Kuressaare lennuväli muutub tulevikus kaugjuhitavaks

Foto: Sander Ilvest

Foto: Sander Ilvest

AS Lennuliiklusteenindus arendab koostöös Eesti lennuakadeemiaga lennujaamade kaugjuhtimistorni projekti, mis tähendab tulevikus Kuressaare lennujuhtimistorni kadumist.

Kuressaare lennujaama juhataja Mati Tang (fotol) arvas, et sajaprotsendilist kindlust, et see plaan teoks saab, siiski pole. “Asjaga tegeletakse ja uuritakse, aga üks uurimistulemus oli, et see ei pruugi ennast õigustada,” ütles Tang.

AS-i Lennuliiklusteenindus juhatuse liige Üllar Salumäe selgitas uudisteagentuurile BNS, et torni lennujuhtimise üks aluspõhimõtteid on see, et lennujuht näeb lende füüsiliselt ehk aknast välja vaadates näeb ta lennukit ja selle informatsiooni baasil võtab vastu otsuseid,” selgitas ta. “Kaugjuhtimistorni idee on asendada aknad ekraanidega ja füüsiline nähtavus tekitatakse seadmetega ehk kaamerate, sensorite ja seireseadmetega,” rääkis Salumäe.

Mati Tang leidis, et süsteem tuleb enne arendada niikaugele, et see oleks inimsilmaga võrdne. “Samas käib süsteemiga kaasas soojuskaamera, mis näiteks lumesaju korral on isegi parem kui inimene. Olen ise käinud Malmös prototüüpi vaatamas ja mulje oli päris huvitav,” märkis ta.

Praegu töötab Kuressaare tornis vahetustega kolm inimest, kes teevad ka ilmavaatlusi ja täidavad teisigi, lennujuhtimisega otseselt mitte seotud, aga lennujaama töös vajalikke kohustusi. “Kui inimesed suunatakse kusagile mujale tööle, peame leidma nende ülesannete täitmiseks uued või siis jäävad samad inimesed ikkagi kohapeale,” arutas ta.

Ruhnu lennuväljal on Tangu sõnul kontrollimata õhuruum, mis tähendab seda, et lendur veendub ise maandumise ohutuses. Lennuvälja töötajad jälgivad vaid lennuraja korrasolekut.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 689 korda, sh täna 1)