Kuivastu–Virtsu liinile tuli parvlaev Hiiumaa (1)

Väinamere parvlaevaliinidel toimus eile laevade vahetus. Saaremaa sõitis tööle Saksamaale, Saaremaa Laevakompanii (SLK) uue projekti raames Elbe jõel 20. augustil avatavale Cuxhaveni–Brunsbütteli liinile.

Muhumaa sõitis pärast ümberehitust Leedus Klaipeda laevatehases Saksamaale juba eelmise nädala algul.

Kuivastu–Virtsu liini teenindamise võttis esmaspäevast üle parvlaev Hiiumaa koos parvlaevaga Ionas. Rohuküla–Heltermaa liini teenindamist jätkab parvalev St Ola koos parvlaevaga Regula. Laevade kasutamises toimuvad ka edaspidi paindlikult muudatused.

Parvlaev Hiiumaa toomine Kuivastu–Virtsu liinile oli SLK juhatuse esimehe Tõnis Rihvki sõnutsi praeguse laevastikuga parim võimalik valik, kuna 35-minutilist põhigraafikut saab teenindada vaid uut tüüpi laev.

“Kahjuks puuduvad vanemat tüüpi laevade jaoks praegu kiiremat teenindamist võimaldavad sildumiskohad Kuivastu ja Virtsu sadamas,” märkis Rihvk.

Põhigraafiku muudatus Kuivastu–Virtsu liinil esialgu kõne alla tulla ei saa, kuna laevagraafikuga on otseselt seotud kaugliinibusside sõiduplaanid. Päevas sõidab Kuivastu–Virtsu liinil edasi-tagasi 18 liinibussi.

Rihvk ütles, et augusti teises pooles langeb nõudlus järsult ja algab üleminek hõredamatele graafikutele. 2014. aasta augusti teise ja neljanda nädala sõidukite üleveo nõudluse võrdlus näitab vähenemist Hiiumaa liinil 33% ja Saaremaa liinil 22%.

24. augustist väheneb ka riigi tellimus sõidugraafiku reisidele. Sõidunõudluse rahuldamiseks on võimalik kokkuleppel lisada graafikutesse täiendavaid reise.

Muudatused laevastiku koosseisus on protsess, mis sai tõuke möödunud aasta hilissügisel selgunud avaliku liiniveo hanke tulemustest, kui selgus, et SLK laevu 1. oktoobrist 2016 Eesti siseliinidel enam ei vajata.

Tõnis Rihvk märkis, et ettevõtte kestlikkuse tagamiseks on hädavajalik leida laevadele uus töö nii kiiresti kui võimalik. Aasta pärast peab ettevõttel olema toimiv ärimudel kusagil mujal.

“Uue liini avamine praegu on oluline, et kindlustada järgmiseks sügiseks sissetöötanud laevaühendus.”

SLK koos oma tütarettevõtte, OÜ-ga Väinamere Liinid tagab Väinamere parvlaevaliinidel lepingujärgse laevaühenduse suursaartega kuni oma lepinguperioodi lõpuni. Vajadusel tuuakse talvel juurde jääklassiga alus ja järgmiseks suveks tagatakse kokkulepitud lepingujärgne laevaühendus.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 353 korda, sh täna 1)