
KVALITEET LOEB: Abilinnapea Mart Mäekeri sõnul ei saa maksumaksja rahaga mängida palgates ehituseks ilma piisava kogemuseta firma. Foto: Raul Vinni
Nõuded hangetel osalemiseks käivad kohalikel ettevõtetel üle jõu.
Smuuli ja Pika tänava ristmiku uuendustööde maksumus on Kuressaare linnavalitsuse hinnangul eeldatavasti 500 000. Kuna uuendustööde alale jääb ka Tooma poe parkla, on tööde kaasrahastaja Saaremaa tarbijate ühistu.
Kuressaare linnavolikogus tõstatus samas aga küsimus, miks on linna tee-ehituse hangetel osalejatele esitatud hiigelsuured nõudmised. Kohalikel tegijatel pole seega võimalustki hankel osaleda, kuna nad ei suuda sääraseid nõudeid täita. Sellise küsimuse esitas volikogus Jüri Kuusk ja eile Kadi raadios volinik Kaarel Väer.
Nii näiteks on nõue, et pakkuja peab olema viimase viie aasta jooksul ehitanud või remontinud vähemalt ühe avalikult kasutatava tee ehitus -või remonditöö objekti maksumusega vähemalt 500 000 eurot ilma käibemaksuta. Samas on teada, et linna ja kohalike omavalitsuste teetööde maksumused ei küündi üldiselt nii kõrgele. Hankel osalejalt nõutakse ka, et oleks viimase viie aasta jooksul paigaldanud 10 000 m2 asfalti. Samas jääb näiteks Smuuli ja Pika tänava ristmiku puhul tööde maht kõvasti alla selle.
Kaarel Väer ütles, et asi pole kohalike eelistamises vaid nendele võimaluse andmises. “Ega võitja ei oleks vaid kohalik teedeehitusfirma, ring on sellest tunduvalt laiem,” viitas Väer kõikvõimalikele haruteenustele mis ehitustööga kaasnevad. “Kui me ei hooli enda ettevõtjatest, kel on vastav pädevus olemas, kes loovad töökohti ja investeerivad, siis on väga raske koostööd teha.”
Kuressaare abilinnapea Mart Mäeker vastas Saarte Häälele, et hanke tingimused koostati linnavalitsuse vastava valdkonna spetsialistide poolt, lähtudes objekti mahust ja keerukusest.
“Linnavalitsus ei saa võtta riski ja hakata maksumaksja rahaga katsetama, kas mõni firma, kes ei oma piisavat kogemust, suudab tööga hakkama saada või mitte,” märkis ta.
Kui kohalikud firmad suudavad konkureerida, siis on Mäekeri sõnul põhjust selle üle ainult heameelt tunda. “Tallinna tänava projekteerimishanke protsess venis kuu aega selle tõttu, et kohaliku firma vastu oli usaldus suurem, ja lõpuks selguski, et nende pakkumus oli parem,” tõi Mäeker näite.
Kuidas küll linnavalitsusel kõlbab ettevõtjatelt toetusi küsida oma üritustele, aga kui kohalik ettevõtte soovib osaleda hankes, siis seda ei usaldata. Ikka Lemmikäinen hanke võitjaks ja siis kohalikud teevad töö! Koor läheb muidugi mandrile! Tore linnavalitsus meil! KIIDAME!
Kui oleks tahetud tõesti maksumaksja raha kokku hoida, siis oleks pidanud selle ringristmiku juba eelmise remondi asemel välja ehitama. Kui palju maksis eelmine remont?
Kas tõesti maksab ainult kõrge dokustaat? Mis tähtsust on kangel paberil kui töö on lohakas või kui pole seda valju paprit, kuid töö saab hoolsalt ja korralikult tehtud.Paljud mehed ehitavad oma kätega endale elumaja, kuid pooltel neist pole ette näidata ehitaja diplomit,kuid kas nad on sellepärast viletsamad mõnest õppinud, kuid hooletust ehitajast.Ehk peaks ikka rohkem usaldama oma inimesi ja vaatama kvaliteeti?
Ise Te lasete oma tymakatest naabritel enda kallal seal “ametnikena” sigatseda. Koost66 on alati kahepoolne ja kui nemad ei soovi koost66d, siis ei pea ka Teie l6mitama, neid teenindama, vaid otsite omale v2ljaspoolt Kuressaarest kliente. Vihjeks lisan, et ametnike palk on piisavalt v2ike, et nad ei tule Kuressaarev2liste teenusepakkujate teenuste kasutamisega rahaliselt toime. Las siis kiunuvad.
Tegelikult ametnikud saavad hangetel näidata oma võimsust, oh, milline ma olen, või millised me oleme!
Sellepärast tõest, milleks on vaja sellist linnavalitsust mingite ürituste juures toetada, aitähh aga ei!
Tulebki nõuda. Ilmselt on sellel ka põhjus, kui viimase viie aasta jooksul ei ole ettevõte mingit mahtu vastavat ehitustööd tehtud. Järelikult on konkreetse ettevõtte profiil teine – pisinokitsemised jms. Ehk siis ei olda professionaalid vastava mahuga rajatiste ehitamisel. Avalike rajatiste ehitamisel ei saa katsetada ja abilinnapeal on õigus – see ei ole katsetamise koht.
Mis puutub Tallinna tänava projekteerimise hanget, siis nii palju kui praegu on tehtud, siis on korralikult näppu lõigatud. Ahjaa, tolle Slupi ringristmiku piirkonna projekt on samalt joonestuslaualt…Ehitagu seda, kes tahes, kindel on, et ehituse ajal saab probleeme lahenda veel küll. Või teine variant, et ehitaja ehitab nii nagu saab, kuna korralik ja konstruktiivne kvaliteeditagamine puudub.
Madalalaubalise mõistusele vastav ehituskvaliteet vastabki madalalaubalise ehituskvaliteedile. Kõrgelaubalisele vastav jne. Yhes6naga, igale Tellijale oma ehitaja!!!Teede ehitusel peaks olema linnavalitsuse poolt olema määratud järelvalve, kes on pädev kontrollima tellitud projekti järgimist ja sõltumatu projekteerija juhiseid… Kas Kuressaare Linnavalitsuses on neid? Pole veel kohanud, kyll aga on kontoris vegeteerivaid tegelinskeid, kes reaalsest elust ei tea midagi…. Brut6nnikud!
Sotsiaaldemokraatliku Erakonna ning Isamaa ja Res Publica Liidu ühised programmilised seisukohad Kuressaare linnas perioodiks 2013–2017:
…
20. Loome linnamajandusettevõtte juurde ehitusüksuse kõnni- ja sõiduteede ning bussiooteplatvormide remontimiseks ja uute kõnniteede rajamiseks.
…
Eelmise aasta oktoobri seisuga oli koalitsioonilepingu täitmise aruandes selle punkti kohta kirjas:
Hetkel ei ole üksuse loomine linnavalitsuse hinnangul majanduslikult otstarbekas. Järgmisel aastal on teede investeeringute põhirõhk kõnniteedel.
Aeg oleks nüüd IRLil ja SDEl kokku leppida, et mingit ehitusüksust linnamajandusettevõtte juurde kõnni- ja sõiduteede ning bussiooteplatvormide remontimiseks ja uute kõnniteede rajamiseks ei tule lähima kahe aasta jooksul, sest ”Linnavalitsus ei saa võtta riski ja hakata maksumaksja rahaga katsetama, kas
mõni firmamingi üksus, kes ei oma piisavat kogemust, suudab tööga hakkama saada või mitte.”IRL&SDE juhitud Kuressaare on ise üks näidetest – ühelgi linnavalitsuse liikmel polnud eelnevat omavalitsuse juhtimise kogemust. Aga üle aasta pusisid, enne kui kohale jõudis, et ”Linnavalitsus ei saa võtta riski ja hakata maksumaksja rahaga katsetama, kas
mõni firmamingi seltskond, kes ei oma piisavat kogemust, suudab tööga hakkama saada või mitte.”EDU! Kuressaare arenduste arengutes!
Tahaks teada,kellele kuulub bussijaama juures olev parkla?See on alla igasugust arvestust.Auk on augus kinni,kes peab selle korda tegema ?Või on selline parkla linna sõitvatele turistidele sobilik vaaatepilt?Oma linna inimestega ju ei arvestata.KÜSIMUS;KES PEAB SELLE KORDA TEGEMA JA MILLAL ?
Bussijaama juures oleval parklal pole häda midagi. Kui aga bussijaama juures olev parkla mõeldakse seda kohta bussijaama juures oleva parkla ja Tallinna tänava vahel, siis see ”parkla” ei kuulu mitte kellelegi, sest seal ei ole ametlikult parklat. Tallinna 28 on eraomandis ehitisteta ärimaa, kus hetkel omaniku ja linna kokkuleppel võib parkida.
Ehk lühemalt — tühjal Tallinna 28 kinnistul lihtsalt pargitakse, ükski liikluskorraldusvahed seal parkimist ei reguleeri.
Jutt siis sellest pildil olevast maatükist, mida ekslikult parklaks peetakse:
http://www.kv.ee/muua-vaga-hea-asukohaga-arimaa-kuressaares-tallinn-2078799.html
Prügihange oli ilmekas näide mõtlematusest!
Tartu linnavalitsus tunnistas analoogse hanke nõmedust, tühistas hanke ja kuulutas uutel tingimustel uue hanke välja, meil aga oli kõik OK. On mõtlemise koht aga kellele!
See näitab, et hanke dokumendid on kellegi poolt kuskil mujal eelnevalt kokku pandud, või kopeeritakse need kuskilt sõbra käest saaduna maha, lisatakse mõni oma punktike ja ollakse õnnelikud!
Aga vanasõna ütleb, et igal oinal on oma mihklipäev!
Tegeliku töö teostavad ikka allhankefirmad. Äkki siis kohalikel näkkab?
ei saa riskida jne. No tegid vägevad uue tee Nasvalt Loode tammikusse – sõidad nagu mööda kartulivagusid! Tegid vägevad Nasvale, Mändjalga uue tee – vesi lainetab peal, esimese talvega kobrutas üles! Õnneks on Mändjalast Sõrve poole alles vägev vene ajal pandud õige , killustikuga pinnatud, asfalttee. Ei ta lagune, ( aastakümneid vastu pidanud, paikasid peal samapalju kui viis aastat vanadel teedel), haarduvus on hea ja mis peamine- puuduvad mõrtsukkraavid ja isegi südasuvel tattlibedaks minev teekate. Meie targad teeehitajad pole siiani aru saanud, ettegelikult käib ikka killustik ka sinna tattlibeda bituumenikihi sisse. Kas nüüd tuleb Smuuli kah selline imevärk, et tuttuue tee äärde pannakse kohe libeduse eest hoiatavad märgid üles, st. ehitatakse teadlikult ohtlik tee?
See, et libedusest hoiatav märk pannakse, on normaalne praktika, sest värskelt paigaldatud asfalbetooni pinnal on õhuke bituumenikiht, mis takistab kontakti sõidukirehvi ja asfaltbetooni täitematerjali ( killustiku ) vahel. Kui bituumen on pealt maha kulunud ja kivimaterjali nurgad väljas, siis võetakse märk maha, kui on tagatud nõutav haardetegur. Ega kunagised mustkatted oma leemendavate bituumenilaikudega vähem libedad ja ohtlikud pole.
kui kaua too bituumenikiht värske püsib, mitu aastat?! Jama jätta! Uutel teedel polegi seda killustikku kuhu vahele vajuda.
Korralikus kulumiskihi asfaltbetoonsegus ei olegi bituumenil kuhugi vajuda.Lihtsalt poore pole. Märk tuleks maha võtta umbes aasta pärast asfaldi laotamist, siis on see bituumenikile maha sõidetud. Seda on näha ka, kuidas sõidujälg kulub heledamaks. Kahjuks jääb see märk tõepoolest pahatihti tolknema. See on kohaliku teehooldaja ülesanne ära koristada. Mida mõistagi ei tehta :)
Ma arva, et see ettenähtud käibel on tähtis osa ja seda teavad just asjaosalised!
Kvaliteet saab aga kindlasti parem kui objekt on igapäevaliikluseks suletud!