Uus laevaoperaator avab piletimüügi septembrist (1)

SAARTE RAAMAT: Saaremaa ettevõtjate esindaja Terje Nepper kinkis Kaido Padarile raamatu “Meretargad saared”. TAMBET ALLIK

SAARTE RAAMAT: Saaremaa ettevõtjate esindaja Terje Nepper kinkis Kaido Padarile raamatu “Meretargad saared”.
TAMBET ALLIK

Oktoobris Väinamerel opereerimist alustava TS Laevad OÜ juht Kaido Padar lubas eile, et piletimüük uutele laevadele algab 1. septembrist ja edaspidi saab laevapileteid broneerida kaks kuud ette.  

Eile nii maavanema kui ka Saaremaa ettevõtjate liidu esindajatega kohtunud TS Laevad OÜ juhatuse esimees Kaido Padar ja juhatuse liige Mart Loik kinnitasid taas, et 1. oktoobrist laevaliiklus saartega ei katke.

“Meil on vajadusel ka plaan B olemas ja töötame selle kallal, et asendada neid laevu, mis mingil põhjusel ei peaks tähtajaks liinile tulema. Täna meil aga põhjust seda arvata ei ole,” rääkis Loik.

Padar lisas, et võimalikud riskid ja nende tarbeks mõeldud varuplaani rakendamine peaks olema selge aprillis. Töö lepinguliste klientidega, nende teavitamine ja uute lepingute sõlmimine peaks algama mais. Piletimüügi lubas Padar avada 1. septembrist.

Laevade väliskuju ja disain on lõplikult valmis, nõndasamuti ka sisekujundus ja ruumide jaotus. Padari sõnul on ehk pisikesi muudatusi võimalik veel teha, aga juba jaanuari lõpus on plaan anda lõplik pilt, millised uued parvlaevad välja nägema hakkavad ja mis nende sees tegelikult on.

Esimene laevakere on Poolas veesatud, ent laevade lõppmaksumuse kohta liigub jätkuvalt erinevaid versioone. Kaido Padar ei soovinud eile uute laevade hinda täpsustada, märkides vaid, et võrreldes äriplaaniga ei ole maksumuses suuri kõikumisi. “Lõplik maksumus on selge siis, kui laevad on kohal, aga summadest siiski veel ei räägiks. Me jälgime arvete liikumist ja nende järgi on kõik äriplaanile vastav,” ütles ta.

Mart Loik omakorda kinnitas, et laevade ehitusel on arvestatud Väinamere eripärasid ja opereerimisel üllatusi tulema ei peaks. “Projekti järgi on uued laevad väiksema süvisega kui praegused ja ma ei usu, et valmis laeva näitajad projektist märkimisväärselt erineksid,” sõnas ta.

Uute laevade korduvalt kõneks olnud veeldatud maagaasi ehk LNG valmidus tähendab Loigu sõnul seda, et valmis on ehitatud osa vajalikust torustikust, kuid laeva täielik üleviimine LNG-le nõuab kaks kuud tööd ja lisainvesteeringuid, mida praeguses ehitusmaksumuses arvestatud ei ole. Otsus teisele kütusele üle minna sõltub tema sõnul ennekõike kütusehindadest ja praeguste hindade juures seda teha pole mõtet.

Mis puudutab uute laevade kiirust, mille suhtes on samuti kahtlusi avaldatud, siis Loigu sõnul ei ole need praegustest aeglasemad. Ta viitas, et praegune opereerimiskiirus Kuivastu–Virtsu liinil on üheksa sõlme, uued laevad võivad vajadusel sõita tublisti üle kümne sõlme.

Rääkides uutele laevadele paigutatavatest mootoritest, mida on jõutud juba kritiseerida, märkis Loik, et tema ei saa kinnitada ega ümber lükata, et teistsuguste mootoritega kujuneks laevade kütusekulu väiksemaks. Kui laevad tulevad liinile, eks siis näe, nentis ta ja lisas, et operaator peab sõitma pakutud hinnaga, sõltumata sellest, milline on kütusekulu. “See on meie äririsk ja tarbijat ei mõjuta see kuidagi,” sõnas Loik.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 973 korda, sh täna 1)