Tallinna Sadamas laevade hankimisega tegelenud juhatuse liige Allan Kiil tegi head tööd. Koguhind tundus Tallinna Sadama nõukogule erakordselt soodne, sest osutus ligikaudu kümne miljoni euro võrra esialgu arvatust odavamaks. Ka meedias on seni spekuleeritud, et hind võiks olla 120 miljoni euro tuuris.

Tallinna Sadamale olnuks hinna poolest soodsam, kui kõik laevad valminuks Türgis. Sel juhul võitnuks sadam täiendavalt 17,4 miljonit eurot. Türklased tunnistasid aga, et ei jõua nelja laeva õigeks ajaks valmis.


Tallinna Sadam: hind ei ületa 120 miljonit

TS Laevad OÜ kinnitas eile endiselt, et uute parvlaevade projekti kogumaksumus ei ületa  120 miljonit eurot.  TS Laevad OÜ juhatuse esimees Kaido Padar ütles, et projekti kogumaksumus hõlmab parvlaevade ehitamist, ehitusjärelevalvet, laevade tehastest Eestisse toimetamist ning ehituse käigus tehtavaid võimalikke muudatusi ja täiendusi, kui need on tellijale vajalikud või soodsamad näiteks hilisema odavama ekspluatatsiooni tõttu. Projekti maksumusse on tema sõnul arvestatud ka piletimüügisüsteemi väljatöötamine ja rakendamine ning muud projekti käivitamisega seotud üldkulud.

“Laevade lõplik hind ja projekti maksumus kujuneb välja 1. oktoobriks, kui TS Laevad alustab Virtsu–Kuivastu ja Rohuküla–Heltermaa liinil opereerimist,” nentis Padar. “Eesti Ekspressis toodud laevade hindasid me ei saa endiselt ei kinnitada ega ümber lükata ega avaldada ka üksikute kulukomponentide maksumust, tuginedes meie, laevatehaste ja teiste partnerite vahelistele lepingutingimustele,” märkis Padar.

Tema sõnul teevad nad kõik selleks, et projekti üldmaksumus jääks 120 miljonist eurost väiksemaks.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 522 korda, sh täna 1)