Ruhnu vahet sõitva parvlaeva Runö remont läheb maksma 30 000 eurot ja ümberehitatud jahutussüsteemiga alus peaks liinile naasma mais.
“Baltic Workboatsis ehitatakse ümber laeva jahutussüsteem,” ütles BNS-ile majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) pressiesindaja Mihkel Loide. Ta lisas, et ministeerium on laeva remondiks Runö operaatorile, OÜ-le Väinamere Liinid eraldatud 30 000 eurot. “Tööd peavad tehtud saama navigatsioonihooaja alguseks,” sõnas Loide.
Väinamere Liinide teenindusjuht Anu Hiiuväin ütles BNS-ile, et MKM tellis laevaehitajalt remondi ja sellega laevaehitaja nüüd tegeleb. “Lepingud on sõlmitud ja tõenäoliselt saab kõik õigeks ajaks valmis. 1. mail peab Runö liinil olema,” kinnitas Hiiuväin.
Ei mõista kohe mitte, miks peab maksumaksja tasuma ehitaja saamatuse.
Pigem on küsimus selles miks peab maksumaksja kinni maksma tellija (MKM) saamatuse tellida koheselt jahutussüsteem mis sobib sellele alusele?
Laeva tellija tellib laeva, mis peab sõitma Ruhnu ja Roomassaare vahet. Tellija ei pea omama levaehitajaga võrdset insenervõimekust. Ega autoostja pea teadma midagi jahutussüsteemist nagu ka kaatri ostja. Nii et täielikult ehitaja solk.
minu teada on Baltik Workboatsi laevad enamus ilma kingstoni kastita, nii et kardavad nii jää suppi kui vetikaid.. aga eks kõik ole ju tellijas kinni tehas teeb nii nagu tellitakse, tellija aga vaatab et saaks odavamalt ja üldse on see laev üks “surnult sündind laps”!.
Antud laeval on kingstonid ja kingstoni kastid. Suvisel perioodil võetakse masina jahutusvedeliku jahutamiseks merevett kingstonist ja peale soojusvaheti läbimist suunatakse välja. Talvel suunatakse jahutusvesi tagasi Kingstoni kasti. Suvel +20 kraadise vee temp juures ei saa kasutatda talvist süsteemi sest vesi kuumeneks kiiresti üle.