
MATEMAATIKAVÕISTLUS KÄNGURU: Kuressaare gümnaasiumi neljandal korrusel asuvas matemaatikaklassis ragistab ajusid Jaanis Kannik. Tema selja taga nuputavad ülesannetele vastuseid Kristel Sepp ja Hanna Tammel. Foto: Irina Mägi
Eile toimus juba kahekümnendat korda korraldajate poolt maailma populaarseimaks matemaatikavõistluseks kuulutatud Känguru, mille eesmärk mänguliste ülesannete kaudu õpilaste seas matemaatikat populariseerida.
Saare maakonnast registreeris ennast võistlusele 18 kooli kokku 602 õpilasega. Kuressaare gümnaasiumist osales Kängurul 50 õpilast. Kooli matemaatikaõpetaja Signe Vahkali arvates on võistlustööd läbi aastate olnud raskemad kui tavalised tunniülesanded. Õpetaja kinnitusel võisid võistlusest osa võtta kõik, kes huvi tundsid. Mingit eelvalikut ei tehtud.
“Võistlused toimuvad valikvastustega. Kõigile kolmekümnele küsimusele oli ette antud viis vastusevarianti. Vaid 1.–4. klassini oli küsimusi 24,” selgitas Vahkal.
Võistlusel osalesid õpilased kuues vanuserühmas, 1.–12. klassini. “Ülesannete lahendamiseks oli neil aega 1 tund ja 15 minutit. Enamik jõuab selle ajaga küsimused ära vastata, aga mõni ei jõua ka,” ütles õpetaja.
Pärast võistlust arvas KG 10.b klassis õppiv Alice Berens, et alguses olid suhteliselt lihtsad ülesanded, aga lõpuosa läks keerulisemaks. “Need olid rohkem sellised nuputamisülesanded, mis nõudsid rohkem mõtlemist kui tunniülesanded,” leidis ta.
Alice arvates oleks aega võinud natuke rohkem olla. Võistlusel osales ta selle pärast, et talle meeldivad nuputamisülesanded, mis aju arendavad. “Matemaatika meeldib mulle ka,” kinnitas Berens.
Sama kooli 7.a klassis õppiv Jan Robin Lauk leidis samuti, et alguses oli lihtne, aga lõpuks jooksis tal “aju veidike kokku” ja siis läks raskeks. “Tavalise tunniga võrreldes oli keerulisem. Päris palju nuputamist oli,” tunnistas Lauk.
Võistlustele registreeris ta end pigem uudishimust, sest matemaatika pole kindlasti tema lemmikaine. “Õpetaja küsis, kas tahan tulla. Ma natuke mõtlesin ja ütlesin, miks mitte. Nagunii pole midagi targemat teha. Võib-olla saan klassile natuke rõõmu tuua. Parim ma polnud, aga halvim ka mitte,” arvas Jan Robin.
Võistluste tulemuste arvestust peetakse õpilaste kohta individuaalselt. Tulemused selguvad mai alguses.
proovige lahendada ja arvata, mis klassi ülesanne see võis olla!
Kass Miisu püüdis kolmel järjestikusel päeval hiiri. Teisel päeval püüdis ta 2 hiirt rohkem kui esimesel päeval, aga 2 hiirt vähem kui kolmandal. Kolmandal päeval püüdis ta 2 hiirt vähem kui kahel esimesel pâeval kokku. Mitu hiirt püüdis ta nende kolme päeva jooksul kokku?
lasi 2 hiirt kolme päeva jooksul minema :-D
See oli 1.-2. klassi ülesanne. Nagu ma aru sain, oligi eesmärk selgitada välja parimad. Kui kõik lapsed kõik ülesanded ära teevad, siis ei saa geeniuseid välja selgitada.
Eks võistluse eesmärk on ikka parimaid selgitada. Mul oli lihtsalt hea meel, et esimese klassi parimate sõelumiseks selliseid üsna asiseid ülesandeid saab kasutada. Ole Sina hiir ka rõõmus:)
Esimesel päeval püüdis x hiirt, teisel päeval x+2. Kolmandal päeval püüdis ta x+2+2 aga ka x+x+2-2 ehk siis x+2+2=x+x+2-2. Sellest siis x+4 = 2x ehk et x = 4. Seega esimesel päeval 4, teisel kuus ja kolmandal 8 hiirt.