Tallinna Sadam teeb uue piletisüsteemi hanke (8)

SADAMA JUHID: Eilsel pressikonverentsil rääkisid AS-i Tallinna Sadam nõukogu esimees Remo Holsmer (keskel) ning juhatuse liikmed Marko Raid (vasakul) ja Carri Ginter olemasolevatest lepingutest ja viimastest tegevustest. Foto: Tairo Lutter/Postimees

SADAMA JUHID: Eilsel pressikonverentsil rääkisid AS-i Tallinna Sadam nõukogu esimees Remo Holsmer (keskel) ning juhatuse liikmed Marko Raid (vasakul) ja Carri Ginter olemasolevatest lepingutest ja viimastest tegevustest. Foto: Tairo Lutter/Postimees

AS Tallinna Sadam, mille korruptsiooniskandaali sattunud juhtkond kavatses osta Väinamere liinidele piletimüügisüsteemi tarkvarafirmalt Infosys OÜ, otsustas nüüd, et süsteemi ostmiseks kuulutatakse välja täiesti uus riigihange.

AS-i Tallinna Sadam nõukogu esimees Remo Holsmer ning juhatuse liikmed Marko Raid ja Carri Ginter andsid eile pressikonverentsil ülevaate olemasolevatest lepingutest ja viimastest arengutest.

Marko Raid ütles pärast pressikonverentsi Saarte Häälele, et parvlaevadega seoses on päevakorral piletimüügisüsteem, et korraldada uus ja läbipaistev konkurss.

“Rohkem pole lepinguid sõlmitud, mida plaaniks nüüd tühistada. On ka parvlaevade leping, mida me puutuda ei kavatse,” märkis ta. Muudes asjades pole tema sõnutsi lepinguteni jõutud.

Siiski rääkis Remo Holsmer eilsel pressikonverentsil, et pooleliolevaid lepinguid on plaanis rohkemgi üle vaadata.

“Me kuulutame välja uue avaliku hanke nii piletimüügisüsteemile kui ka teiste parvlaeva käigushoidmiseks vajalike teenuste osutamiseks,” selgitas ta. “Räägime toitlustamisest, kütusest, koristamisest, kõigest, mis on praamide igapäevaseks käigusolekuks vajalik. Need protsessid me käivitame kõik algusest peale uuesti.”

Tagamaa, miks piletimüügisüsteemi hange n-ö uuesti tuleb, on juhatuse esimehe sõnul lihtne. Ta märkis, et toonane valiku- ja hanke läbiviimise protsess ei olnud kõrvalt vaadates piisavalt selge ja arusaadav ennekõike just seepärast, et see keskendus pakkujate visioonile. Selget lähteülesannet, et sellele saanuks teha konkreetseid pakkumisi, ei olnudki.

“Tagamaks, et küsime kõikidelt sama asja, on lähteülesanne meil praeguses faasis enam-vähem olemas,” kinnitas Marko Raid. Piletimüügisüsteemi hange on tema sõnul plaanis läbi viia paari lähima kuu jooksul. “Oktoobris tahaksime kindlasti jõuda uue partneri valimiseni.”

Infosys on varem piletimüügisüsteemi välja töötanud ka laevadele, mida opereerivad Väinamere Liinid praegu.
Tallinna Sadam soovis algselt osta süsteemi ära otse praeguselt operaatorilt, kuid otsustas juulikuus ringi.

Tallinna Sadam tunnistas eile meedias, et ei välista Väinamere liinide jaoks laevade ajutist rentimist, kui parvlaevade ehitus Türgis ja Poolas peaks mingil põhjusel ajagraafikust maha jääma.

Siiski kinnitas Tallinna Sadama juhatuse esimees Marko Raid eile Saarte Häälele, et see ei ole küsimus, millega aktiivselt tegeletaks. “Kuna ajaleht ise küsis meilt, mis on plaan B ja kas seda üldse on, siis loomulikult – juhul kui on vaja, miks me peaksime vältima laevade rentimist?” osutas Raid.

See ei tähenda aga tema sõnul, et neil oleks kindel plaan hakata laevu rentima või et neil oleks kõhklusi uute laevade valmimise osas. “Me ei valmistu paaniliselt plaaniks B,” kinnitas Raid.

Marko Raid näitas uute laevade valmimise ajagraafikut ja rõhutas, et Türgis ehitatavad kaks laeva on graafikust eeski.

“Praeguse seisuga ollakse graafikust ees ühe laevaga kuu aega ja teisega pool kuud. Nad ise on prognoosinud, et sellest tulenevalt tuleb laevade veeskamine tõenäoliselt varem,” märkis Raid. Kas kuu või kahe võrra varem, sõltub juba sellest, kuidas edasised protsessid sujuvad.

Kui varemalt oli kokku lepitud, et esimese laeva veeskamine toimub märtsi algul ja teise oma mais, siis praeguse seisuga on ehitaja pakkunud, et nt esimese laeva veeskamine võiks toimuda juba jaanuaris.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 1 106 korda, sh täna 1)