Ooperis käis rekordpublik (1)

Ooperis käis rekordpublikEesti Kontserdi meediajuht Lauri Aav sõnas, et Saaremaa ooperipäevad olid enne pühapäevase Lastegala toimumist kogunud üle 13 000 külastaja. Varasemalt on publiku hulk jäänud vahemikku 10 000–12 500.

“Viimaste aastate stabiilselt püsinud publikuarvu kõrval on see samm edasi, eelkõige tänu Itaalia ooperiteatri väljamüüdud etendustele,” lisas Aav. Teadaolevalt oli tegemist üleüldse esimese Itaalia ooperiteatri külaskäiguga Eestisse.

Veerand pileteist juba müüdud

Väljakujunenud traditsiooni kohaselt olid ooperipäevade toimumise ajal müügil ka järgmise aasta piletid. Aava sõnul müüdi üle 3000 pileti, mis tähendab, et ligikaudu veerand järgmise aasta pääsmetest on juba omaniku endale leidnud. “Uuesti tulevad 2016. aasta piletid müügile veebruaris, mil toimub Saaremaa ooperipäevade traditsiooniline esitlus Kuressaares,” märkis Aav.

Kuressaares esinenud Teatro di Milano näol on tegemist projektiteatriga, mis iga lavastuse jaoks komplekteerib eraldi trupi. Festivali kunstilise juhi Arne Miku sõnul osutusid Teatro di Milano valikud õnnestunuks. “Ega me ei tunne ju kõiki neid nimesid, Itaalia on täis noori lauljaid,” selgitas Mikk ja märkis: “Seetõttu mõtled alati, et kuidas see kõik õnnestub.” Kokkuvõtlikult kulges aga festival Miku sõnul tõusujoones ja tema hinnangul olid kõikide etenduste peaosalised väga heal tasemel.

Järgmisel aastal mitu esmaesitust Eestis

Kirsiks tordi peal oli ooperigalal üles astunud sopran Soile Isokoski Soomest, kes mõned aastad tagasi pidi haiguse tõttu oma kontserdi Saaremaal ära jätma. “Ta ütles, et saan terveks, tulen tagasi ja siin ta oli. See oli meile kõigile suur elamus,” rääkis Arne Mikk.

Järgmise aasta kohta, mil peakülaliseks Wrocławi ooperiteater, sõnas Mikk, et tal on väga hea meel, kuna programmi saadi teosed, mida pole Saaremaal varem esitatud. Kahte teost ei ole ka terves Eestis varem näha saanud. Ooperisõpru kostitavad poolakad Georges Bizet “Pärlipüüdjate”, Giuseppe Verdi “Othello” ning Poola algupärandi Karol Szymanowski “Kuningas Rogeriga”.

Lisaks tunnustas Mikk veel tänavuste ooperipäevade avaetendust “Bastien ja Bastienne”, mille kandsid ette Tallinna muusikakeskkooli õpilased, kes põhiliselt on siiski instrumentalistid ja pole varem ooperiga tegelenud. “See on südant rõõmustav, et tuleb midagi ootamatut, teistlaadset ja see näitab, et on inimesi, kellele see ooper ikkagi natuke midagi ka tähendab,” lisas Mikk.


Saaremaa poiss ooperipäevadel

Kuressaare gümnaasiumis õppiv kümneaastane Oliver Leppik on osalenud juba kolmandat korda ooperipäevadel. Üle-eelmisel aastal, mil Saaremaad väisasid grusiinid, tekkis ootamatult vajadus ühe poisi järele, sarnane lugu juhtus ka sel aastal. Mõlemal korral sai Oliver mängida etenduses “Madama Butterfly” nimitegelase poega. Eelmisel aastal esines Oliver Leppik aga lastegalal.

Oliver Leppik ütles Saarte Häälele, et temale meeldis väga suures ooperimajas laval olla. “Laulda ei tulnud, pidin lihtsalt viimases stseenis hüüdma: ema, ema, ema!” rääkis noor laulumees oma rollist.

Oliveri ema Piret Leppik rääkis, et nädala algul tuli talle Eesti kontserdi arendusjuhilt Kertu Orrolt sõnum küsimusega, kas Oliver oleks nõus taas appi tulema. Nimelt oli Itaaliast kohale tulnud poiss proovide ajal ehmatanud, et tegemist ei ole tema emaga, mistõttu ta keeldus oma rolli täitmast. Oliver ja Piret Leppik olid pakkumisega nõus. Järgmisel päeval tehti proovi ja ülejärgmisel päeval toimus juba etendus.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 792 korda, sh täna 1)