Majandus- ja kommunikatsiooniminister Kristen Michali kinnitusel kallinevad parvlaevapiletid eeloleva aasta 1. veebruarist. Hinnatõus on ministeeriumi teatel 20 protsendi ümber.
Saaremaa ettevõtjate liidu novembris esitatud pöördumisele vastates märkis minister, et ministeerium on koostöös vedajaga välja töötamas lahendusi järgmise aasta liiniveo parimaks korraldamiseks, et tagatud oleks nõudlust rahuldav transpordiühendus mandri ja Muhu vahel.
Praegu on tuleva aasta riigieelarve projektis Väinamere Liinid OÜ ja TS Laevad OÜ tarbeks kokku 18,5 miljonit eurot. Tegelik 2016. aasta vajaduse prognoos on aga ligi 19,3 mln eurot.
Parvlaevateenuse maksumus kasvab ministri selgituste kohaselt järgmisel aastal peamiselt järgmistel põhjustel: kütuse kallinemine tulenevalt aktsiisitõusust, palgatõus, väiksemate laevade kasutamine, mistõttu on vaja rohkem reise teha, ning uue vedaja lepingust tulenevad kõrgemad hinnad.
Eelarve puudujääk tuleb ministri kinnitusel katta piletihinna tõusu arvelt, mida on planeeritud rakendada järgmise aasta 1. veebruarist. Lähiajal alustab ministeerium hindade muutmiseks ka määruse eelnõu menetlust.
“Kaasame määruse menetlusse ka asjaomaseid maavalitsusi ja kohalikke esindusorganisatsioone. Samas rõhutame, et kuna piletitulu on üks olulisi liiniveo kulude katteallikaid, siis on planeeritav piletihindade tõus otseses sõltuvuses võimalike reiside arvust ja seeläbi liiniveo kvaliteedist,” märkis minister.
Oleks SLK kõik suured laevad liinil alles, oleks hinnatõus väiksem. Ei peaks nüüd vanade romude ja edaspidi nende uute väiksemate paadikseste sõelumise eest järjekorras passimise jagu veel lisa maksma. Urve lubas magust saia, aga keetis hoopis kibeda supi.
“Uue vedaja lepingust tulenevalt körgemad hinnad”. Naer saalis…lubame, et riigi opereerimisel on tarbijale teenus kvaliteetsem ja odavam…mäletab keegi veel sellist ajaloolist ütlust? ” riik” my a** ma ütleks.
Lennukipiletid ühed kallimad, elron töstis ka just hindu, eesti post töstab ka 17%, eesti energiast rääkimata. Minu meelest vöiks köik ettevötted riigistada.
Tõstke jah. Pange täie rauaga. Saare rahvale peaks praamisõit tasuta olema. Milles me süüdi oleme,et peame kallist hinda maksma,kui soovime saarelt ära käia,kasvõi arstile või tööle? Ja selleks,et pärast koju tagasi saada seisa mitu tundi praami sabas,et koju saada ja veel maksa selle eest? Ajuvaba.
Eks see sihikindel tegevus olegi rahva hulluks ajamisel .Kallid tõusvad hinnad, saamatud juhatuse esimehed,p..ses hanked.
Oo SLK ,aita hädast välja!
Tõesti , kui õiglus veel olemas on, siis peaks Urve Palo selle eest vastutama, sest tema ju valetas ja ütles, et pileti hinnad kindlasti uue vedajaga ei tõuse. Meie riigis ongi see kurb lugu, et ükski minister oma lolluste eest ei vastuta ja sellepärast see riik aina sügavamale vajub. Nendel on ainult see vaev, et astuvad tagasi ja elavad süüdimatult edasi. Vaene eesti rahvas!
Vaata, Juula ja ka teised eelkommijad. Selle asemel, et ennast kommentaariumis tühjaks vahutada, ehk teisisõnu kogu “tulu” kisaks muuta, astuge oma nagunii häiritud mugavustsoonist välja, astuge kaugemale! Ei, mitte põõsasse sosistama, vaid Vargamäele neid süüdimatuid varganägusid tuuseldama. Siin kirjapandud kisa kostab hädapärast naabriteni, kuid mitte nendeni, kelle kõrvade tarbeks seda tekitate. Ja seepärast aja jalad kõhu alt välja ja aita kisada siis, kui agaramad seda tegema lähevad. Si.ahark võta kah igaks juhuks kaasa, sest mine tea – äkist saab mäepealse ja all-linna sopaaugud kah puhtaks…Üks käik, üks tegemine…
Selles on süüdi iga eestlane. Arvestage sellega, et riik võtab teilt kõik. Aga muidugi eestlane on kõva kommenteeria internetis, et kui paha on elu.
Saarlased ja Saarlaste söbrad, vaja on ühineda möistliku silla ehitamise nimel. Ei saa lasta mingitel tohmanitel uusi veel lollimaid ja raiskavamaid otsuseid teha. Saame luua kodanikuühenduse ja nõuda võrdset kohtlemist teiste Eesti maakonna inimestega võrreldes.
Tuleb korraldada STREIK !!!!!
AGA MIS SIIS SAAB KUI ÜKSPÄEV ÖELDAKSE ET TALLINA SADAM ON PANKROTIS NAGU EESTI ÖHK??
laevukesed jäävad Suures väinas liikuma sellele vaatamata, kas sadam pankrotis või ei. Ehitatavad laevad ju riigi omandis, mitte eraomandis nagu senini oli. Tallinna sadam on laevukestele operaatorfirma.
Aga, Tule Taevas Appi!!!
Ehitatavad laevad EI OLE Riigi omandis.
Kas ja mis hinnaga Riik neid laevu üldse tahab, selgub neli (kolm) aastat enne uue lepingu lõppemist.
https://www.riigiteataja.ee/akt/112122014007
…19) kogu lepinguperioodi vältel esitatakse Ministeeriumile esimesel võimalusel informatsioon reisiparvlaeva(de) omandiõiguse muudatuse kohta. Vedaja tagab, et reisiparvlaeva(de) omandiõiguse muudatuse korral lepinguperioodi kestel on tagatud uue laevaomaniku nõusolek laevad Vedajale võõrandada, mille kohta esitab reisiparvlaeva omanik vastava kinnituse (hankedokumendi Lisa 11 variandi A kohaselt).
…
VIII Reisiparvlaevade väljaostu optsioon ja reisiparvlaevade omandi üleminek
29. Ministeeriumil on õigus omandada Lepingu Lisas 4 märgitud neli (4) reisiparvlaeva. Ministeeriumil on õigus realiseerida väljaostu optsioon ühe kuni nelja (1-4) reisiparvlaeva osas, teatades sellest notari poolt tõestatud avalduse esitamisega Vedajale hiljemalt neli (4) aastat enne Lepingu lõppemise tähtpäeva, mis on 30.09.2026. Ministeeriumil ei ole kohustust reisiparvlaevade väljaostu optsiooni kasutamiseks.
30. Ministeeriumil on õigus teostada enne Lepingu punktis 29 esitatud reisiparvlaeva väljaostu optsiooni kasutamise otsuse tegemist reisiparvlaeva tehniline, juriidiline ja finantsaudit (edaspid …
Bensiin kallinenud, kus kohast pigem on ju ikka alanenud 30senti. Mina olen nõus tulema hargiga kui korraldatakse midagi :)
Järjekordne näide Saarlaste arglikusest, kuulame kõrv kikkis ja lööme kulpi, pole ju mingit vahet keskerakonnaga, kus Edgar ütleb mida teha ja nii ka tehakse. Meile ütleb seda vaid Riik!
Mitte üks meie asjapulk, ei maavanem, ei linnapea, ei valdade juhid, keegi ei julge midagi vastu ütelda, et ei , see on jama ja jama tuleb lõpetada.
Ainus lootus on Hiidlaste peal, kes juba julgevad oma suu lahti teha!
ilus muinasjutt? Parvlaevateenuse maksumus kasvab ministri selgituste kohaselt järgmisel aastal peamiselt järgmistel põhjustel: kütuse kallinemine tulenevalt aktsiisitõusust, palgatõus, väiksemate laevade kasutamine, mistõttu on vaja rohkem reise teha, ning uue vedaja lepingust tulenevad kõrgemad hinnad. Tegelik põhjus: pätid kantisid Tallina Sadamast raha oma kaukasse, sealt tagasi midagi ei saa -selle peab rahvas nüüd kinni taguma. Riik otsib igasugu võimalusi sittadest otsustest tulenevate eelarveaukude lappimiseks A`LA kütusehinna tõus Eestis akstsiisi näol – rahvas maksab, Leedole ärategemise isu oli nii suur, et pimedusega löödud ärategijad ei märganudki, et laevad on vanad risud ja poole pisemad- rahvas maksab ..Palgatõus on hea asi, selle vastu pole midagi aga see on tibatilluke osa piletihinnast. Ülejäänud jamad on tekkinud kellegi saamatusest, las maksavad. Aga ei, oodake kui need uued laevukesed veel pärale jõuavad siis ei suuda keegi enam piletit osta. Kui Leedot oli nn kallis pidada siis seda riikliku üksust on meil kordades kallim pidada. Pole veel laevugi….Olematu kvaliteedi eest kõrgemat hinda küsida on ikka eriliselt nahhaalne!!!!
Mäletan nagu minagi mingeid heietusi, et kui palju ikka uute laevadega riik raha kokku hoiab jne. Nüüd siis äkki juba puudu midagi???
Kusagil on räige arvutusviga tehtud järelikult, tahtlikult, aga selle koha pealt on asjaosalisi kindlasti mälukaotus tabanud.
Sääst Palo moodi +20%. Sotsid ruulivad !!!
Uueks vedajaks suruti jõumeetoditega riigiettevõte – riigiettevõtted on reeglina laristava tegevusega tuntuks saanud. Sellest ka piletihinna tõus, las lollakad kodanikud maksavad poliitilised otsused kinni.
See on alles pileti hindade tõusu jm pasa algus, võid kindel olla!!!
Kui ikka RIIK tambiks paarsada milli rohkem praegusele vedajale, vbl poleks piletihind niipalju tõusnud. Kui praegu maksan autoga ülesõidu eest 5.- ,siis järgmisel aastal 6 eur. Võib-olla…
Sa pead hoopiski 6.10 välja käima, siis saad praamile. 1.60+ 4.50= 6.10. Seega ei tõuse ülesõidu hind mitte 20% vaid 22%, raisk!
saarlased ja saare külalised peavad seda JAMA taluma.Võtab kohe vanduma!!!!!!!!!!!Üks tsirkus käib KOGU AEG.Ei lasta rahulikult elada-no miks peaksid noored siia tulema või jääma??????Absurd kuubis!!!!!!!!!!
Arvata ju oli, et selline jutt tuleb. Praamid on väikesed, sellepärast hinnad kallinevad, kes käskis siis olemasoleva ideaalse saarlaste elu-olu rikkuma tulla. Kannatame ju meie!
Siinkohal silla vastuargumendid:
“Projekti üks juhte Tavo Kikas siseministeeriumist leidis 2011. aasta novembris, et silla järele oli suurem vajadus kümmekond aastat varem, mil praamiliiklus oli ebakindel, kuid tänapäeval on olukord paranenud ja pikad praamijärjekorrad kadunud[6]. Ka Balti Laevaremonditehase juhi ja suuromaniku Fjodor Bermani hinnangul ei vaja Saaremaa püsiühendust mandriga, kuna laevaliiklus on niigi hea…”
Aga kui rumal inimene ministrina toimivad systeemid ära löhub, siis silda ta löhkuda ei saaks.
Huvitav jah, et alguses ei tahtnud keegi uskuda neid väheseid, kes ütlesid, et pileti hinnad hakkavad kohe tõusma, kui asi riigi kätte läheb. Nüüd saavad kõik aru, et riik laseb lõpuks selle parvlaeva liikluse ka põhja ja hinnad enne lakke. Hea ju aasta alguses hinnatõus teha, sest need kes asjasse ei süvene saadavad kogu pasarahe leedo kaela, et tema süüdi.
Ootan huviga millal tuleb uudis, et saarlase soodustus kaob ka ära ja siis on palju õnne kõigile neile, kes töö või kooli pärast sõidavad mitmeid kordi nädalas mandri ja saare vahet.
Sellest piletihinna tõusu põhjenduste nimekirjast on esimesed kõkimõki-kõige tähtsam ikka see viimane: uue vedaja lepingust tulenevad kõrgemad hinnad. Nüüd peaksid kõik aru saama, et Palo ja teised temaga koos valetasid otse näkku, et riigi juhtimisel hoitakse raha kokku ja on igati odavam : ei tea kas mõeldi seda, et odavam riigi jaoks ja kallim rahva jaoks?
Tõsi ta on,et mina ka kirjutasin tookord saarlastele,kes Leedot materdasid,et piletihinnad tõusevad .Aga praegu on küsimus tõesti ,kas Saaremaal maavanemat enam ei olegi? Absoluutne vaikus!Miks ei võidelda vähemalt saarlaste piletihindade eest,kui tallinlastel on linnas kõik sõidud tasuta?Milleks niisugused ametikohad üldse luuakse,kui need ametimehed oma rahva huvide eest ei seisa?
Mina ei ole oma siin saarel elatud rohkem kui 30 aasta jooksul näinud mitte ühtegi ametipulka, kes oleks Saarlaste eest seisnud ja kaitsnud igasuguste hinnatõusude eest.
Olen ise kirunud seda praamisõitu ja meeletud maksmist pidevalt aga näe, tõelistele Saarlastele see süsteem meeldib, nii, et maksame koos edasi ja ikka aina rohkem.
Leeddo tule appi!! ja too oma head ning odavad laevad saksast tagasi. Vot see SLK oli alles hea firma. Laevad söitsid ja mehed said palka ja saarlased said poolmuidu üle väina ja piletihind oli odav. Vot Mees alles oskas asju ajada. Nüüd on kõik vastupidi ja Koik on P….s ;-)
Mäletan VÄGA täpselt, et lubati odavamat ja kvaliteetsemat teenust! Kuramuse kahju ainult, et ei mäleta, kes selle välja ütles!
Palo viis läbi riigihanked ja lubas, et kohe kohe saabub meile sotsialism. Ja lisaks lubas ta, et kuri kapitalist Leedo saab oma teenitud palga.
Vot see on hea uudis!!! “Prošla zima, nastupilo leto, spasibo partiu za eto”. nii öeldi veneajal. Nüüd saame laulda oodi kodumaisele vereimejate parteile. Terminoloogiliselt pole parvlaevaühendus mitte midagi enemat kui maantee pikendus ja kuna meil on maanteed VEEL tasuta, siis peaks olema ka ülevedu tasuta. Praeguse valitsuse teguviis on sama, kuidas koer sinepit sööb- määrid pallid sinepiga kokku, küll ta puhtaks lakub.
sinuga täitsa nõus! Ma ole kõikse aeg rääkind, et kui jääb kestma tasuline ülevedu siis peavad saarlased kõikide erakondade koostöös jõudma selleni, et kõikide põhimagistraalide ehk riiklike tähtsusega teede sillad ja viaduktid saavad maksustatud. Peale selle tuleks sisse viia Tallinnas elamise maks.
kogu selle tuuldeloopitud raha eest saaks silla ja saaks kasumitki teenida aga laevadega jäävad ainult kulud ja rahajanused poliitikud….
Tuleb avada otseliin vähemalt Ahvenamaa Mariehamni ja Mustjala Veere sadamaga- miks peavad saarlased Tallinna kaudu Rootsi, Taani, Norra vöi Soome söitma- kui see pole just Helsingi ots!??
Sealt saab otseyhenduse Stockholmiga ( kogu Skandinaaviaga) ja Turuga- kas vöi nii.
Ehitati mingi uhke sadam Veeresse – syva ja puha! Kellele???
Samas Möntu – Kuramaa liin taaselustada…
Vanasti kui saarlasel oli tarvis linna minna, mindi Riiga vöi Visbysse.
Tallinn oli väga harva saarlasele linnaks eriti EV nr. 1 ajal ka hoopis varemgi….
Rene, sa kirjutad tegelikult Mustajala Ninase külas asuvast nn Saaremaa Sadamast
http://www.ts.ee/saaremaa-sadam
Veerel on ka sadam olemas aga see on hoopis teine asi ja hoopis Kihelkonna vallas.
Hea Volli: Vabandan kui valesti nimetasin aga möte jääb samaks.
See syvasadam kus palke pregu söidutatakse laevadega- miks mitte reisijatega ka nimetatud paikadest Saaremaale??
Miks ei vöi selle liiniga seotud kasum tulla ja jääda Saaremaale? Ja ainult Saaremaale.
Olen paljude taanlaste, rotsade, sommide ja ka norrakatega seda teemat arutanud ja nemad mind mötlema panidki…. Saaremaa on ikka veel nöukaagse raudse eesriide taga Skandinaavia jaoks- yksikud luksuspaadiga söitjad pole ju RAHVAS.
Skandinaavlasi köidab Saare ja Hiiumaa puhul loodus ja puutumatus samas on Kuressaares köik mida tsiviliseeritud inimene vajab – ka Liivimaalt tulles…inimesed vast ostaks endile isegi möne talu suvilaks aga vaja oleks oma autoga saada praamile…miks läbi Tallinna??
Kas saarlased teavad, et Gotlandil on igas 4. , 5. peres möni aegades sinna läinud saarlane. Tean isiklikult 30 liikmelist daamide gruppi kes igal suvel ja seda sel suvel juba 13. korda söidavad Saaremaale oma geneetilisele esiisade maale marsruudil Hemse- Visby- Nynäshamn- Stockholm Värtahamn- laevaga Mariehamni Ahvenamaal, siis Tallinna ja sealt pool teed autoga tagasi Rootsi poole :)) elatakse lihtsalt turismitaludes, käiakse Kuressaares spaas ja pidus öhtuti..nauditakse Saaremaa ja Hiiumaa erakordset RAHU!
Kas teate, et Gotlandi Lambasaare tipust Sörve Sääre tippu on ca 158 kilomeetrit, aga kui palju on Tallinna?