Noored saare quadi-sõitjad on Eesti tipus

NOORED SÕITJAD: Sten Erik Mägi, Siim Saat ja Karl Ares Hommik on uueks hooajaks valmis. Rohkem infot ja pilte quadi-krossist leiab aadressil www.saaremoto.eu. Foto: Tambet Allik

NOORED SÕITJAD: Sten Erik Mägi, Siim Saat ja Karl Ares Hommik on uueks hooajaks valmis. Rohkem infot ja pilte quadi-krossist leiab aadressil www.saaremoto.eu. Foto: Tambet Allik

Saaremaal tegutseva klubi MC Saaremoto noored quadi-sõitjad (ATV) olid lõppenud hooajal Eesti motokrossi võistlussarjades edukad. Uueks hooajaks on sihid jälle kõrgeks seatud ning ühtlasi oodatakse juurde uusi sõitjaid. 

Kaheteistaastane Siim Saat, kes sel aastal hakkab sõitma kõrgemas masinaklassis Quad 200, on motokrossiga tasapisi tegelenud juba viiendast eluaastast. Seega on tal noorele eale vaatamata juba päris korralik võistluskogemus. Rajal saavutatud tulemusi iseloomustab kõige paremini Siimu isa Sven Saadi lause: “Üks sein on karikaid täis.”

Ka teised MC Saaremoto noored Sten Erik Mägi (8), Karl Ares Hommik (8) ja Karl Joosep Steinberg (11) on väga häid tulemusi näidanud.

Siim võitis 9 etappi

MC Saaremoto juhatuse esimees Tauno Kiis ütleb, et poiste ja eriti Siimu tulemused on märkimisväärsed: “Muljetavaldav tulemus Eesti mastaabis.” Nimelt võitis Siim eelmisel hooajal kaheteistkümnest etapist, millest ta osa võttis, tervelt üheksa. Klubi seisabki hea selle eest, et noored saaksid võistlemas käia ja ennast näidata. Treenimise pool jääb rohkem vanemate kanda, kuid osa võetakse ka mandril toimuvatest treeninglaagritest.

Sven Saat nendib, et paljugi tuleb ohverdada, kui teatud tasemele jõutakse. Kõrge taseme hoidmiseks ja arenemiseks on sõitjal vaja vormis olla ning panustada tuleb ka varustusse, tehnikasse ja transporti. Seetõttu otsitaksegi pidevalt ka sponsoreid juurde. Samuti oodatakse klubisse uusi noori, räägib Saat, lisades: “Aitame masinate ja varustuse leidmisel.”

Motokross ei välista aga muu spordiga tegelemist, vaid pigem eeldab seda. “Füüsiline vorm on vägagi tähtis, sõidud kestavad umbes 15 minutit ja nõuavad suurt füüsilist pingutust,” selgitab Saat. Suurima koormuse saavad tema sõnul käed ja jalad, kuid ka võhm on ülioluline. MC Saaremoto poisid tegelevad veel näiteks judo ja kergejõustikuga.
Krossitreeningud viiakse üldiselt läbi üheskoos. “Seltsis on ikka lõbusam ja tekib võistlusmoment, mistõttu on kiirusedki kohe paremad,” räägib Saat. Pikkadel sirgetel võib kiirus Saadi sõnul tõusta kuni 80 km/h, kuid selliseid radu on vähe, kus nii pikad sirged on. Talvisel ajal käiakse sõitmas vaid miinuskraadidega, et mitte rada lõhkuda. Kevadel muutuvad trennid aga tihedamaks ja üritatakse vähemalt korra nädalas paaritunnine sõidutrenn läbi viia. Saaremaal asuvad krossirajad Kaarmal, Lümandas ja Viieristil.
Esimest korda võistlustele minnes on Saadu sõnul pinget muidugi rohkem. Krossisõitjate seltskond on tema sõnutsi sõbralik ja ühtehoidev. “Vajadusel aidatakse nii hea nõu kui ka reaalse abiga, näiteks varuosadega,” kinnitab Saat, et üksteisele ollakse raja ääres ikkagi toeks, olgugi et rajal ollakse konkurendid.

Võistlus ise pakub enim adrenaliini

Võistluste käik ise pakub adrenaliini kõige enam. “Sõidud on mõne konkurendiga vahel nii-öelda ratas rattas terve sõidu kuni lõpuni välja,” märgib Saat. “Pärast võistlusi on aga tohutu pingelangus nii võistlejatel endil kui ka poolehoidjatel.”

Motospordi juures ei saa kuidagi mööda ka ohutuse teemast. Sven Saadi sõnul võidusõitja turvavarustusele allahindlust teha ei tohi: “Turvavarustus peab olema korralik ja võistlusmasin reeglitega kooskõlas.”

Traumasid ja põrutusi tuleb tema sõnul ette igas võistlusspordis, nii ka motospordis. Sõita tuleb ikka oma võimete piires ja mõistusega, sõnab Saat.

Poisse köidab selle spordiala juures nii lihtsalt sõitmise kui ka võistlemise rõõm. “Kõik selle ala juures on huvitav ja põnev,” tunnistab Siim. Sama meelt on Sten Erik ja Karl Ares. Küsimusele, kus nad võistlemas on käinud, vastavad noored motohuvilised, et Tartus ja igal pool üle Eesti. Tõepoolest, hooaja kestel tuleb reisimist ette päris tihti.

Sven Saadi sõnul on quadi-krossi näol tegemist maailmas küllaltki populaarse alaga: “Kindlasti kriipsu võrra tavalisest krossist allpool.” Eestis tuleb noortel olenevalt masinaklassist konkureerida võistlustel kümne kuni viieteistkümne osalejaga. Nende seas on tihtipeale ka lätlasi ja venelasi, räägib Saat. Nii noored kui ka täiskasvanud saavad võistelda mitmes erinevas klassis. Vanematele huvilistele on olemas ka näiteks hobiklassid.

Ka Saaremaal korraldavad kohalikud motoklubid võistlusi. Nii saavad võistlusrõõmu tunda ka need motohuvilised, kes kaugemale sõita ei soovi.

Rohkem infot www.saaremoto.eu .

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 456 korda, sh täna 1)