Kahe suursaare omavaheliseks ja parvlaevaühenduseks mandriga on majandusministeerium sel aastal kolmel liinil kokku ette näinud ligi 19 miljonit eurot.
Majandus- ja taristuminister Kristen Michal kinnitas reisigraafikud suursaarte ja mandri vahel ning tänavu on Saare- ja Hiiumaa omavaheliseks ja parvlaevaühenduseks mandriga ette nähtud kolme liini peale kokku 18,65 miljonit eurot, teatas ministeeriumi pressiesindaja BNS-ile. Tallinna–Kärdla–Tallinna lennuliini teenindamiseks eraldab riik veidi üle miljoni euro.
“Oleme teinud nii laeva- kui ka lennuliinidele uued graafikud eelmise aasta veomahtude põhjal. Vajadusel saame tellida ka lisareise, kui reisijaid on rohkem või ilmastikuolud seda nõuavad. Oktoobrist tulevad koos uute parvlaevadega ka uuendatud graafikud, nende koostamine on alanud, ning valmis peaks need olema 1. maiks, siis saavad kõik oma tulevikuplaane teha,” rääkis Michal.
Rohuküla–Heltermaa liinil tehti mullu riigi tellimusel 5578 reisi, sealhulgas jaanuarist septembri lõpuni 4274 reisi. Virtsu–Kuivastu liinil tehti mullu 14 856 reisi, neist jaanuarist septembri lõpuni 11 626 reisi.
Sõru ja Triigi sadama vahet tegi Väinamere Liinid OÜ möödunud aasta jooksul 1272 reisi. Kuni selle aasta 30. septembrini tellib majandusministeerium liinile 1132 reisi.
Kahe suursaare parvlaevaliinide möödunud aasta väljamaksete kogusumma koos periooditasude ja reisitasudega oli 2014. aasta detsembrist kuni 2015. aasta novembrini üle 15,6 miljoni euro.
Kui lugesin samat teadet teistest väljaannetest, siis pani mind imestama jälle üks asi — “Tallinna–Kärdla–Tallinna lennuliini teenindamiseks eraldab riik veidi üle miljoni euro.” Imestama ei pannud mitte Hiiumaa lennuühenduse rahastamine vaid see, Saaremaa lennuühenduse mitterahastamine — algselt oli ka MKMi jaanuarikuises pressiteates https://www.mkm.ee/et/uudised/majandusministeerium-toetab-vaikesaarte-uhendusi-riigieelarvest-ligi-47-miljoni-euroga Tallinn-Kuressaare-Tallinn lennuliin puudu. Nüüd on olemas aga millegipärast ikka läheb hiidlastele Kuressaare-Ruhnu lennuliinile 377 090 eurot ;)
Kommenteeritav kirjutis pole ka midagi muud, kui sama pressiteade, mis MKMi kodulehe esilehel aga mis jama selle Saaremaa lennukiga siis ikkagi on?!
tahaks teada,kas see on arukas kogu aeg neid miljoneid raisata igaaastasele parvlaeva vedudeks ja kas on üldse kunagi kokku arvestatud täpne püsiühenduse lahendus.Praegu on selline kilplaste töö moodi.Parem teha otsus ükskord ja korralik,kui igaaastaselt miljonid vedudele ja ka uued laevad maksavad midagi ja edaspidi ka nende ülalpidamine.Kui on võimalik Euroopalt saada igasugu tühiste asjade jaoks raha,miks siis mitte ühe vajaliku ja asjaliku asja jaoks mitte küsida?Või tahetakse need suured saared kunagi punasesse raamatusse kanda,…..TÜHJADENA?