Varese sadama arendus on taas päevakorral (4)

Pärast aastaid kestnud kohtuvaidlusi on õigus jäänud ettevõtja Harry Raudverele ja nüüd on taas päevakorral Pahapilli külas asuva Varese sadama rekonstrueerimine.

Mustjala vallavalitsusele esitatud projekteerimistingimuste taotlusest selgub, et plaanis on renoveerida sadamakaid ja süvendada faarvaatrit. “Süvendustööde tulemusena peab sadam suutma teenindada 40 meetri pikkuseid ja maksimaalselt 3-meetrise süvisega aluseid,” seisab taotluses. Samuti on kavas renoveerida kütusehoidla, ehitada tankimissüsteemid ning rajada sadama territooriumile 200 kW ja kuni 40 meetri kõrgune tuulegeneraator.

Arenduse eestvedaja Harry Raudvere ütles Saarte Häälele, et Varese sadam on vaatamata oma viletsale seisule kalapüügi mahtudelt Saaremaa viies sadam.

Ta märkis, et kalandus on üks valdkond, mida kindlasti arendada soovitakse, kuid toonitas, et sadam peab teenindama ka teisi aluseid. Nii seisab ka taotluses, et kail asuv abihoone on vaja renoveerida ning paigaldada vastuvõetud kala jahutusseadmed ja jäämasin.

Enne, kui reaalseks ehitustööks läheb, on aga tarvis hulk kooskõlastusi ja lube saada. Raudvere toonitas siiski, et Varese sadam on ka praegu täieõiguslik sadam, kuna on registreeritud sadamate registris. Veeteede ameti sadamaregistris on praegu sadama ülesandena märgitud, et sadamateenuseid osutatakse vaid alla 24-meetrise kogupikkusega veesõidukitele.

Seni takistasid sadama arendamist mitmed kohtuasjad, mis kestsid peaaegu kümme aastat. “Piirinaabrid vaidlesid ja tahtsid sadama arvelt ebaseaduslikult oma valdusi suurendada,” võttis Raudvere kohtusaaga kokku ja lisas: “Kohus tuvastas, et nende taotlused olid alusetud.”

Pikaks veninud kohtusaaga Raudverel arendusest loobumise mõtteid pähe siiski ei toonud. “Oma ja rannarahva õiguse eest tuleb seista,” märkis ta. Samuti ei heiduta ettevõtjat Saaremaa Sadama lähedus. “See on süvasadam, praktiliselt surnud sadam,” ütles Harry Raudvere.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 1 004 korda, sh täna 1)