Good Mood Food kiikab piiri taha (11)

SIIN VALMIB HEA TUJU: Good Mood Foodi töötajad Sirli Kundrats (vasakul) ja Milvi Kaus (paremal) ning firma juht Kati Mäekallas (keskel) saavad Turu tänav 2 ruumides end lahedamalt tunda. Foto: Raul Vinni

SIIN VALMIB HEA TUJU: Good Mood Foodi töötajad Sirli Kundrats (vasakul) ja Milvi Kaus (paremal) ning firma juht Kati Mäekallas (keskel) saavad Turu tänav 2 ruumides end lahedamalt tunda. Foto: Raul Vinni

Oma koduköögis aiasaadustest kuivatatud söögipalasid valmistama hakanud Kati Mäekallas on oma firmaga arenenud üle-eestilise haardega ettevõtjaks.

“Sinu hea tuju toit” seisab Good Mood Foodi reklaamlehel. Seda firma ingliskeelne nimi eesti keeles ka tähendab.

Hea tuju toit on erineva taimse koostisega kuivatatud ja küpsetatud tervisetooted.

Tundmatu asi

“Meil on sellised tooted, mida inimene ei oskagi tahta,” räägib firma asutaja ja juht Kati Mäekallas. Tundub üsna keeruline ettevõtmine olevat – müüa kellelegi maha midagi, mida ta ei oskagi tahta. Ometi on kaks aastat tegutsenud firma edukalt laienenud, mitmekesistanud sortimenti, hõivanud turgu ja kiikab põhjanaabrite poole.

Good Mood Food kolis hiljuti Turu tänavale oma tootmisruumidesse, kust on võimalik ka tooteid osta ja võib koguni oma silmaga näha, kuidas tooted valmivad.

“Ma ei mahtunud koju enam ära,” naerab Mäekallas, põhjendades, miks oli uusi ruume vaja. Kui alguses tegutses ta üksi ja ühe kuivatiga, siis nüüd on tal juba kaks töötajat ja rohkem kuivateid ning muid köögiseadmeid. Üksi enam ei jõua.
Seda enam, et toiduainetööstuses on paberitöö ajaline osakaal vaat et niisama asuur kui tootmine ise.

“Kõik sai alguse teadlikust toitumisest,” meenutab Kati Mäekallas, miks ta üleüldse hea tuju toitu tootma hakkas. Mitte et Mäekallas nüüd taimetoitlane oleks, kuid oma sõnul vaatab ta küll, mida suhu paneb. Näiteks nisujahu ja valge suhkru on ta enda jaoks asendanud teiste toodetega. Piimavalguga ta organism läbi ei saa. Good Mood Food jälgib sama rida. Samas tuleb endale aru anda, et tervisetooted ei asenda tasakaalustatud toitumist ja tervislikke eluviise.

Good Mood Foodi tooted kannavad õigusega ka Saaremaa tootemärgistust. Lisaks siin tootmisele tuleb ka 50% toorainest Saaremaa tootjatelt. Peedid, õunad, kõrvitsad, porgandid, sibulad. Kuna Good Mood Foodi tooted sisaldavad ka selliseid asju, mis Saaremaal ei kasva, on see protsent üsna korralik.

Kati Mäekallas ütleb, et kuna ta eelistab saaremaist toorainet, siis ei ole ta saanud näiteks Öko-märgist. Seda lihtsal põhjusel, et kohalikel mahetootjatel saavad saadused hirmus kiiresti otsa. Aastaringselt nad sibulate või kõrvitsatega varustada ei suuda.

Otsekontakt loeb

Samas ei ole Good Mood Food ainult mingi trenditeadlike inimeste toit. Mäekallas teab, et ligi pool tema tarbijaskonnast on pigem üle keskea inimesed.

“Noored neiud kulutavad oma raha Buduaari turul või kuskil mujal sarnases kohas,” naerab ta, viidates, et tervisliku toitumise peale ülemäära ei raisata. Seda enam, et Good Mood Foodi tooted pole ka teab mis odavad.

“Puhas käsitöö,” toob Mäekallas ühe olulise põhjuse, miks tooted kallid on. Teine põhjus on, et kuivatamine vähendab toote massi. Pakki jõuab mahuliselt kolm korda vähem toodet, kui oli toorainet. Kolmas põhjus on kindlasti see, et tegu ei ole masstootmisega.

“Selge on see, et kui peaksin ainult Saaremaal tegutsema, siis ma ellu ei jääks,” räägib ettevõtte juht. Nii leiab Good Mood Foodi tooteid ka Tallinnast, Tartust, Pärnust ja Viljandist.

Tellida saab ka internetist. Kati Mäekallase sõnul on suurtes kauplustes väga raske löögile pääseda, kuid temal on see õnnestunud. Hea müügikoht on näiteks Tallinna Kaubamaja.

Firma järgmine samm on laienemine Soome. Mõned kontaktid on juba loodud ja varsti ehk jõuavad Kuressaares valminud tooted ka sealsetesse kauplustesse.

Kuidas on siiski võimalik müüa inimestele maha toodet, mida nad ei tunne, mis pole neile eluliselt vajalik ja mis on keskmisesest kallim. Kati Mäekallase sõnul on õige vastus “otsekontakt” ehk siis tootetutvustused. Ta räägib, kuidas on käinud oma tooteid erinevates kohtades tutvustamas lugematul arvul kordadel.

Kuidas väikeettevõtja Saaremaal ellu jääb? Mäekallase sõnutsi tuleb leida mingi nišš ja pakkuda elustiilitoodet. Näiteks toob ta kasvõi GoodKaarma, mis hakkas omal ajal seepe tootma ja toimib kenasti. Ning kindlasti tuleb püüda jõuda väljapoole Saaremaad. Vaid siin toimetades ära ei ela.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 1 190 korda, sh täna 1)