VASTUKAJA: Täna räägime Iffiga õngeminekust ja tüssata saamisest

Iffi lugu lugedes tuli mulle meelde üks omamoodi tüssata saamine.

See oli veel krooniajal. Läksin Aurigasse. Kohe, kui sain välisuksest fuajeesse, astus mulle juurde kaks kena neiukest ja üks ütles sulaselges eesti keeles: “Õnnitleme, te olete võitnud!” Ohoo! Mina ei võida mitte kunagi mitte midagi – ja nüüd äkki võitnud! Tore! Kas olen äkki tuhandes klient?

Neiu võttis mingi suure ilusas pakendis karbi kätte ja jätkas: “See lõhnaõli on teie oma!” Ta nimetas firma, hinna, veel midagi iseloomustuseks ja pistis karbi mulle kätte.

Tänasin ja tahtsin kotti panna, aga neiu keelas: “Ärge pange, see ei ole veel kõik, te saate pärast meilt ilusa koti.”

Teine neiu jätkas: “Te olete võitnud veel selle päevakreemi ka.”

Veel?! Uskumatu! Jälle firma nimi, toote hind, iseloomustus, kui hea kreem see on ja keeld kotti panna.

Samal viisil sain veel öökreemi, huulepulga ja küünelaki, iga karbike ikka eelmisest väiksem ja sobis hästi juba mu süles oleva karbivirna otsa.

Viimasena tuli “pomm”: “Need tooted on kõik tasuta teie omad, kui ostate selle lõhnaõli, 550 krooni.” Täpset hinda ma ei mäleta, aga keskmine palk olnud krooni tuleku ajal 549 krooni. Mina ei ostnud, mul ei olnud niipalju rahagi kaasas. Karbivirn võeti mu sülest tagasi ja sooviti head päeva jätku. Selgus, et ma ei olegi midagi võitnud!

Kuigi ma ei ole suur kosmeetikatoodete kasutaja ja kuigi mu rahakott ei olnud jäänud sentigi tühjemaks, tundsin end petetuna ja mu tuju oli rikutud. Selline ei tohiks reklaam olla!

Paar kuud hiljem helises minu korteri uksekell. Avasin – ukse taga seisis meeldiv noormees, kes ütles: “Te olete võitnud!”

See lause lõi mu algul tummaks, aga siis sain kõnevõime tagasi: “Ma juba tean, et ei ole võitnud midagi. Kui ma ei osta seda kallist toodet, mida te reklaamida kavatsete, siis ei saa ma sendi eestki midagi. Ja ma ei osta! Ma leian, et selline reklaam on südametu ja sobimatu!” Tema ütles siis viisakalt “head päeva” ja läks oma teed. Küllap uut ohvrit otsima.

Maria Peep

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 150 korda, sh täna 1)