Muhu vallas algavad suuremahulised teetööd, mille käigus saab Väikese väina tamm uue teekatte, rekonstrueeritakse Liiva küla vaheline teelõik ning lõpetatakse möödunud aastal alanud Piiri ja Liiva vahelise kergliiklustee ehitus.
Maanteeameti Kuressaare esinduse juhtivinsener Toomas Magus ütles, et vastavalt OÜ-ga Nurme Teedeehitus sõlmitud lepingule peavad orienteeruvalt 15. aprillil algavad teetööd tehtud saama kolme kuuga ehk 15. juuliks. “Kuna juuli on Saaremaal suurim turismikuu, siis oleme arvestanud, et selleks ajaks peaks töödega enam-vähem ühel pool olema, et liiklejaid vähem häirida.”
Liiva küla vahelise 960 meetri pikkuse maanteelõigu rekonstrueerimise käigus ehitatakse vasakpöörderada nii Suuremõisa kui ka Nõmmküla ristmikule. “Suuremõisa ristmiku puhul on ju aastaid olnud probleem see, et kui praami pealt tuleb sada autot ja keegi tahab vasakule pöörata, siis on kohe pidurdamine ja tropp selja taga,” selgitas Magus. “Nüüd tehakse vasakpöörderada ja see, kes tahab Suuremõisa poole keerata, saab oma raja peale ja otseliikujad saavad rahulikult edasi sõita.” Vasakpöörderada rajatakse ka Saaremaa poolt tulijatele Liiva kaupluse juurest Nõmmküla poole keeramiseks.
Muhu vallavanem Raido Liitmäe ütles, et Liiva liiklusohtlikkuse vähendamist on Muhus väga oluliseks peetud. Esimesed sellesisulised kirjad läksid vallamajast maanteeametisse juba 2007. aastal. “Piisab, kui Liiva vahel sõita, et aru saada, miks see vajalik on.”
Lisaks saab Liiva küla maanteeäärse valgustuse ja valgustatud ülekäigurajad. “Vald on sinna küll üksikuid valgusteid paigaldanud, kuid need paiknevad ebakorrapäraselt ja pigem häirivad juhti, kui aitavad,” rääkis Magus.
Samaaegselt teetöödega Liiva asulas saab uue teekatte ligi 6 km pikkune Kuivastu maantee lõik Piiri kurvist kuni väinatammi lõpuni Orissaare teeristis. Samuti rajab Muhu vald juba olemasoleva külatee serva valgustatud kergliiklustee Viiralt Liiva Aki kõrtsi juurde, millega jõuab lõpuni eelmisel aastal alanud Liiva–Piiri kergliiklustee rajamine.
Toomas Magus ütles, et kolme teetöö kogumaksumus on 1,45 miljonit eurot.
Suuremõisa suunal keerab päevas kaks autot.. kes praamilt tuleb, saab mõne minutiga lasta sadamas kiirustajatel eest ära minna, et pärast rivi lõpus ohutult vasakpööret teha. Kui esimeste kihutajatega koos võidu ristmikuni sõita ja siis hakata vasakpööret tegema, ongi kohe kolonn seljas, aga tundub, et nii palju muhulane ette ei mõtle. Ka kohalik liikleja saab võtta see mõni minut, et praamilt tulnud mass läbi lasta ja siis peateele sõita.
Ilmselgelt ei ole sina, Teet kohalik.
oleks see siis mõni minut, on tihti ikka üle 5e minuti oodatud.
Selle hiireurruaugu muudab ohutuks vaid ümbersõit!Pool raha juba olemas, kui kantimiseta ehitada!Tõsiasi on, et Muhus masinaga töötamiseks peab praamigraafik sirmi vahel rippuma…Isegi Masas nähtud 27 auto kolonni!
Kui teeremondiks läheb,ehk saaks ka bussipeatuse juures olevat ülekäigurada veidi kohendada.See elumajade poolne koht lausa lainetab,kui tugev sadu on.
Suuremõisa poole keerab päevas kõvasti rohkem kui kaks autot.See on ikka väga sõidetav ristmik.Ja kohalik inimene niigi arvestab palju omi sõite tehes praamiaegadega,et ennast ja teisi mitte ohtu seada praamikolonniga kohtudes.Nagu selgus on probleeme ka muhulase mõtteviisiga.Suuresti on sel juhul abiks,kui kasutada esimest ja viimast praami.Sel ajal enamik muhulasi kodus ja ei sega oma mõtlematute manöövritega eeskujuliku mõtlemisega saareületajaid.
Millal ehitatakse kergliiklustee Hellamaa küla ja Liiva vahele? Võin autoga oodata manöövriks kaua vaja, aga jalgrattaga Hellamaalt Liivale küll sõita ei julge. Kui ikka praamitäis autosid sellel lõigul kiiruskatset teevad, ei taha isegi jala liikuda, jalgrattaga ammugi mitte. Ja muhulane on tubli ning piisavalt tark, et oma kodusaarel ise liigelda oskaks.