JUHTKIRI: Hea ja parem ruum

Me võime võtta ükskõik missuguse avaliku ruumi ja nimetada selle tänavaks. Keegi läheb läbi selle avaliku ruumi, mõni annab talle teed ja ongi kõik, mida on vaja selleks, et tegu oleks linnaliiklusega.

Kuressaares on iseäranis kesklinnaga seoses püütud avalikku ruumi ning selles toimuvat liiklust ja elutegevust aastakümneid erineval moel painutada, ümber mõtestada. Alates nõukaaegsetest generaalplaanidest, mis oleksid jäädavalt lõhkunud ajaloolise Liivimaa väikelinna miljöö, kuni kümnekonna aasta taguste ideedeni minna maa alla. Kui poole sajandi tagused muudatused tõukusid ideoloogiast, siis praegu pressib peale tehnoloogia. Aina problemaatilisem on kokkusurutud territooriumil omavahel sobitada jalgadel ja ratastel liikumine, üha olulisem on elusa ja eluta keskkonna mõistliku tasakaalu hoidmine asumites.

Täna oleme sealmaal, et järjekordsed pildid ja plaanid on valmis joonistatud, mille järgi peaks ühest olulisest osast Kuressaares saama hea ja parem avalik ruum. Ehk saabki. Ja annab selles kulgevatele inimestele võimaluse näidata avalikule ruumile omakorda oma sisemise ruumi paremat poolt.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 134 korda, sh täna 1)