Matti Rahnik hindab hobi tööst etemaks

ÜHEEALISED: Iž-350 ja selle peremees Matti Rahnik on peaaegu üheealised. Tõsi, tsikkel on küll peatselt 70-seks saavast Mattist aastakese noorem. TAMBET ALLIK

ÜHEEALISED: Iž-350 ja selle peremees Matti Rahnik on peaaegu üheealised. Tõsi, tsikkel on küll peatselt 70-seks saavast Mattist aastakese noorem.
TAMBET ALLIK

Kirikukülas Kärla külje all oma talus on Matti Rahnik auväärses eas vana hea Iž-i aida räästa alla päikese kätte nagu väljanäitusele sättinud.

Selle uunikumiga on omal ajal Eesti meistrivõistlustelt ringrajasõidus enam kui kümme medalit võitnud saarlane käinud aastaid üleriigilistel motomeeste kokkutulekutel.

Eesti meistrivõistlustelt ringrajasõidus 125 cm3 silindrimahuga mootorrataste klassis 42 aastat tagasi oma esimese autasu, pronksmedali kaela saanud Matti Rahnik (69) hakkas mootorrataste vastu huvi tundma poisikeseeast välja kasvades.

Esimese mootorratta sai ta 18-aastaselt. See oli 175-kuubikuline Kovrovets. Pärast vene kroonut tutvus ta Saaremaa teenekama võidusõitja Villi Lepikuga, kes sõitis alguses krossi. „Olin ninapidi Villi tegemisi uudistamas. Sealt see kõik pihta hakkaski,” meenutab endine võidusõitja, nüüdne vanasõidukite omanik.

Esimesed vitsad sai Matti Loode krossirajal. “Läksin oma “jänesetäkuga”, nagu Kovrovetsit tollal kutsuti, pärast krossivõistlust rajale. Sadasin ühte auku, tagajärjeks lõhkine lõug. Haiglas lapiti mind kui krossimeest,” pajatab ta.

Ehtsa krossiratta sai Matti Villi Lepikult. Krossirajalt siirdusid nii Lepik kui Rahnik ringrajale. Üleliidulistel meistrivõistlustel oli Matti parim saavutus ühel etapil 3. koht.

Täispikk lugu ilmus laupäevases Saarte Hääles

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 466 korda, sh täna 1)