
HAKKAB BUSSE KONTROLLIMA: Ekspolitseiniku ja endise bussijuhi Andres Koppeli põhiülesanne on nüüdsest kontrollida liinilepingute täitmisest kinnipidamist, aga tal on õigus ka trahvida piletita sõitjaid. Foto: Tambet Allik
Eilsest alates töötab Saare maavalitsuse arengu- ja planeeringuosakonnas ühistranspordi vaneminspektorina endine kauaaegne politseinik ja bussijuht Andres Koppel.
“Tööpakkumine sobis, oli avalik konkurss ja mõtlesin ennast proovile panna,” ütles Andres Koppel, kes pärast politseipensionile minekut püsis esiti aastakese kodus ja siis töötas pea aasta transpordi- ja turismikontserni Atko Grupp kuuluvas OÜ-s Atko Liinid bussijuhina.
Koppeli sõnul kuluvad esimesed tööpäevad sisseelamiseks. “Ega siis maavalitsuse inspektori eesmärk pole kedagi hirmutada või karistada, põhiline on, et inimesed ise peavad ausad olema. Kui inimene aga näeb, et talle tehakse ülekohut, siis on tal nüüd võimalus kellegi poole pöörduda,” rääkis Koppel oma uuest ametist.
Sellele ametikohale kandideeris 12 inimest, kellest vestlusvooru jõudis kolm. Saare maavalitsuse arendusnõunik Karl Tiitson ütles, et Koppeli kasuks rääkis pikaaegne politseitöö kogemus (üle 20 aasta) ja teisalt teab ta, kuidas meie bussivõrk toimib ning on töötanud ka bussijuhina.
Ühistranspordi vaneminspektori peamised tööülesanded on tervikliku piletikontrollisüsteemi kujundamine ja igapäevase kontrollimise korraldamine maakonnaliinidel, ühissõidukites sõiduõigust tõendavate dokumentide ning pagasiveo üldeeskirja ja nõuete järgimise kontrollimine. Samuti tuleb kontrollida ühissõidukitele ja sõidukijuhtidele esitatavate nõuete järgmist, peatuste tehnilist varustatust ja korrasolekut ning avaliku teenindamise lepingutest tulenevate nõuete järgimist. Vaneminspektor peab ka kohtuvälise menetlejana talle kui ametnikule antud pädevuse piires menetlema väärtegusid.
Senimaani tellis Saare maavalitsus ühistranspordi kontrollimise teenust teistelt firmadelt, kuid eelmise aasta lõpus, kui oli vaja otsustada, kas korraldada hange uue maakonnaliinide kontrollija leidmiseks või luua vastav ametikoht oma struktuuris, otsustati viimase kasuks. Viis aastat on seda teenust osutanud MTÜ Transpordisõber.
Küsimusele, kui palju on meie maakonnas piletita sõitmisega vahelejäämist, vastas Karl Tiitson, et seda juhtub suhteliselt harva. 2013. aastal oli üks juhtum ja eelmisel aastal ei olnud mitte ühtegi. Uus ametikoht loodi Saare maavalitsuse juurde tähtajatult.
Politseinikuna oli igati inimlik mees, ei olnudki mingi hull karistaja. Laske inimesel tööle hakata, mis te enne vingute.
Hästi öeldud Kolla. Kohe peab ikka laimama ja halvustama hakkama. Oi jeerum küll seda kadedust neis kirujates.
Täpselt minu mõte oli. Õigustatakse päevavargaid ja teiste arvelt elajaid. Inimesed, mis teil viga on?
Pigem on kontrolöre vaja ikka bussifirmade huvides. Saaremaal see väga suureks probleemiks vist pole olnud, kuid veel võrdlemisi hiljuti nähti kurja vaeva, et eeskätt Tartu kandi bussijuhtidest välja juurida piletiraha enda taskusse pistmise komme. Piletit loomulikult ei väljastatudki. Aga eks leidub ju Saaremaalgi bussijuhi sõpru, kes piletiraha eest piletit ei tahagi või hoopis muidu sõidavad.
Iga asja ja inimese kallal võib ilkuda aga kas seda kindlasti vaja on aga eks see ole sisetunde asi, inimesel, kes näeb ainult negatiivseid asju ja teistes halba, tuleb end ise käsile võtta jaotsida viga endas…. mõnusat kevadet kõigile ja ärge siis jänest sõiteke…. :)
HÄBI
Mõnel inimesel on kohe vajadus halba rääkida.Enamus neist on kibestunud inimesed.
Igati väärikas ja väga inimlik mees.
Õige mees õigel kohal!
Edu!