Saareelanikud taunivad laevapiletite hinnatõusu (17)

OTSITAKSE ALTERNATIIVE: Eile rahvusringhäälingule korrespondendile Margus Mullale parvlaevaliikluse temaatikat kommenteerinud riigikogu liikme  Kalle Laaneti sõnul on laevapiletite hinnatõusu leevendamiseks plaanis tööd teha ka parlamendis ja otsida võimalusi riigieelarve seest.          TAMBET ALLIK

OTSITAKSE ALTERNATIIVE: Eile rahvusringhäälingule korrespondendile Margus Mullale parvlaevaliikluse temaatikat kommenteerinud riigikogu liikme Kalle Laaneti sõnul on laevapiletite hinnatõusu leevendamiseks plaanis tööd teha ka parlamendis ja otsida võimalusi riigieelarve seest.
TAMBET ALLIK

Eesti saari esindav Saarte kogu pole rahul parvlaevapiletite kallinemisega ja kavatseb teha vastavasisulise pöördumise kas ministeeriumile või otse valitsusele. Hinnatõusuga ei soovi leppida ka Saaremaa ettevõtjate liit.

Saarte kogu juhatus arutas neljapäeval ministeeriumi hinnatõusu kava ja leidis, et praegu avalikkusele kättesaadavad selgitused ei ole piisavalt veenvad. Samas piirab piletite kallinemine elanike liikumisvabadust ja mõjutab nii saarte majandustegevust kui ka sotsiaalsfääri. Saarte kogu plaanib analüüsida, millised tagajärjed hinnatõusul veel olla võivad.

“Kindlasti peab ministeerium palju paremini ja põhjalikumalt suutma lahti rääkida, kes ja kuidas võidab nii suure hinnatõusu pealt ja miks üldse on hindu vaja tõsta,” ütles Saarte kogu esimees Leo Filippov Saarte Häälele. Ta lisas, et kui saarte ja mandri vahelise parvlaevaliikluse korraldamisel on tehtud vigu, siis ei peaks saareelanikud neid kinni maksma.

Filippovi sõnul on praegused parvlaevapiletite hinnad olnud inimestele jõukohased. Statistika näitab, et reisijate arv on samuti suurenenud, kuid Filippovi hinnangul ei ole kasvu taga mitte niipalju jõukohane piletihind, kuivõrd madal kütusehind, mis on võimaldanud inimestel rohkem liikuda.

Filippovi kinnitusel on Saarte kogu transpordil kogu aeg silma peal hoidnud ja seni on riik saarte elanikega arvestanud. Kavandatav hinnatõus on tema arvates aga ootamatu ja seniseid põhjendusi arvesse võttes küsitav. “Kui kvaliteet nõuab võib-olla rohkem raha, siis seda ju mõistetaks, aga kui selle hinnatõusuga soovitakse midagi muud kinni maksta, siis see ei ole aus,” märkis ta.

Saarte kogu kavatseb seoses laevapiletite hinnatõusu plaaniga teha lähiajal ka pöördumise majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile või valitsusele.

Neljapäeval arutas parvlaevapiletitega seonduvat ka Saaremaa ettevõtjate liit. Liidu juhatuse esimees Terje Nepper ütles Saarte Häälele, et ettevõtjate kindel soov on saada hinnatõusu kohta täiendavaid andmeid. “Tahame selgust, miks hinnad ikkagi nõnda järsult ja ootamatult tõusevad, seda eriti varasemate juttude valguses, mille kohaselt peaks uue vedajaga sõlmitud leping riigile odavam olema,” märkis ta.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi avalike suhete osakonna nõunik Mihkel Loide juhtis tähelepanu, et muutused piletihindades jäävad reisija jaoks mõnekümne sendi piiresse ning ka edaspidi on sooduspiletid saarte inimestele tavapiletitest 50 protsenti odavamad.

Tuleva aasta riigieelarve eelnõus on veetransporditoetusena Väinamere Liinid OÜ ja TS Laevad OÜ tarbeks ette nähtud kokku 18,5 miljonit eurot, prognoositavad reaalsed kulud ulatuvad aga ligi 19,3 miljoni euroni. See tähendab 800 000 euro suurust puudujääki eelarves, mille katmiseks tahabki riik piletite hinda tõsta.


Uued hinnad

  • Parvlaevapiletite hinnad Kuivastu–Virtsu liinil veebruarist:
  • Tavaline sõitjapilet tõuseb seniselt 2,6 eurolt 3,2 eurole
  • Saarte elanike sooduspilet tõuseb 1,3 eurolt 1,6 eurole
  • Sõiduauto pilet tõuseb 7,4 eurolt 9 eurole
  • Sõiduauto sooduspilet tõuseb 3,7 eurolt 4,5 eurole

Allikas: MKM

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 834 korda, sh täna 1)