Väinamere Liinid esitas nõudekirja Urve Palo poolt meedias esitatud valeväidete ümberlükkamiseks Heltermaa-Rohuküla ja Kuivastu-Virtsu parvlaevaliinidele vedaja ja laevade leidmiseks korraldatud riigihanke tulemuste kohta.
Palo on nimelt meedias korduvalt väitnud, et Väinamere Liinide pakkumus oli Tallinna Sadama tütarfirmade OÜ TS Laevad ja OÜ TS Shipping ühispakkumusest 60 miljonit eurot kallim, mis ei vasta tõele.
Väinamere Liinide juhatuse liikme Tõnis Rihvki sõnul tõestavad majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi väljastatud kahe pakkumuse võrdlusandmed, et Palo väited 60 miljoni eurosest vahest on puhas väljamõeldis.
Arvud räägivad Rihvki sõnutsi väga konkreetselt teist keelt ja mingit 60 miljonilist vahet ei ole olemas. “Tegelikkuses oli Väinamere Liinide pakkumine võidupakkumisest erinevates aspektides isegi soodsam, kuid minister Palo juhtimisel välja töötatud hange oli paraku koostatud selgelt ühe pakkuja huve silmas pidades. Praeguses asjade seisus oleks igati õigustatud, kui ministeerium teeks avalikuks, millistel alustel oli koostatud hanke võitja valimiseks kasutatud müstiline nüüdisväärtusvalem, mis andis laevu mitteomavale pakkujale eelise laevu omava ning muidu soodsama pakkuja ees,“ ütles Rihvk.
Ministeeriumist väljastatud kahe pakkumuse võrdlusandmed näitavad, et periooditasu ja reisitasu osas ei olnud Väinamere Liinide ning Tallinna Sadama tütarfirmade pakkumuste hinnas olulisi erinevusi. Kui võtta aluseks parvlaevade väljaostuhind, oli Väinamere Liinide pakkumus hoopis ca 65 miljonit eurot soodsam kui Tallinna Sadama tütarfirmade ühispakkumus.
TS Laevad ja TS Shipping ühispakkumus osutus soodsamaks ainult Urve Palo ministriks oleku ajal majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis välja mõeldud nüüdisväärtusvalemi põhjal, mis soosis laevu mitteomavat pakkujat laevu omava pakkuja ees. Isegi, kui arvutada Tallinna Sadama tütarfirmade kasuks kallutatud nüüdisväärtusvalemi järgi, oli pakkumuste hinnavahe ca 29 miljonit eurot.
Tegelikkuses läheb hoopis Tallinna Sadama tütarfirmade ühispakkumus maksumaksjale maksma 13,7 miljonit eurot rohkem, võttes arvesse pakkumuste maksumuste hinnakomponentide summaarse võrdluse. Hanketulemustes otsustavaks saanud keeruka nüüdisväärtusvalemi koostamise aluseid ei ole ministeerium avaldanud ega põhjendanud.
Urve Palolt nõuab Väinamere Liinid valeandmeid sisaldava informatsiooni avalikku ümberlükkamist.
Minu meelest võiks seda kõike toimunut reformierakonna käest küsida.
Kes, kus, missuguseid niite katkus ja mille pärast, Palo oli võib olla ainult käsutäitja.
palun väga- hakakbki välj tulema ka palo seos tallinna sadama skandaaliga…oodake oodakde nalja alles hakkab saama….
ei imesta kui palole kah midagi natuke maksti et ta üht või teist eelsitaks v paberites miskit määraks käsiks teha…
ega ta mudu poleks hakkand leedot kohe aemtisse saades välaj sööma…
Palo vastust saab lugeda Postimehest:
http://majandus24.postimees.ee/3322429/palo-vainamere-liinid-keeldus-pakkumiste-avalikustamisest
Kõige parem osa sellest nn. vastusest on Delfi artiklis http://arileht.delfi.ee/news/uudised/palo-otsekohene-vastus-leedole-saarte-mehed-teavad-et-sogases-vees-on-hea-kala-puuda?id=72412513: “Urve Palo kirjutab oma Facebooki postituses vastuse Väinamere Liinide ehk Vjatšeslav Leedo süüdistustele riigi suunal.”
Facebooki lehel? Kas see ongi nüüd riigi ametlik infokanal? Ehk selgemalt – üks ülinõrk minister suudab ennast väljendada ainult Moluraamatus. Mujal ei julge.
…See on osav konstruktsioon. Leedo ja tema sõbrad teavad väga hästi, et riik kui hanke korraldaja ei saa ennast kaitsta – seadus ei luba ilma hankel osaleja loata pakkumist avaldada. Kuigi hanke lõppemisel tegime Väinamere Liinidele ettepaneku ausaks mänguks: paneme kaks pakkumist avalikult välja ja las siis avalikkus otsustab, kellel õigus, siis nemad loobusid. …
Vat see on tõesti osav konstruktsioon!!!
Urve Palo kirjeldab Molumärkmikus ilmekalt, kuidas Väinamere Liinid protsessis nii avaliku hanke pakkumuse tagasilükkamise, kui ka peale pakkumise nägemist Urve Palo poolt läbiviidud väljakuulutamiseta läbirääkimistega hankemenetluse suhtes.
Avaliku hanke pakkumuse tagasilükkamise argumendid ( http://www.sotsdem.ee/mikser-praamihankest-tegu-on-audiitorite-vahelise-vaidlusega/ Aitähh, Sven Mikser!) on juba faktiliselt ümberlükkatud ei kellegi muu, kui Tallinna Sadama poolt — Paan “B” võimalike ajutiste rendilaevade näol ja “kuratsedateab” kui kalliks laevad lähevad.
Väljakuulutamiseta läbirääkimistega hankemenetluse lõppedes, millega Palo tegi võitjaks ennast (Tallinna Sadama aksionäride nõukogu koosnes ühest inimesest – minister Urve Palo). Väinamere liinid protestis selle reegliteta manetluse tulemuse, rahandusministeerium kaalus isegi kogu selle jama tühistamist. Väinamere Liinid ei saanud kuidagi lubada tol hetkel oma pakkumise avalikustamist, sest uuel konkursil oleks sellga Väinamere Liinid olnud kõige sitemas seisus — tema kaardid oleks konkurentidele teada.
Nüüd pakkumised avalikuks ja asi ei ole enam usuküsimus!
Tõesti labane inimene — molumärkmikus lällama hakata. Kui Urve Palo poleks suure meediakära saatel ettevõtlusministri kohalt tagasiastumisavaldust esitanud, siis teaks vähesed, et meil üldse nii rumal inimene ettevõtlusminister oli. (hetkel paraku veel ikka on).
Huvitav et ka kohtute kõik instantsid olid miniseeriumi poolt . Samas laevafirma ju keeldus pakkumist avalikustamast
Millal keeldus?!
Siis, kui protsessi Urve Palo otsuseid!
Kui oleks asi tühistatud ja uus konkurss tulnud, siis oleks ju Väinamere Liinid olnud kõige sitemas seisus — ainsana oleks tema kaardid konkurentidele avalikud olnud.
Nüüd kaarid lauale, ja asi pole enam usuküsimus à la Võin endiselt kinnitada, et Väinamere Liinide pakkumine oli aasta peale 6 miljonit eurot kallim ehk 60 miljonit eurot 10 aasta peale.
Millal keeldus?
Avaliku hanke pakkumuse tagasilükkamise argumendid ( http://www.sotsdem.ee/mikser-praamihankest-tegu-on-audiitorite-vahelise-vaidlusega/ ) on juba faktiliselt ümberlükatud ei kellegi muu, kui Tallinna Sadama enda poolt — Paan “B” võimalike ajutiste rendilaevade näol ja “krt_sedateab” kui kalliks laevad lähevad.
Väljakuulutamiseta läbirääkimistega hankemenetluse lõppedes, millega Palo tegi võitjaks ennast (Tallinna Sadama aksionäride nõukogu koosnes ühest inimesest – minister Urve Palo), Väinamere liinid protestis selle reegliteta manetluse tulemuse, rahandusministeerium kaalus isegi kogu selle jama tühistamist. Väinamere Liinid ei saanud kuidagi lubada tol hetkel oma pakkumise avalikustamist, sest uuel konkursil oleks sellega Väinamere Liinid olnud kõige sitemas seisus — tema kaardid oleks konkurentidele teada.
Volli, sul ju pakkumiste sisu teada – pane avalikult lehte välja. Muidu väitlete ja väitlete kuid aru ma ei saa…
Mul ei ole pakkumise sisust rohkem teada, kui aastatagune rahandusministeeriumi analüüsi meediakajastus:
“…Neljapäeval valitsuse pressikonverentsil rääkis Ligi praamihanke pakkumuste hinnavahest pikemalt. “See 60 miljonit puudutas dotatsiooni kokkuhoidu, samas on väljaostuhind uutel laevadel mõistagi märksa kõrgem, ühe komponendi väljatoomine hinnast on ebatäpne. See vahe on väiksem tegelikult, aga ta ei ole ei 60 ega 29 või 30 [miljonit], on teised numbrid.”…”
http://www.saartehaal.ee/2014/10/28/delfi-kui-suur-oli-praamihanke-pakkumuste-vahe-tegelikult/
Praegus saavad aga kõik vabalt võrrelda kahte lepingut. Üks on hetkel kasutuses olev leping ja teine 2016 aasta sügisest rakenduv. Lisaks lepingutele tuleb vaadata ka taustsüsteemi – reaalne olukord uue lepingu sõlmimise hetkel ja reaalne olukord näiteks täna (sõna otseses mõttes). Siis ei tule 2016 aasta sügisel asjad üllatusena.
Jätke Palo “tegemised”rahule.Pole mõtet tuuleveskitega võidelda, ta ju nüüd riigikogus saadikupuutumatuse kaitsva tiiva all.