Volare reostus on arvatust suurem (FOTOD) (10)

HALB ÜLLATUS: Kaido Peremees seisab masuudise metallihunniku kõrval, millist oodata ei osanud.  Foto: Raul Vinni

HALB ÜLLATUS: Kaido Peremees seisab masuudise metallihunniku kõrval, millist oodata ei osanud.
Foto: Raul Vinni

Halb oli Kreeka laevavrakil töid teostavate meeste üllatus, kui vee all olevatest torudest vedelat masuuti hakkas välja voolama. Sellist asja ette näha ei osatud.

“Ootasime või lootsime, et naftareostust ei ole nii palju. On ikka palju rohkem,” nentis reostuse eemaldamisega tegeleva politsei- ja piirivalveameti reostustõrje vanemspetsialist Tauno Mettis. “Kui kõik oleks sealt välja pääsenud, ei oleks see kindlasti ära haihtunud. Reostus oleks kaldale uhutud, roostikku, see oleks katastroof Saaremaa rannale.”

Üleeile Volarel töid koordineerinud Tuukritööde OÜ juhataja Kaido Peremees ütles Saarte Häälele, et oleks “absoluutselt aja küsimus, millal see lekkima hakkaks.” Seda enam, kui oleks jätkunud ilma õlipoomideta tükeldamine, nagu seda viimaste aastakümnete jooksul tehtud on.

Vraki keskkonnaohutuks muutmiseks tehtud riigihanke võitnud ettevõte sai tugevate tuulte tõttu pikaks veninud ooteperioodi tõttu töid alustada alles hiljuti. Kohe tulid ka halvad üllatused.

“Põhiline üllatus on see, et nii palju vedelat masuuti oli torustikus veel säilinud. Torud olid omal ajal konserveeritud,” ütles Peremees. “Seda on siin ikka piisavalt. Väga raske öelda, kui palju seda on.”

Lisaks torudes olevale masuudile on ka laeva kere põhjas kiht paakunud masuuti, võib-olla nii mõnekümne sentimeetri paksuselt. Kuigi eelmisel aastal tehti vrakil ligi 39 000 euro eest uuringuid, ei saadud toona nüüdseid avastusi ette näha.

“Võtsime lahti päris suure koguse lahtist metalli, mis kattis torustikku. Suhteliselt raske on hinnata, mis see tegelik kogus võib olla,” selgitas Peremees, kes ka ise vraki olukorraga tutvumiseks sukeldus. Kui palju masuuti seal all võib olla, seda ei oska töödejuhataja sõnul keegi täpselt öelda.

Peremehe sõnul püütakse muuta vrakk praegu nii ohutuks, kui sellisel viisil saab. Kõige ohutumaks saaks vrakk muidugi siis, kui kõik minema viia, kuid praegune hange seda ette ei näe. Tööde kogumaksumus on 206 399 eurot.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 1 157 korda, sh täna 1)