Saaremaal juhtus nädalavahetusel kaks liiklusõnnetust, milles üheks osaliseks mäger, teiseks mootorrattur.
Laupäeval kell 21.55 teatati liiklusõnnetusest Upa-Leisi mnt 1. kilomeetril, kus 37-aastase Mareki juhitud mootorrattale Honda jooksis ootamatult sõiduteele ette mäger. Kokkupõrke tulemusena paiskus mootorratas teel külili ja edasi teelt välja heinamaale. Mootorrattur toimetati Kuressaare haiglasse kontrolli.
“Õnnetusse sattus politseiametnik Põhja prefektuurist, kes täitis Saaremaal tööülesandeid,” ütles politsei pressiesindaja Kaja Grak, kelle sõnul oli tegemist kogenud motopolitseinikuga. “Ta omas vastava kategooria mootorsõiduki juhtimise õigust ja kasutas nõuetekohaselt turvavarustust,” lisas ta.
Hukkunud mäger vedeles aga veel eilegi maanteekraavis.
Reede hilisõhtul kell 22.48 toimus liiklusõnnetus Lääne-Saare vallas Kuressaare–Võhma–Panga 20. kilomeetril, kus 40-aastase Tiina juhitud mootorrattale Suzuki jooksis ootamatult ette mäger. Mägrale otsasõidu tagajärjel mootorratas kukkus. Mootorratta juht ja kaassõitja, 13-aastane poiss toimetati Kuressaare haiglasse.
Saarte jahimeeste seltsi tegevjuht Ive Kuningas oletas, et õnnetuste põhjuseks on ennekõike suveajale omaselt tihenenud liiklus Saaremaal.
“Ei oska muud pakkuda, kui et liiklust on lihtsalt rohkem. Pealegi on käes see aeg, kui noorloomad on iseseisvumas ja seega on suurem tõenäosus neid kohata ka teedel,” arvas ta.
Täpsustatud: Lääne politseiprefektuuri pressiesindaja Kaja Grak teatas, et pühapäeva varahommikul Mändjalas motopolitseiniku ja mägra kokkupõrget ei toimunud.
mis siin ikka öelda – ei maksa kihutada, tuleb valida ohutu sõidukiirus ja -trajektoor … hetkel seda ei tehtud vastasel juhul oleks saanud ohtu vältida!!!!
kuidas Sa tead, mis selle õnnetuse põhjustas?
kas on teada tsikli kiirus avarii hetkel?
kas on teada tsikli trajektoor?
väide, et antud õnnetuse põhjustas kihutamine või ohtlik trajektoor, on absurdne.
mida üldse tähendab ohutu kiirus?
kui see on Sinu arvates selline kiirus, millega sõites jõuad metslooma teelejooksmisele reageerida, siis peaksime kõik nagu teod tee peal venima.
vaata pildi peal, kuidas näeb välja teepeenar. Seal kasvavad küllaltki kõrged taimed, mille tagant mäkra näha ei ole. kui mäger nüüd 10 meetrit enne sõidukit sealt puhmastest välja jookseb, siis peaks sõitma 30km/h, et talle mitte otsa panna. või veel aeglasemalt.
Sa sõida tsikliga korra. 50 pealt juba saab korraliku matsu loomaga. Ega siis takistus teel oota, lippab ju ootamatult otse rattasse…
no kui isegi 50’ga loomale otsa sõidad tsikliga – siis ei tohiks üldse ratta selga (juleda) ronida :)
või siis VALIDA vastavalt võimetele ning oludele ohutu(m) sõidukiirus!!!
Miks siis surnud loom niikaua pidi või peab kraavis lebama?
Politsei peks ise väga hästi teadma kuhu helistada, kui loom alla aetakse.
1313 või kohalikku jahiseltsi.
1313 või jahiseltsi helistamine on suurulukite hukkumise korral. väikeuluki viib ära maanteeameti töötaja, helistades 1512
Samas kui väikeulukite küttimine on sealses jahiseltsis nõrk, keegi ei viitsi oma padruneid raisata, siis need saab ilusti maha kanda, et võib ikkagi vabalt helistada jahiseltsi.
Ma arvan, et ma ei eksi, eks keskkonnaametisse ei ole ka patt helistada arvan ikkagi mina.
Loomakliinik nt. vigase mägra puhul on võimatu, keegi ei rahastaks :)
Ilmselgelt politseinikud kihutasid!Mägral silmavaade nii 3-4 m,seega tuleb tasem sõita…
mägrad täitsid tööülesandeid – mängisid mäkra.
MIda sellest järeldada? (Moto)politseinike tööülesannete täitmine kutsub esile mäkrade ulatusliku enesetapulaine. Nähtus tuleks liigitada samasse kategooriasse vaalada jt suurte mereimetajate massiliste enesetappudega ookeanirannikul ja vastava ala spetsialistid peaksid asuma asja uurima. Mõelge ise, Saaremaad külastab motopoolitsate rändkolonn 1x 2 aasta jooksul ja siis viskuvad mägrad neile nagu 1 mees rataste alla! MItu korda sina, hea saarlane mäkra nüinud oled? See ei saa olla juhus!
Meil tuias mäger auto eest ülbelt läbi. Jäime keset teed seisma, sest tal oli aega maa ja ilm tuiata.
Vanasõna ütleb: ära joo, kui pea ei kanna! Konteksti ümber mugandades kõlaks vist kuidagi nii: ära roni tsikli selga, kui oskused ja jõud üle ei käi!
On olnud mitmeid võimsalusi sõita-proovida nii Eesti, kui ameerikamaa politseirattaid – järeldus on üks: võrreldes nõukaaegsete soolo-uraalidega on tänapäevased kiiremad, kuid samas ka hulga KERGEMAD, mis tähendab paremat manööverdusvõimet, kuid kehvema teepinna puhul halvemat kuuletumist juhile . Kasutades mõistliku sõidukiirust(st.90 -110 ja mitte ilma vajaduseta “rullnokatada”) on need tsiklid hästi juhitavad ja turvalised.
Meedias kuuleme -näeme IGA PÄEV hoiatusi, et arvestaksime TEEOLUDEGA ja vastavalt sellele valiksime liikumiskiiruse – antud juhtudel leian, et mõlemad juhid EIRASID neid soovitusi/nõudeid: teekate on küll puhas(ja enamjaolt ka kuiv), kuid mittekohalikena ei olda kursis iga ebatasasuse,”trepi” või pikkiroobastega, mis mii-ehk-naa mõjutavad ratta käitumist(juhitavuse halvenemine, vibamine). Kui siia lisada metsloom ootamatu takistusena, võib juba aimata järgnevat, ehk siis uudises kajastatud “tulemusi”.
Rattaid võib-olla on võimalus olnud proovida, aga ilmselgelt pole sul olnud kogemust teele jooksnud loomadega. Kui see mäger kusagilt paremalt poolt rohu/võsa seest tuleb, siis pole sul põhimõtteliselt mingit reageerimisruumi enam. Isegi kui oleks, siis poleks põikemanöövrit mõtet teha – paremalt poolt tehes satuks teepervele ja lendaks sealt lahtise kruusa pealt minema, vasakult poolt tõenäoliselt saaks sellele mägrale lihtsalt meetri jagu vasakul pihta.
Järgmine kord kui sa kohalt kiirendama hakkad vajuta ikka paremat ja keskmist pedaali võrdselt, et sa oma suurte teadmiste ja oskustega teedele ei läheks. Tõsiselt ka. Väike loomale võib ka kogenud juht otsa sõita. See, et mõni rattur nüüd loomale otsa sõitis ei näita mitte midagi, sest kõik suuremate tagajärgedeta juhtumid ei jõua sõprade-tuttavate ringist tihti kaugemale. Kogenud juhid tihti unustavad üldse ära enamus juhtumisi mis teel juhtus sihtpunkti jõudes.
Järgmine kord, kui kommentaariumis sõna võtad, keera ikka “süüde sisse” (võid ka enda poolt mainit pedaale vajutada) – tühjalt starterit kedrates “käivitumist” ei toimu ja starter kärssab samuti läbi… :-) Head paranemist!
Mäkrasid on viimastel aastatel palju juurde siginenud.Kuulda on, et siin-seal teevad nad elumajade juures kurja.Kraabivad urge majade alla ja teevad pahandust.Neid näeb suhteliselt tihti ka teed ületamas ja ikka nad ilmuvad järsku masina ette.
Olen ka mägra alla ajanud ja kiirus ei olnud suur.. minu kiirus ma mõtlen.. mägra kiirus seevastu oli üllatavalt suur