Siimu Auto peab küllaltki keerulisel ajal vapralt vastu (1)

TÖÖLE! Siimu Auto üks autojuhtidest Tiit Ennemuist ja treilerijuhtidest Raivo Lember ei pea niisama, käed rüpes, istuma - tööd neil jagub. Foto: Tambet Allik

TÖÖLE! Siimu Auto üks autojuhtidest Tiit Ennemuist ja treilerijuhtidest Raivo Lember ei pea niisama, käed rüpes, istuma – tööd neil jagub. Foto: Tambet Allik

Alles läinud nädalal soetas Siimu Auto vaatamata transpordisektoris valitsevale keerulisele ajale uue sadulveoki spetsiaalselt Põhjamaade vedude jaoks.

Transpordiettevõtte AS Siimu Auto asutaja oli 1992. aastal Ossi Rantanen. “Oma pojast Siimust lootis ta endale firmas jätkajat ja nii see ongi läinud,” tõdes ettevõtte nõukogu liige Sille Rantanen.

Siimu Autol sõidab praegusel ajal rahvusvahelistel vedudel ühtekokku üksteist veokit ning lisaks sellele on nii Sille Rantaneni kui ka ettevõtte juhatuse liikme Siim Rantaneni kinnitusel neil Saaremaal mitmesugust tehnikat erinevateks vedudeks.

On riske hajutanud

Rahvusvahelistel vedudel veab Siimu Auto kohalike tootjate ekspordiks minevat toodangut Euroopasse ning Skandinaaviasse põhiliselt tarbekaupa. Saaremaal tehakse aga ülegabariidilisi vedusid erinevate treileritega, samuti veetakse turvast, tsementi, puitu ja kruusa.

Rantanenide sõnul moodustavad neil suurima mahu rahvusvahelised veod, mida tehakse koostöös erinevate rahvusvaheliste, aga ka kohalike koostööpartneritega. Peamised pikaajalised ja usaldusväärseimad koostööpartnerid on neil ikkagi Saaremaalt ja Soomest.

Ettevõtte juhid tunnistasid, et just selle aasta algul sõlmisid nad lepingud ka suuremate rahvusvaheliselt tuntud logistika- ja transpordiettevõtetega. “Oleme oma riske hajutanud nii, et töötame erinevate logistikafirmadega erinevates riikides.”

Firmat laiendada pole Siimu Auto juhtidel plaanis. Põhjus on lihtne – praeguse mahu juures on seda kergem hallata. Pigem uuendatakse igal aastal jõudumööda masinaparki, kuna uus tehnika on ökonoomsem ja töökindlam. Uus Scania sadulveok, mis soetati eelmisel nädalal, sai valitud spetsiaalselt Põhjamaa tingimuste jaoks. “See vuras tööle polaarjoone taha, kus tavaliselt käivad meil kõige vapramad autojuhid,” tähendas Sille Rantanen. Põhilised sihtkohad on Siimu Autol praegusel ajal olnud Saksamaa, Holland, Rootsi, Soome, Norra, Taani ja Eesti.

Rantanenid tunnistasid, et praegu valitseb transpordisektoris tegelikult suhteliselt raske aeg ja põhjuseid on ses osas mitmeid. Esmalt kindlasti Soome majanduslangus, lisaks on Ukraina kriis toonud turule palju uut vaba tehnikat, mis mõjub negatiivselt veohindadele. “Vaadates tulevikku, kummitab meid juba kütuseaktsiisi teema,” tõdes Rantanen.

Ta märkis, et transpordifirmasid on selgelt liiga palju. Tööd kõigile ei jätku, hinnad surutakse alla ning nii siis helbitakse koos seda lahjat suppi. “Tihedas konkurentsis püsima jäämine on väga keeruline.”

Saaremaal on selle eripära ja geograafilise asendi tõttu kohalik turg väga piiratud ja tööd vähevõitu, märkisid ettevõtte juhid. “Rahvusvahelises transpordis muutuvad pidevalt erinevate riikide seadused ja regulatsioonid ning selle kõigega peab transpordiettevõte kaasas käima.”

Rõõme ikka leidub

Rõõme vaatamata keerulisele ajale transpordiettevõttel siiski jagub. “Rõõmu tunneme tehtud tööst, töötajatele makstud palkadest ning Eesti riigile makstud maksudest.”

Hea on Rantanenide kinnitusel ka see, et nad on suutnud säilitada firma raudvara – tublid töötajad ja autojuhid, inimesed, kes on suurte kogemustega ja Siimu Autos juba kaua aega töötanud. Samas on juurde tulnud ka uusi tublisid noori autojuhte. Praeguse seisuga on ettevõttes 23 töötajat. Rantanenide sõnul eeldavad rahvusvahelised veod juhtidelt ka võõrkeeleoskust, toime tulemist mitmesuguste dokumentidega ning nutikust keeruliste olukordade lahendamisel võõras riigis.

“Oleme firma praeguse tegevusega rahul, alati võiks ju paremini, aga üle oma varju ei kavatse me hüpata ning Gasellide pingeridadesse jõudmine pole meite eesmärk.”

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 1 736 korda, sh täna 1)