
PROBLEEMNE RISTMIK UPAL: Liikluskomisjoni liige Veiko Viil juhtis tähelepanu, et linnale ja selle lähiümbrusele langeb suurim liikluskoormus. Foto: Tambet Allik
Saare maakonna liikluskomisjoni koosolekul tegid komisjoni liikmed ettepanekuid liiklusohtlike kohtade likvideerimiseks.
Maanteeameti Lääne regiooni hooldevaldkonna juht Enn Raadik teatas, et liikluskomisjon saab liiklusohtlike kohtade likvideerimist rahastada 92 400 euroga. “Praegu ootame komisjoni liikmetelt täiendavaid ettepanekuid liiklusohtlike kohtade osas,” ütles Raadik.
Koosolekul külalisena osalenud maanteeameti Kuressaare esinduse juhtivinsener Toomas Magus tutvustas plaani alustada tänavu Upa ristmiku ümberprojekteerimistöödega. Ehitustööde toimumise aega ei osanud ta veel planeerida.
Komisjoni liige Meelis Kaubi tegi ettepaneku seada seal juba praegu sisse kiirusepiirang 70 km/h.
Kuressaare politseijaoskonna patrullitalituse juht Matis Sikk lisas, et Valjala ristmik on sama ohtlik kui Upa oma. Päästeameti Saaremaa päästepiirkonna juht Margus Lindmäe täpsustas, et ka Kudjape vana kalmistu ristmiku sisse- ja väljasõit on lahendamata.
Toomas Magus kinnitas, et selle ristmiku lahendus oleks osa Upa ristmiku projektist, mis tegelikult hõlmaks lõiku Kuressaare ringteest kuni Suure Tõllu puhkekülani.
Muhu vallavanem Raido Liitmäe pakkus välja Saare maakonna teede äärde liikluskiirust näitavate tabloode ülesseadmise. “Vahest aitavad need kiirust kontrolli all hoida,” märkis ta.
Saaremaa omavalitsuste liidu tegevjuht Veiko Viil vahendas omavalitsustelt laekunud ettepanekuid. “Tooks välja veel Karja–Eikla tee Karjamõisa ristmiku ja Leisi aleviku kitsad teed,” loetles Viil.
Enn Raadik küsis seepeale, kas Leisi teed on riigi või valla omad, sest maanteeamet saab eelkõige likvideerida riigimaanteede liiklusohtlikke kohti.
Maavalitsuse arendusnõunik Karl Tiitson soovitas valdadel koostada nimekirja nende liiklusohtlike kohtade kohta, mille maavalitsus edastaks maanteeametile.
Komisjoni ettepanek oli, et kui Upa ristmiku projekteerimine näeb ette kiiruse vähendamist, tuleks vastavad märgid seal üles seada juba enne ehitustöid.
Siis oleks õige aeg teha ka Upa ristist tõlluni jalgrattatee pikendus ja hiljem edasi sealt. Arvatavasti läheb lõik Tõllust Reoni ka remonti lähiajal siis võiks jalgratta teed edasigi teha.
Milleks upa ristile kiirusepiirang kui enamus osa päevast on seal liikluskoormus enam kui tagasihoidlik? Kogu Kuivastu-Kuressaare lõigu võiks ju teha piiranguga 70 km/h ja need eriti ohtlikud kohad nagu Upa ristmik võiks piirata 50 või lausa 30 km/h peale. Siis võiks ametnikud öelda, et on liiklusohutuse tagamiseks kõik omalt poolt teinud ja siis tekiks võimalus kiiruse mõõtmisega kõvasti trahviraha koguda. Üsna pea selguks, et Saaremaal on eriti ohtlik liiklus, sest seatud piirkiiruse ületajaid on meeletus koguses ja see annaks võimaluse palgata rohkem politseinikke, korraldada rohkem operatsioone maanteedel ja eriti ohtlikes kohtades, kus pidevalt seatud piiranguid ületatakse (pikad sirged, hea nähtavusega kohad) saaks paigaldada kiiruskaamerad. Pea kogu Kuivastu-Kuressaare lõik võiks tegelikult olla piirkiirusega 100 km/h, Upal, Valjalas ja Tagaverel 90, Liival 50.. muid täiendavaid piiranguid tegelikult ei ole tarvis.
Liiklustalgute käigus tehti ju ka mkitmeid ettepanekuid. Mis nendest on saanud?
Milleks kiirust piirama hakata? Ei too midagi head kaasa. Tegelegu parem väga halbade Kuressaare teedega, mis on kohati võrreldavad Tallinna teedega. Ja kurat, kes ja kas üldse teostab järelvalvet teedeparanduse üle? Tihti tehakse nii “sitta” tööd, et oleks vajadus uuesti teha.
Upa ristil on küll hommikuti ,pimedal ajal ohtlik. Kui maaliini bussilt tuleb inimene ja soovib kooli peatusest üle tee minna , siis ega see väga lihtne pole . Eriti hommikuti, kus linna söitvad söidukid saavad oma tipp kiiruse just seal kätte, need kes Leisi poolt tulevad. Kuda sa jooksed üle 4 rea, Pimedas. Pooldan tee remonti ja valgustamist .
Enn Raadik küsis seepeale, kas Leisi teed on riigi või valla omad, sest maanteeamet saab eelkõige likvideerida riigimaanteede liiklusohtlikke kohti.
See õpitud abitus on ikka õnnetu nähtus küll. Tee Maanteeameti veebikaart lahti ja kõik saab selgeks…