Tänak ja Mõlder sööstavad Saaremaa rallile Hõbenoolega (2)

TESTITUD: Läinud laupäeval proovis Ott Tänak Hõbenoolt Saaremaa teedel. Kuidas läks, sai arutatud Lembit Soe ja Janar Tänakuga. TOOMAS SEPP

TESTITUD: Läinud laupäeval proovis Ott Tänak Hõbenoolt Saaremaa teedel. Kuidas läks, sai arutatud Lembit Soe ja Janar Tänakuga.
TOOMAS SEPP

Eesti autoralli ja juunioride meistrivõistluste viimasel etapil Silveston Saaremaa rallil on stardis ka võistluspaar Ott Tänak-Raigo Mõlder. Võistlusautoks sedakorda Hõbenool.

Tänavu MM-rallidel M-Sport World Rally Team värve esindavate eestlaste jaoks on Saaremaa ralli küll koduralli, kuid tuttavatele katsetele asutakse uues võistlusklassis ja uuel masinal. 2008. aasta Saaremaa ralli üldvõitjad stardivad E10-klassi tagaveolisel Toyota Starletil.

Idee sõita tagaveolise autoga tekkis Tänakul ja Mõlderil koos siinsete toetajatega. “Ma ise pole kunagi tagaveolise autoga sõitnud ja samas oleme nii mina kui ka Raigo Saaremaa rallit alati nautinud. Mõtlesimegi midagi teistmoodi teha, et saaksime lihtsalt nautida nädalavahetust kodustes metsades,” rääkis Ott Tänak. Ta avaldas lootust, et uued sõiduvõtted saab selgeks võimalikult kiiresti. Läinud nädalavahetusel käiski Tänak autot Saaremaa teedel testimas.

Saaremaa ralli korraldaja Toomas Sepp ütles, et Hõbenool on hea rallikas, millega on varemalt võistelnud nii Einar Soe kui ka Lembit Soe. “Sellesama autoga on Lembit Soe tulnud näiteks Eesti meistriks. Ehk võib oodata midagi head,” sõnas ta muheledes. “Ega Ott muidu tuleks ka, ma arvan.”

Toyota Starletil on kaheliitrine mootor ja vähemalt 250 hj. Tegu on 1980. aasta autoga, mis vastab rahvusliku E-rühma tingimustele, võistlusklass on sel E10.

Raigo Mõlderi sõnul pole tema selles autos seni veel kordagi istunud. “Eks me enne rallit korra ikka sisse istume,” nentis ta kui vana rahu ise.

Kodust rallit oodatakse küll. “Tuleme ja lõbutseme nii-öelda, saab olema kena pingevaba sõit,” märkis Mõlder. “See on meil esimene kord tagaveolise autoga võistelda, aga eks näis,” sõnas Mõlder. “Lihtsalt sõidame, naudime ja pakume midagi publikule.”

Eile lõunase seisuga oli Saaremaa rallile end registreerinud 67 ekipaaži. Sel nädalalõpul toimub Tartu ralli ning pärast seda peaks olema oodata registreerumise elavnemist. “Kui Tartu ralli on sõidetud, siis registreerimine hoogustub. Kindlasti pole paljud end veel kirja pannud,” nentis Toomas Sepp.

48. Silveston Saaremaa ralli start antakse traditsiooniliselt Kuressaare keskväljakul, kui reedel, 9. oktoobril kell 18 sõidab esimene auto stardipoodiumile. Reedel sõidetakse kolm katset, nende hulgas ka Kuressaare linnakatse.

Ralli teisel päeval sõidetakse seitse kiiruskatset, nende hulgas ka Saaremaa “klassikud” Kaugatoma ja Undva. Ühtekokku läbitakse kahe päeva jooksul 111,45 katsekilomeetrit.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 1 350 korda, sh täna 1)