Väinamere Liinid nõuab Urve Palolt valede ümberlükkamist

palo

Väinamere Liinid esitas nõudekirja Urve Palo poolt meedias esitatud valeväidete ümberlükkamiseks. Valeväited puudutavad Heltermaa–Rohuküla ja Kuivastu–Virtsu parvlaevaliinile vedaja ja laevade leidmiseks korraldatud riigihanke tulemusi.

Nimelt on Palo meedias korduvalt väitnud, et Väinamere Liinide pakkumus oli Tallinna Sadama tütarfirmade OÜ TS Laevad ja OÜ TS Shipping ühispakkumusest 60 miljonit eurot kallim, mis ei vasta tõele.

Väinamere Liinide juhatuse liikme Tõnis Rihvki sõnul tõestavad majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi väljastatud kahe pakkumise võrdlusandmed, et Palo väited 60 miljoni eurosest vahest on puhas väljamõeldis.

“Arvud räägivad väga konkreetselt teist keelt, mingit 60-miljonilist vahet ei ole olemas,” nentis Rihvk. Tegelikult oli Väinamere Liinide pakkumine Rihvki sõnul võidupakkumusest erinevates aspektides isegi soodsam, kuid minister Palo juhtimisel väljatöötatud hange oli paraku koostatud selgelt ühe pakkuja huve silmas pidades.

“Praeguses asjade seisus oleks igati õigustatud, kui ministeerium teeks avalikuks, millistel alustel oli koostatud hanke võitja valimiseks kasutatud müstiline nüüdisväärtusvalem, mis andis laevu mitteomavale pakkujale eelise laevu omava ja muidu soodsama pakkuja ees,” ütles Rihvk.

Ministeeriumist väljastatud kahe pakkumise võrdlusandmed näitavad, et periooditasu ja reisitasu osas ei olnud Väinamere Liinide ja Tallinna Sadama tütarfirmade pakkumiste hinnas olulisi erinevusi.

Kui võtta aluseks parvlaevade väljaostuhind, oli Väinamere Liinide pakkumus hoopis ca 65 miljonit eurot soodsam kui Tallinna Sadama tütarfirmade ühispakkumus. TS Laevade ja TS Shippingi ühispakkumus osutus soodsamaks ainult Urve Palo ministriks oleku ajal majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis välja mõeldud nüüdisväärtusvalemi põhjal, mis soosis laevu mitteomavat pakkujat laevu omava pakkuja ees.

Ja isegi kui arvutada Tallinna Sadama tütarfirmade kasuks kallutatud nüüdisväärtusvalemi järgi, oli pakkumiste hinnavahe ca 29 miljonit eurot.

Tegelikult läheb hoopis Tallinna Sadama tütarfirmade ühispakkumus maksumaksjale maksma 13,7 miljonit eurot rohkem, võttes arvesse pakkumiste maksumuse hinnakomponentide summaarse võrdluse, teatas Väinamere Liinid. Hanketulemustes otsustavaks saanud keeruka nüüdisväärtusvalemi koostamise aluseid ei ole ministeerium avaldanud ega põhjendanud.

Ettevõtlusminister Urve Palo sõnul keeldusid Väinamere Liinid pakkumiste avalikustamisest praamiteenuste hankes ja nende pakkumine oli ka tegelikult 60 miljonit Tallinna Sadama omast kallim, vahendas BNS.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 324 korda, sh täna 1)